قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۴ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۱ دلار و ۱۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۴۷۶
بازدید : ۵۰۱

فرادید | طلا بار دبگر وارد مدار صعودش شد. امروز ۱۴ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۵۵ درصد به ۱۸۵۱ دلار ۱۷ سنت رسید.

با کاهش بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۲.۷ درصد در روز جمعه، طلا دوباره قدرت خود را به دست آورد و به منطقه ۱۸۶۰ دلاری صعود کرد.

به گزارش فرادید؛ علاوه بر این، SMA ۲۰۰ روزه پس از اصلاح نزولی دست نخورده باقی ماند و به خریداران اجازه داد تا کنترل قیمت XAUUSD را حفظ کنند. پیش از پایان هفته، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) از ۶.۶ درصد در ماه مارس به ۶.۳ درصد بر اساس سالانه در آوریل کاهش یافته‌است.

شاخص قیمت سالانه Core PCE، شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای تورم، طبق انتظار به ۴.۹ درصد کاهش یافت.

برایان لان، مدیر موسسه سرمایه‌گذاری گلدسیلور سنترال در سنگاپور گفت که طلا برای حدود یک هفته در محدوده باریکی بین ۱۸۲۸ تا ۱۸۶۴ دلار بوده و در مجموع در حدود ۱۸۵۰ دلار در نوسان است و قیمت‌ها در حال حاضر در حال تثبیت هستند. سرمایه‌گذاران هنوز نمی‌دانند که طلا به رفع قرنطینه در شانگ‌های چه واکنشی نشان می‌دهد.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده کاهش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را افزایش داد. شمش به عنوان پناهگاه امن در زمان عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات‌متحده، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

همچنین به نظر می‌رسد با جذب بازار درگیری روسیه و اوکراین، برخی از ریسک‌های ژئوپلیتیکی کاهش یافته است. افزایش نوسانات بازار دارایی، بازگشت بالقوه پیشنهاد طلای بانک مرکزی و پوشش‌های رکود تورمی احتمالا حمایت ۱۸۰۰ دلاری را تقویت کرده است.

طلا هفته را بالاتر از SMA ۲۰۰ روزه و فیبوناچی ۲۳.۶% اصلاحی آخرین روند نزولی بسته‌است که نشان می‌دهد فروشندگان در حاشیه باقی می‌مانند.

در روند صعودی، ۱۸۷۰ دلار (فیبوناچی ۳۸.۲% اصلاحی) به عنوان مقاومت بعدی همسو می‌شود. در صورتی که XAUUSD از آن سطح بالاتر رفت و شروع به استفاده از آن به عنوان پشتیبانی کند، می‌تواند ۱۸۹۰ دلار (SMA ۱۰۰ روزه و اصلاح ۵۰ درصد فیبوناچی) و ۱۹۰۰ دلار (سطح روانی، SMA ۵۰ روزه) را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، ۱۸۵۰ دلار (فیبوناچی ۲۳.۶% اصلاح) حمایت اول را جلوتر از ۱۸۴۰ دلار (SMA ۲۰۰ روزه) تشکیل می‌دهد. فقط یک کندل بسته‌روزانه بالاتر از دومی می‌تواند فروشندگان را جذب کند و باعث شود چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت نزولی شود. در چنین سناریویی، ۱۸۳۰ دلار (سطح استاتیک) می‌تواند به عنوان خط دفاعی بعدی عمل کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید