۵ عادت صبحگاهی که لاغرتان می‌کند

۵ عادت صبحگاهی که لاغرتان می‌کند

مدیتیشن گزینه خوبی برای شروع روز است. اختصاص ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در صبح به مدیتیشن، ذهن را آرام می‌کند و برای روز کاری پیش رو آماده می‌کند. به نوعی مدیتیشن به هدایت انرژی درونی به سمت بهره وری بیشتر و نتایج مثبت کمک می‌کند.

کد خبر : ۱۰۷۷۳۲
بازدید : ۶۹۸

برای کاهش وزن باید از یک برنامه کامل که شامل رژیم غذایی، تمرین و تغییر سبک زندگی باشد، پیروی کرد. بدون اعمال تغییر قابل توجهی در تمامی این فاکتورها، کاهش وزن تقریبا غیرممکن است.

در حالیکه رژیم غذایی و فعالیت بدنی روی مدیریت و کنترل وزن تاثیر دارند، تغییرات جزئی سبک زندگی مانند صبح زود از خواب بلند شدن و ورزش صبحگاهی می‌تواند این روند را تسریع کند.

روزنامه تایمزآو ایندیا در مطلبی به برخی راهکار‌های موثر در کاهش وزن اشاره کرده است:

سحرخیز بودن: سحرخیز بودن نه تنها به کنترل وزن کمک می‌کند، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای زود بیدار شدن لازم است زود بخوابید. این چرخه خواب را تنظیم می‌کند که برای کاهش وزن ضروری است. همچنین با زود بیدار شدن زمان کافی برای ورزش کردن، آماده کردن صبحانه و انجام کار‌های مهم قبل از شروع روز در اختیار داریم.

مدیتیشن: مدیتیشن گزینه خوبی برای شروع روز است. اختصاص ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در صبح به مدیتیشن، ذهن را آرام می‌کند و برای روز کاری پیش رو آماده می‌کند. به نوعی مدیتیشن به هدایت انرژی درونی به سمت بهره وری بیشتر و نتایج مثبت کمک می‌کند.

نوشیدن یک لیوان آب گرم: تاثیر مثبت نوشیدن یک لیوان آب گرم در صبح برای همه شناخته شده است. این کار دستگاه گوارش را فعال نگه می‌دارد و متابولیسم را بهبود می‌بخشد. آب گرم علاوه بر کمک به هضم بهتر مواد غذایی، به رفع گرفتگی بینی و بهبود سیستم عصبی مرکزی نیز کمک می‌کند.

مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین در وعده صبحانه: صبحانه اولین و مهمترین وعده غذایی در روز است و توصیه می‌شود در این وعده غذایی از پروتئین مصرف شود تا بتوان برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشت. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین خلق و خو را بهبود بخشیده، سطح قند خون را تنظیم و به طور کلی وزن را مدیریت می‌کند.

تمرین بدنی: تمرینات صبحگاهی نتایج بهتری نسبت به ورزش عصرگاهی دارد. تمرینات صبحگاهی چرخه خواب را بهبود می‌بخشد. نتایج بسیاری از مطالعات نیز نشان داده اند که ورزش با معده خالی به چربی سوزی بیشتری منجر می‌شود، زیرا در این شرایط بدن باید از ذخایر چربی که از قبل برای تامین انرژی وجود داشته به جای استفاده از غذایی که به تازگی خورده‌اید به عنوان سوخت استفاده کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید