قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۸

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۸

قیمت بیت کوین امروز ۱۸ خردادماه با ۰.۲۵ درصد کاهش نرخ به ۳۱,۲۴۲ دلار معادل ۹۹۲,۵۱۱,۴۷۷ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۵۹۴
بازدید : ۵۰۱

فرادید | بیت کوین با افت ناچیزی همچنان در کانال ۳۱ هزار دلار قرار دارد. امروز ۱۸ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۲۵ درصد به ۳۱,۲۴۲ دلار معادل ۹۹۲,۵۱۱,۴۷۷ تومان رسید.

در روز‌های پایانی ماه گذشته، بیت کوین پس از شکستی صعودی بالاتر از سطح ۳۰,۰۰۰ دلار، به بالاترین سطح چند هفته‌ای خود یعنی بالای ۳۲,۰۰۰ دلار رسید. ولی در آن نقطه شکست خورد و یک روز بعد به سرعت تا مرز ۲۹,۰۰۰ دلار کاهش یافت.

به گزارش فرادید؛ پس از چند روز معاملات ساید که در آن بیت کوین بیشتر در حدود تراز ۳۰,۰۰۰ دلار در نوسان بود، این دارایی دیروز دوباره قدرت گرفت واین بار گاو‌ها موفق شدند آن را به سمت تراز ۳۲,۰۰۰ دلار هدایت کنند.

در حالی که جامعه برای یک مرحله صعود دیگر آماده می‌شد، سناریوی قبل بار دیگر تکرار شد و قیمت بیت کوین تقریباً ۳۰۰۰ دلار در چند ساعت سقوط کرد. این اتفاق منجر به لیکوئید شدن تعداد زیادی پوزیشن لانگ و زیان گسترده معامله گران شد.

در حال حاضر، بیت کوین مقداری از ارزش از دست رفته خود را پس گرفته است، اما همچنان زیر ۳۲,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. در نتیجه این تغییرات، ارزش بازار آن به ۵۶۵ میلیارد دلار رسیده و دامیننس آن همچنان بالای ۴۶ ٪ است.
این روز‌ها که بازار رمزارز‌ها روندی نزولی دارد برخی می‌گویند که بزرگ‌ترین محرک بیت‎کوین برای قیمت‌های بالا قانون‌گذاری رمزارز‌ها است.

کوین اولری، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی عقیده دارد که شفافیت و قانون‌گذاری بازار رمزارز‌ها بی‌ثباتی بازار را از بین می‌برد. اولری استدلال می‌کند که مقررات برای بازار رمزارز‌ها افزایش تقاضا را به دنبال دارد. افزایش تقاضا هم باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. از طرفی ورود صندوق‌های بزرگ دولتی به بیت‌کوین نوسانات زیاد بازار را کم می‌کند.

قانون‌گذاری ورود سرمایه سنتی به بازار رمزارز‌ها را تسهیل می‌کند و این سرمایه می‌تواند بازار را تغییر دهد. اگر صندوق‌های دولتی مدتی در بازار رمزارز‌ها فعالیت کنند و سود این بازار را بچشند مطمئن باشید بیشتر به سمت بازار حرکت می‌کنند.

جورین تایمر، مدیر کلان بخش بین‌الملل در شرکت فیدلیتی پیش‌بینی خود از بازار رمزارز‌ها را بروزرسانی کرد. طبق پیش‌بینی او بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۶۳ هزار دلار می‌رسد. این یعنی یک سال بعد از رویداد هاوینگ بیت‌کوین.

Dave the wave نام مستعار یک تحلیلگر است. او در سال ۲۰۲۱ سقوط بازار را پیش‌بینی کرد. اما حالا می‌گوید احتمالا بازار به زودی رشد می‌کند. البته او عقیده دارد که این رشد موقتی است. به عبارتی بیت‌کوین دارد برای هدف کوتاه‌مدت خود آماده می‌شود.

این کارشناس می‌گوید: احتمال رشد بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار به طور موقت تا ۳۹ هزار دلار وجود دارد.

با وجود سناریو‌های نزولی و صعودی در حال حاضر خرس‌ها در تلاش هستند تا به زیر محدوده حمایتی ۲۹,۳۵۰ دلاری حرکت کنند. مقاومت فوری در صعود نزدیک به سطح ۲۹,۶۰۰ دلار است. اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۲۹,۹۰۰ دلار است. این نزدیک به سطح ۲۳.۶% فیبوناچی اصلاحی است.

مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۳۰,۱۲۰ دلار است. حرکت واضح به بالای سطح مقاومت ۳۰,۱۲۰ دلاری می‌تواند قیمت را به سمت سطح اصلاح فیبوناچی ۵۰ درصدی سوق دهد. هر گونه سود بیشتر ممکن است سوگیری حرکت را تغییر دهد و قیمت بیت کوین می‌تواند تا سطح ۳۱,۲۰۰ دلار افزایش یابد.

اگر بیت کوین نتواند بالاتر از منطقه مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلاری خود را بازیابی کند، ممکن است به حرکت خود ادامه دهد. حمایت فوری در سمت نزولی نزدیک به سطح ۲۹,۲۰۰ دلار است.

سطح حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۸,۵۰۰ دلار است. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۲۸,۵۰۰ دلاری ممکن است جرقه نزول دیگری را به همراه داشته باشد. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند در کوتاه مدت به سمت منطقه حمایتی ۲۷,۲۰۰ دلار سقوط کند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید