قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۲

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۲

قیمت بیت کوین، امروز ۲۲ خردادماه با ۲.۳۲ درصد کاهش نرخ به ۲۸,۵۱۸ دلار معادل ۹۴۶,۰۵۶,۱۳۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۷۰۷
بازدید : ۵۸۴

فرادید | روند نزولی بیت کوین ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته با یک پله سقوط وارد کانال ۲۸ شد. امروز ۲۲ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۳۲ درصد به ۲۸,۵۱۸ دلار معادل ۹۴۶,۰۵۶,۱۳۲ تومان رسید.

شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز به قلمرو "ترس شدید" بازگشت و روند صعودی اندکی که طی چند روز گذشته آغاز شده بود را معکوس کرد. غلبه احساسات نزولی یک موضوع دائمی طی چند ماه گذشته بوده و باعث شده است برخی از خریداران ارز‌های دیجیتال در حاشیه نباقی بمانند.

به گزارش فرادید؛ در حال حاضر، شاخص‌های تکنیکال از وخامت کوتاه مدت در عملکرد قیمت بیت کوین، درست همانند سهام، خبر می‌دهند. بیت کوین هفته گذشته از سطح مقاومت ۳۳,۰۰۰ دلاری کاهش یافت که نشان دهنده از دست دادن مومنتوم صعودی آن بود. این احتمال آغاز یک رالی کمکی طولانی مدت را کاهش می‌دهد.

هر بار که بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار می‌رود و دوباره به کمتر از این قیمت می‌رسد، افراد بیشتری در بازار ناامید می‌شوند. البته برخی هم معتقدند نرخ‌های فعلی کف قیمت است و زور فروشندگان برای کاهش بیشتر قیمت‌ها کافی نیست و به همین دلیل در انتظار رشد مجدد بازار هستند.

بازده هفتگی بیت کوین هم به منفی دو درصد رسیده و ارزش بازار آن هم اکنون ۵۵۴ میلیارد دلار است. طی شبانه روز گذشته نیز بیش از ۲۸ میلیارد دلار بیت کوین معامله شده است.

در حالی که بیت‌کوین به شدت بی‌ثبات است و زیر ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری VanEck نسبت به رشد قیمت این ارز دیجیتال بسیار خوشبین است. براساس گزارشی که توسط نشریه اقتصادی Barron's منتشر شد مدیرعامل این شرکت ادعا کرد که بیت‌کوین پتانسیل رشد ۷۳۲ درصدی از سطوح فعلی را دارد. این یعنی این ارز دیجیتال می‌تواند ۲۵۰ هزار دلاری.

اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث افزایش قیمت رمزارز‌ها می‌شود؟ این گزارش ادعا می‌کند که در یک صورت بیت‌کوین ۶ رقمی می‌شود آن سرمایه‌گذاری نهاد‌های بزرگ دولتی در سراسر جهان است. وقتی دولت‌ها به رمزارز‌ها به عنوان یک دارایی مهم و مفید نگاه کنند این ارز قابلیت افزایش قیمت را پیدا می‌کند.

در طول تاریخ طلا همیشه دارایی اصلی بود و مردم گاهی نقره و سایر فلزات را هم می‌خریدند. حالا افرادی که به دنبال ذخیره ارزش هستند بیت‌کوین را هم در گزینه‌ها دارند. البته ارز‌های دیجیتال هنوز در مراحل اولیه هستند و روند صعودی بازار در آینده چشم‌گیر خواهد بود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید