سورنتو؛ کم‌مصرف‌ترین شاسی بلند میان سایز

سورنتو؛ کم‌مصرف‌ترین شاسی بلند میان سایز

سورنتو ایی اکس ۲۰۲۲ در بازار آمریکا با قیمت ۳۷۸۲۰ دلار عرضه می‌شود، اما قیمت پایه این خودرو برابر با ۳۵۳۴۵ دلار است.

کد خبر : ۱۰۷۵۵۴
بازدید : ۱۰۵۹

نسل چهارم سورنتو از کمپانی کیا رونمایی شد. این خودرو برای مخاطب ایرانی جذابیت‌های بیشتری را به همراه دارد، زیرا نسل‌های قدیمی‌تر آن سابقه حضور در خیابان‌های کشورمان را داشته اند.

در این مطلب نگاهی به تریم هیبریدی EX مدل ۲۰۲۲ سورنتو خواهیم داشت، در ادامه با ما همراه باشید. سورنتو ایی اکس ۲۰۲۲ در بازار آمریکا با قیمت ۳۷۸۲۰ دلار عرضه می‌شود، اما قیمت پایه این خودرو برابر با ۳۵۳۴۵ دلار است.

قبلا در رابطه با طراحی و جزئیات جدید سورنتو نسل چهارمی گفته‌ایم، اما بطور خلاصه باید تاکید کرد که اینجا همه چیز به خوبی و البته زیبایی کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا این کره‌ای به انتخابی برتر در بازار کراس اوور‌ها تبدیل شود.

مخصوصا چراغ‌های اصلی جلو با گرافیک داخلی ترکیبی (هالوژن و ال ایی دی) که با نوار کرومی و شکل خاص جلوپنجره به خوبی هماهنگ شده اند. رینگ‌های استاندارد در اندازه ۱۷ اینچی ارائه می‌شوند که مقداری برای این اندام کوچک به نظر می‌رسد. البته کاربر می‌تواند اندازه کفش‌های این کره‌ای را تا ۲۰ یا ۲۱ اینچ افزایش دهد.

فضای داخل کابین طراحی ساده، اما باکیفیتی را ارائه می‌دهد. از فضای کنسول اصلی جلو به خوبی استفاده شده تا نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی با اندازه ۱۰.۳ اینچی لمسی در آن دیده شود. در قسمت آمپر نیز یک نمایشگر دیجیتال ۴.۲ اینچی قرار دارد. اینجا خبری از اپل کارپلی و اندروید اوتو بی سیم نیست.

از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به ۸ پورت یو اس بی، شارژر بی سیم، ظرفیت ۸ صندلی با الگوی ۳+۲+۲، رادیو ماهواره‌ای و ... اشاره کرد. یک نکته منفی به فضای صندلی ردیف سوم مربوط می‌شود که فاقد دریچه اختصاصی سیستم تهویه می‌شود.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند: ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار و شناسایی علائم ترافیکی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و البته ۴ ستاره ایمنی NHTSA و بالاترین امتیاز IIHS قابل اشاره هستند.

درشت، اما کم مصرف!

در رابطه با پیشرانه باید به تپنده ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هیبریدی با ۲۲۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۵۸ پوندفوت اشاره کرد. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ می‌شود.

شاخص مصرف سوخت این خودرو برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۶ لیتر، در بزرگراه ۶.۷ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۳ لیتر گزارش شده است. با این آمار، سورنتو میان شاسی بلند‌های میان سایز با ۳ ردیف صندلی هیوندای جایگاه نخست را از منظر مصرف بهینه سوخت به خود اختصاص می‌دهد.

وزن خودرو نیز برابر با ۱۸۴۴ کیلوگرم است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید