قهرمانی کشتی فرنگی ایران با ۱۰ مدال

قهرمانی کشتی فرنگی ایران با ۱۰ مدال

تیم کشتی فرنگی ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز و کسب عنوان قهرمانی به کار خود در رقابت‌های رنکینگ جام تورلیخانوف قزاقستان پایان داد.

کد خبر : ۱۰۷۴۷۰
بازدید : ۴۱۸

در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف در آلماتی قزاقستان، پژمان پشتام آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها و دارنده مدال برنز جهان، در دیدار فینال وزن ۸۲ کیلوگرم مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان به روی تشک رفت و در مدت زمان کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. کشتی‌گیر قرقیز دو فن فیتوی ۴ امتیازی را پشت سر هم اجرا کرد.

پشتام پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۴ بر ۴ از سد کالیدین آسیکیف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. پشتام در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر ۱ شامیل باتیروف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ۱۲ فرنگی کار و با هدایت محمد بنا عازم این رقابت‌ها شده بود در مجموع با کسب ۱۰ مدال شامل ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در این رقابت ها، پویا دادمرز در ۵۵، علیرضا نجاتی در ۶۰، محمدرضا گرایی در ۷۲ و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، پویا ناصرپور در ۶۰، پژمان پشتام در ۸۲، مهدی فلاح در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کردند و محمدرضا مختاری در ۷۷ کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در سنگین وزن نیز به مدال برنز رسیدند.

میثم دلخانی در ۶۷ و علی شریفی در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

با وجود اینکه روس‌ها از حضور در رویداد‌های کشتی محروم هستند، گوگی کوگواشویلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه به این مسابقات دعوت شد و جوایز قهرمانان را اهدا کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید