قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۳

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۳ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۶۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۷۴۷
بازدید : ۸۵۷

فرادید | طلا علیرغم اینکه اینکه مرز ۱۸۵۰ دلار را رد کرد، اما با افت قیمت روبه روشد. امروز ۲۳ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۶.۴۷ درصد به ۱۸۶۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت طلا در اوایل روز جمعه به پایین‌ترین حد سه هفته‌ای رسید و سپس مسیر خود را معکوس کرد و به بالاترین حد چهار هفته‌ای رسید.

به گزارش فرادید؛ بازار طلای جهانی همچنان درگیر کشمکش بین افزایش نرخ بهره و تورم در ایالات متحده است. با این حال، حرکت بازار طلا در هفته آتی به احتمال زیاد صعودی خواهد بود، زیرا قیمت‌ها هفته پیش را در بالای محدوده بالای ۱۸۵۰ دلار در هر اونس به پایان رسانند. قیمت اونس طلا در سه هفته گذشته حدود ۱۸۵۰ دلار در بوده است.

به گفته برخی از تحلیلگران بازار، انتشار آمار اقتصادی ناامید کننده، از جمله درباره نرخ تورم دور ازانتظار، زمینه حرکت صعودی جدیدی را برای طلا ایجاد کرد.

بر اساس گزارش کیتکو، فروش بزرگ در بازار سهام ایالات‌متحده پس از داغ‌ترین قرائت شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در بیش از ۴۰ سال گذشته، موجب ترس و وحشت بازار سهام و تقاضای پناهگاه امن برای این فلز گرانبها شد.

باب هابرکورن، تحلیلگر ارشد بازار در RJO Futures می‌گوید: سرمایه گذاران بار دیگر به طلا به عنوان یک پناهگاه مناسب روی آورده اند.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت: ممکن است تنها چند روز با یک وارونگی در بازارمنحنی اوراق قرضه ایالات متحده فاصله داشته باشیم.

با این حال، برخی از تحلیلگران همچنین خاطرنشان کردند که فدرال رزرو در حال حاضر به اوج سختگیری خود رسیده‌است، که می‌تواند باعث شود دلار آمریکا مونتوم خود را از دست بدهد و مقاومت قابل توجهی را برای طلا کاهش دهد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که تا زمانی که قیمت طلا به بالاتر از ۱۸۷۵ دلار در هر اونس برسد، در قبال طلا بی طرف می‌ماند.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که او نیز ۱۸۷۵ دلار در هر اونس را تماشا می‌کند که به نظر می‌رسد مقاومت قوی باشد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید