ویژگی‌های «آیپد او اس ۱۶» در به روزرسانی جدید!

ویژگی‌های «آیپد او اس ۱۶» در به روزرسانی جدید!

همچنین ویژگی Stage Manager که پیشتر در نسخه مک او اس ونتورا عرضه شده بود، به آیپد او اس ۱۶ اضافه شده که بر اساس آن، کاربر می‌تواند به امکانات متنوعی همچون درگ‌انددراپ (کشیدن و رها کردن) اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشد.

کد خبر : ۱۰۷۶۵۸
بازدید : ۱۰۸۶

اپل در خلال کنفرانس WWDC ۲۰۲۲ از به‌روزرسانی جدید آیپد او اس ۱۶ - iPad OS ۱۶- رونمایی کرد.

آپدیتی که برخی از قابلیت‌های آی او اس ۱۶ و مک او اس همانند نسخه جدید اپلیکیشن Home به همراه پشتیبانی از Passkeys در سافاری را در خود جای داده و در کنار آن، به چند قابلیت جدید مجهز شده است.

آیپد او اس ۱۶

از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه شدن اپلیکیشن جدید Weather و ویژگی Free Form اشاره کرد که صفحه‌ی شبیه به وایت‌بورد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت مولتی-تسکینگ یا اجرای همزمان چند کا نیز در این نسخه، با تغییرات محسوسی به منظور ارتقای عملکرد همراه شده است.

Stage Manager

همچنین ویژگی Stage Manager که پیشتر در نسخه مک او اس ونتورا عرضه شده بود، به آیپد او اس ۱۶ اضافه شده که بر اساس آن، کاربر می‌تواند به امکانات متنوعی همچون درگ‌انددراپ (کشیدن و رها کردن) اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشد.

یپد او اس ۱۶
به گفته اپل، کاربران در آی او اس ۱۶ می‌توانند هشت اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا کنند که البته در این حالت، چهار اپلیکیشن روی آیپد و چهار اپلیکیشن نیز در نمایشگر اکسترنال نمایش داده خواهد شد.

در این نسخه، تاکید ویژه‌ای روی قابلیت‌های مبتنی بر همکاری میان کاربران شده به طوری که در یکی از این موارد، کاربر می‌تواند مستقیم از طریق شیت اشتراک‌گذاری در اپلیکیشن‌های آفیسی، چون Pages، ویرایش‌هایی را در سند اعمال کند.

 آیپد او اس ۱۶

این ویژگی شبیه به چیزی است که گوگل در سرویس‌هایی چوون Docs و Sheets در اختیار کاربران خود قرار داده بود. اپل همچنین اعلام کرد زمانی که تغییری در یک فایل به اشتراک گذاشته شده در اپلیکیشن Messages، اعمال شود این موضوع به تما‌می‌شرکت‌کنندگان اطلاع داده خواهد شد.

طبق گفته اپل، اپلیکیشن‌های مجهز به ابزار‌های همکاری و اشتراک‌گذاری شامل Files‏، Keynotes‏، Numbers، Notes، Reminders و Safari خواهند شد. این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال ارائه API برای توسعه‌دهندگان است تا عملکرد‌های مشابه را به برنامه‌های خود اضافه کنند.

این شرکت همچنین اپلیکیشنی به نام Free Form را طراحی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا روی یک بوم به اشتراک گذاشته شده کار کنند. این اپلیکیشن از قلم اپل پنسل و از انواع فایل‌ها پشتیبانی می‌کند.

از جمله قابلیت‌های جدید در آیپد او اس ۱۶ می‌توان به ویژگی نمایش سایز فولدر و تغییر پسوند فایل‌ها اشاره کرد. اپل همچنین قابلیت تقویت تراکم پیکسل را به این نسخه اضافه کرده که می‌تواند در آیپد‌های مجهز به M۱، مورد استفاده قرار گیرد و کیفیت تصویر را ارتقا دهد.

به گفته اپل، آپدیت جدید آیپد او اس ۱۶ از ساعتی پیش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و بتای عمو‌می‌آن نیز در ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد. نسخه عمو‌می‌این آپدیت هم در فصل پاییز برای علاقه‌‍مندان قابل دانلود خواهد بود.

گفته می‌شود که آیپد او اس ۱۶ برای آیپد (نسل پنجم و مدل‌های بعد از آن)، آیپد مینی (نسل پنجم و مدل‌های بعد از آن)، آیپد ایر (نسل سوم و مدل‌های بعد از آن) و تما‌می‌مدل‌های آیپد پرو قابل استفاده خواهد بود.

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید