جلال چراغپور: در جام جهانی کیسه گل می‌شویم!

جلال چراغپور: در جام جهانی کیسه گل می‌شویم!

شاید مثل عربستان که ۸ گل از آلمان خورد یا حتی برزیل که ۷ بر یک از آلمان باخت. فوتبال شوخی ندارد. در روز بد خیلی بد شکنجه می‌شوید. خدا کند فکری به حال این تیم و ضعف‌های فیزیکی‌اش شود.

کد خبر : ۱۰۷۷۹۱
بازدید : ۸۹۰

کارشناس برجسته فوتبال ایران می‌گوید وضعیت تیم ملی به هیچ عنوان راضی‌کننده نیست؛ او اعتقاد دارد با این شرایط در جام جهانی ضربه می‌خوریم.

جلال چراغپور درباره شکست تیم ملی ایران مقابل الجزایر این‌طور لب به سخن گشود: «من در وهله اول نمی‌توانم متوجه شوم دلیل بازی با الجزایر چه بود؟ اینکه ما فقط بازی دوستانه بگذاریم و بگوییم یک حریف تدارکاتی پیدا کردیم که ملاک نیست. یک نفر به من بگوید سبک بازی تیمی مثل الجزایر چه شباهتی با انگلیس، ولز یا حتی آمریکا داشت؟»

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: «فکر می‌کنم کار از دست فدراسیون و کادر فنی تیم ملی در رفته است. بازی‌های تدارکاتی باید بر اساس شبیه‌سازی حریفان ما در جام جهانی باشد. به همین خاطر از نظر من بازی با الجزایر سودی برای تیم ملی فوتبال ایران نداشت. نه تنها سودی نداشت که متضرر هم شدیم. فقط انتقاد‌ها را زیاد کردیم و حواشی متعددی را رقم زدیم.»

چراغپور با اشاره به سبک بازی تیم ملی و ایراد‌های فنی بازیکنان گفت: «ایراد اصلی ما در خط دفاع است. زمانی تیم ملی ایران آنقدر فشرده بازی می‌کرد که اسپانیا و پرتغال و آرژانتین هم به سختی می‌توانستند به ساختار دفاعی ما نفوذ کنند.

تجربه می‌گوید تیم ایران هر بار باز بازی کرده ایرادات دفاعی که نشأت گرفته از کل فوتبال ماست، مشخص می‌شود. ما نیاز به نظم دفاعی داریم، همان نظمی که در بازی رفت و برگشت مقابل کره جنوبی داشتیم. ما نیاز به کار کردن روی بازیکنان سرزن و بالا بردن توان سرزنی آن‌ها داریم.

گروه ما در جام جهانی فوتبال فیزیکی می‌طلبد. یعنی شما بتوانید در نبرد‌های هوایی موفق باشید. در بازی با الجزایر یادتان می‌آید در مرکز دفاع ایران یک بازیکن ضربه سر زده باشد؟ ما در جام جهانی با ضربات سر پرتعداد روی ارسال‌های خطرناک مواجه هستیم. بازی با الجزایر هیچ دردی از دردهایمان را دوا نکرد.»

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه تیم‌های دیگر حاضر به بازی با ایران نیستند، گفت: «باید به فکر چاره بود. یک راه این است که با تیم‌های داخلی‌مان بازی کنیم. با استقلال، پرسپولیس، سپاهان و بقیه. تیم‌هایی که مهاجمان سرزن دارند. با همین رویکرد داخلی ضعف‌هایمان را پوشش بدهیم. ما به هر حال باید راهی پیدا کنیم، این که من گفتم یک راه است. آقایان راه‌های دیگر را پیدا کنند. تیم ملی در خطر است و باید هرچه سریع‌تر رویه‌مان را تغییر بدهیم.»

چراغپور درباره انتقاد‌ها از اسکوچیچ بیان کرد: «نمی‌خواهم وارد این مقوله شوم، اما اشکالات مشهود است. باید فکری کرد.»

او صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد: «واقعا نگران آینده تیم ملی هستیم. دوست ندارم این جمله را بگویم، اما با این رویه و رویکرد در جام جهانی کیسه گل می‌شویم! شاید مثل عربستان که ۸ گل از آلمان خورد یا حتی برزیل که ۷ بر یک از آلمان باخت. فوتبال شوخی ندارد. در روز بد خیلی بد شکنجه می‌شوید. خدا کند فکری به حال این تیم و ضعف‌های فیزیکی‌اش شود.»

منبع: شهروند آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید