هر آنچه که باید درباره شانه یخ زده بدانید

هر آنچه که باید درباره شانه یخ زده بدانید

فوق تخصص درد گفت: شانه یخ‌زده یا منجمد باعث ایجاد درد و خشکی در شانه شده و به مرور زمان، حرکات شانه سخت می‌شود.

کد خبر : ۱۰۷۴۵۴
بازدید : ۶۳۱

سیامک مرادی، در رابطه با شانه یخ‌زده، اظهار کرد: شانه یخ‌زده یا شانه منجمد (frozen shoulder) عارضه‌ای است که با درد و خشکی و گرفتگی شانه همراه است.

وی با بیان اینکه علائم شانه یخ‌زده معمولاً به تدریج طی چند ماه یا چند سال تشدید می‌شود، افزود: بیمار مبتلا به این عارضه معمولاً ابتدا در دو تا نه ماه نخست دچار دردی می‌شود که به مرور تشدید یافته و متعاقب آن با خشکی و گرفتگی و درد شانه مواجه می‌کند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه گرفتگی عضلات گردن و شانه به ویژه در موارد وخیم، بر توانایی انجام فعالیت‌های روزانه اثر می‌گذارد و گاهی بیمار اصلاً نمی‌تواند شانه یخ‌زده را حرکت دهد، تصریح کرد: فوق تخصص درد، کمک شایان توجهی را در مدیریت شانه یخ زده و درمان گرفتگی عضلات گردن ارائه می‌کند.

فوق تخصص درد با بیان اینکه تمرین‌های خاصی برای کشش شانه وجود دارد که با تشخیص پزشک متخصص قابل انجام است، گفت: در مراحل ابتدایی التهاب، تزریق کورتیکواستروئید می‌تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

مرادی با بیان اینکه بیماری شانه یخ‌رده غالبا در افراد میانسال رخ می‌دهد و در زنان شایع‌تر است، خاطرنشان کرد: مبتلایان به دیابت، افرادی که باید شانه بند گردنی را برای طولانی‌مدت پس از آسیب یا جراحی ببندند.

این متخصص یادآور شد: افرادی که باید طولانی‌مدت به علت سکته مغزی یا جراحی، بی‌حرکت باقی بمانند و افراد دارای اختلالات تیروئید در معرض ابتلا به شانه یخ‌زده هستند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید