رونمایی از پوستر ویژه و جالب جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

رونمایی از پوستر ویژه و جالب جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

از پوستر رسمی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که کار یک هنرمند زن قطری و بیانگر شادی یک فوتبال‌دوست عرب است، رسماً رونمایی شد.

کد خبر : ۱۰۷۸۴۵
بازدید : ۱۳۷۲

پوستر رسمی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر طی مراسمی ویژه در فرودگاه بین‌المللی حمد رونمایی شد. برای اولین بار، یک سری پوستر برای مسابقات آماده شده که همه توسط هنرمند زن قطری، بوثینه المفتاح طراحی شده است.

پوستر اصلی پرتاب سرپوش‌های سنتی به هوا را نشان می‌دهد، که نماد جشن و هواداری فوتبال در سراسر قطر و جهان عرب است. هفت پوستر حمایتی، اشتیاق جهان عرب به فوتبال و بازی را به عنوان چیزی که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند، نشان می‌دهد.

المفتاح گفت: «الهام‌بخش اصلی من مفهوم حافظه جمعی بود. بیشتر کار‌های من بر تجربیات گذشته، خاطرات، گره زدن آن‌ها به زمان حال و آرشیو کردن آن‌ها به شیوه‌ای معاصر متمرکز است. می‌خواستم پوستر‌ها از این موضوع پیروی کنند و داستان فرهنگ فوتبال قطر را روایت کنند.»

 پوستر ویژه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر
او ادامه داد: «من می‌خواستم هر پوستر جشن و هواداران فوتبال در قطر را نشان دهد. پوستر اصلی سرپوش سنتی را به تصویر می‌کشد که به هوا پرتاب شده است؛ کاری که هواداران در اینجا هنگام به ثمر رسیدن گل انجام می‌دهند.»

ژان فرانسوا پاتی، مدیر بازاریابی فیفا، گفت: «پوستر رسمی قطر ۲۰۲۲ بازتابی از میراث هنری و فوتبال قطر است. ما به این سری زیبا از پوستر‌ها که شور و شوق قطر را برای فوتبال به تصویر می‌کشد و یک زن بومی هنرمند و بااستعداد را در کانون توجه جهانی قرار می‌دهد بسیار مفتخریم.»

خالد المولوی، معاون مدیر کل کمیته عالی تحویل و میراث گفت: «این پوستر‌های خیره‌کننده نماد عشق ما به فوتبال و هیجان ما از میزبانی اولین جام‌جهانی فوتبال در خاورمیانه و جهان عرب است.

سرپوش‌های سنتی ما در جای جای این تورنمنت برجسته هستند، از جمله طراحی یکی از استادیوم‌های ما: الثمامه، لوگوی مسابقات، مسکات: لعیب و اکنون پوستر رسمی. ما بسیار مفتخریم که فرهنگ و میراث ما به صورت پررنگ در همه چیز مربوط به مسابقات وجود دارد.»

منبع: خبرورزشی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید