ریرا؛ محصول جدید ایران‌خودرو وارد بازار می‌شود!

ریرا؛ محصول جدید ایران‌خودرو وارد بازار می‌شود!

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی، اولین کراس اوور ملی این شرکت با نام تجاری ریرا به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر : ۱۰۷۸۱۴
بازدید : ۴۱۲۵

ایران‌خودرو اعلام کرد که محصول جدید این شرکت، به نام ریرا به زودی به بازار عرضه می‌شود. قیمت احتمالی این خودرو چقدر است؟ ریرا کیفیت مناسبی دارد؟

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی، اولین کراس اوور ملی این شرکت با نام تجاری ریرا به بازار ارائه می‌شود.

او افزود: ریرا همان نام تجاری پروژه K۱۲۵ است.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروی ریرا اولین خودروی کراس‌اوور تولید ایران است. ایران‌خودرو اعلام کرده است که این خودرو بر اساس پروژه K۱۲۵ تولید می‌شود. اما شکل ظاهری آن نشان می‌دهد که پلتفرم ریرا بر اساس خودروی پژو ۲۰۰۸ باشد. در نتیجه احتمال این وجود دارد که ظاهر ریرا به پژو شباهت داشته باشد.

او افزود: نکته مهمی که در این کراس‌اوور ملی وجود دارد این است که به احتمال زیاد طراحی کابین را به قطعه‌سازان ایرانی می‌سپارند تا از شباهت آن به پژو کاسته شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر می‌رسد کیفیت مواد اولیه ریرا همانند دنا و پارس باشد. حتی اگر در نهایت از طراحی خوبی برخوردار شود، کیفیت خوبی نخواهد داشت. زیرا مرکز تحقیقات این شرکت خودروسازی، سفارش قطعه با کیفیت مناسب را به قطعه‌ساز نمی‌دهد.

موتور احتمالی محصول جدید ایران‌خودرو

جعفری توضیح داد: موتور‌های محصولات ایران‌خودرو TU۵ است که در خودروی ۲۰۶ تیپ پنج نیز این موتور استفاده شده بود. البته باید به این نکته توجه کرد که همه قطعات این موتور چینی است. گیربکس این خودرو نیز در خودرو‌های ۲۰۶ و ۲۰۷ بکار رفته و از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار ندارد.

به گفته جعفری، این موتور نباید در خودرویی با چنین ابعدادی به کار گرفته شود. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود «ریرا» به لحاظ فنی، ایرادات زیادی داشته باشد.

قیمت احتمالی و زمان عرضه

این کارشناس خودرو در رابطه با قیمت احتمالی این کراس‌اوور ملی گفت: احتمال دارد این خودرو قیممتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

ریرا چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

او توضیح داد: رونمایی ریرا یک شوی تبلیغاتی برای ایران‌خودرو بود. به نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند به زودی این محصول را تولید و به بازار عرضه کند و احتمالا ریرا تا یک یا دو سال دیگر عرضه می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید