قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۶

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۶ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۵۳۱
بازدید : ۶۶۳

فرادید | حرکت طلا در مسیر صعودی کماکان ادامه دارد. امروز ۱۶ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۲.۵۹ درصد افزایش نرخ به ۱۸۵۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.

اگرچه قیمت طلا هفته گذشته را بالای ۱۸۵۰ دلار (سطح بحرانی) در هر اونس به پایان رساند، اما در تلاش برای یافتن حرکت صعودی ثابت است. طلا توانسته است خود را علی رغم داده‌های اشتغال قوی‌تر از حد انتظار نگه دارد.

افزایش احتمال بیشتر شدن نرخ بهره، احتمال رکود اقتصادی را نیز افزایش داد و همین موضوع موجب شد بخشی از سرمایه‌ها به سمت بازار طلا حرکت کند. به همین دلیل طلا توانست دوباره به کانال ۱۸۵۰ دلار بازگردد. دیدگاه‌ها نسبت به آینده طلا صعودی است چنان که در بازار معاملات آتی، قرارداد‌هایی با سررسید ماه آگوست آخرین بار با قیمت ۱۸۶۷ دلار معامله شدند.

به گزارش فرادید؛ با وجود افزایش احتمال نرخ بهره، بازار اوراق خزانه آمریکا نزولی بود که علت آن فروش دارایی‌های فدرال رزرو بود. اما شاخص دلار صعودی بوده و توانسته به کانال ۱۰۲ واحد برسد.

برایان لان، مدیر موسسه سرمایه‌گذاری گلدسیلور سنترال در سنگاپور گفت که طلا برای حدود یک هفته در محدوده باریکی بین ۱۸۲۸ تا ۱۸۶۴ دلار بوده و در مجموع در حدود ۱۸۵۰ دلار در نوسان است و قیمت‌ها در حال حاضر در حال تثبیت هستند. سرمایه‌گذاران هنوز نمی‌دانند که طلا به رفع قرنطینه در شانگ‌های چه واکنشی نشان می‌دهد.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده کاهش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را افزایش داد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت که چشم انداز تکنیکال طلا همچنان سازنده است. با این حال، چشم‌انداز بنیادی مبهم است. وی افزود که داده‌های اقتصادی از اقدامات تهاجمی بیشتر سیاست پولی حمایت می‌کند.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که او همچنان نسبت به طلا صعودی باقی می‌ماند، زیرا طلا همچنان تعصب صعودی خود را حفظ می‌کند.

در حالی که برخی از تحلیلگران همچنان در بلندمدت نسبت به طلا صعودی باقی می‌مانند، اما آن‌ها خاطرنشان کرده اند که دلار آمریکا همچنان یک چالش حیاتی است، به خصوص که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید