قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۶ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۳۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۸۴۹
بازدید : ۴۱۱

فرادید | طلا اگرچه همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند، اما در ۲۴ ساعت گذشته با افت قیمت نسبت به روز قبل مواجه شد. امروز ۲۶ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۷.۲۱ درصد به ۱۸۳۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

بازار طلا با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، آرایش صعودی به خودگرفت. با رسیدن تورم به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر، بانک مرکزی آمریکا به سرعت انتظارات بازار را برآورده کرد و نرخ بهره را افزایش داد. بازار طلا در پی آخرین حرکت بانک مرکزی و پیش‌بینی‌های به‌روز شده، به رشد اندکی ادامه می‌دهد.

به گزارش فرادید؛ در حالی که فدرال رزرو از تشدید سیاست‌های پولی تهاجمی بیشتر خبر می‌دهد، پیش بینی‌های رشد خود را برای سال جاری و ۲۰۲۳ کاهش داده و چشم انداز تورم خود را افزایش داده است

این بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ تاکنون است. این اقدام نشان می‌دهد که نهاد ارشد پولی آمریکا به بالاترین سرعت در دهه‌های اخیر به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد.

مایکل لنگفورد، مدیر مشاوره شرکت AirGuide گفت: انتظار می‌رود که قیمت طلا قبل از جلسه اعلام فدرال رزرو افزایش یابد، سپس ثابت بماند و در طول هفته بعد به روند نزولی خود ادامه دهد. سرمایه‌گذاران به طور چشمگیری شرط‌های خود را افزایش داده‌اند که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را به جای ۵۰ واحد به ۷۵ واحد پایه افزایش می‌دهد.

لنگفورد گفت: به نظر ما طی چند هفته آینده روند نزولی کلی در قیمت طلا با شکستن طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس حفظ خواهد شد. دلار نزدیک به بالاترین سطح دو دهه اخیر در جلسه قبل ثابت ماند و باعث شد شمش با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارز‌ها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: "فدرال رزرو کنترل تورم را از دست داده‌است که دیگر بحثی نیست. " تنها کاری که آن‌ها می‌توانند انجام دهند این است که تقاضا را از بین ببرند و معلوم نیست تا کجا حاضرند این کار را انجام دهند؟

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت: ممکن است تنها چند روز با یک وارونگی در بازارمنحنی اوراق قرضه ایالات متحده فاصله داشته باشیم.

با این حال، برخی از تحلیلگران همچنین خاطرنشان کردند که فدرال رزرو در حال حاضر به اوج سختگیری خود رسیده‌است، که می‌تواند باعث شود دلار آمریکا مونتوم خود را از دست بدهد و مقاومت قابل توجهی را برای طلا کاهش دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید