قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

قیمت بیت کوین امروز ۲۸ خردادماه با ۲.۰۲ درصد کاهش نرخ به ۲,۰۵۰۸ دلار معادل ۶۷۰,۰۴۷,۶۳۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۸۷۲
بازدید : ۴۷۵

فرادید | بیت کوین همچنان در مسیر افت قیمت حرکت می‌کند. امروز ۲۸ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۰۲ درصد به ۲۰,۵۰۸ دلار معادل ۶۷۰,۰۴۷,۶۳۰ تومان رسید.

پس از انتشار گزارش‌های مربوط به سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، قیمت بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرد به طوری که مدت کمی پس از بیانیه فدرال رزرو تا مرز ۲۰,۲۷۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش فرادید؛ این بانک مرکزی در اقدامی نه چندان غیرمنتظره، اعلام کرد که نرخ وجوه فدرال یعنی نرخ بهره‌ای که موسسات سرمایه گذاری تراز‌های نگهداری شده در بانک مرکزی را با آن معامله می‌کنند را ۷۵ واحد افزایش خواهد داد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که اعضای کمیته بازار‌های باز فدرال بر این باور بوده اند که افزایش بی سابقه تورم مستلزم آن است که به جای اینکه شش هفته دیگر برای گردهمایی بعدی FOMC منتظر بمانیم، همین جلسه باید اقدامات لازم اتخاذ شود.

این بالاترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ تاکنون است و به نوبه خود فشار تورمی زیاد بر اقتصاد ایالات متحده را نشان می‌دهد. به این ترتیب، نرخ وجوه فدرال به محدوده ۱.۵ ٪ -۱.۷۵ ٪ افزایش خواهد یافت. اعضای کمیته انتظار دارند نرخ بهره معیار در سال جاری به ۳.۴ درصد و در سال ۲۰۲۳ تا ۳.۸ درصد افزایش یابد.

بیت کوین پس از این تصمیم بیش از ۵ درصد سقوط کرد.

در شرایط حاضر مهم است که بدانید محدوده خرید مناسب برای کم کردن میانگین کدام است. دومین قدم هم صبر است. باید صبر کنید تا شرایط بازار بهتر شود. اگرچه بازار حالا بیش از ۷۵ درصد ارزش خود را از دست داده است، اما این اولین بار نیست که بیت‌کوین اینقدر می‌ریزد.

اگر بیت‌کوین محدوده قیمتی ۲۰ هزار دلار را از دست بدهد احتمالا در وهله اول تا ۱۹ هزار دلار و بعد از آن تا ۱۵ هزار دلار ریزش کند. حتی برخی از کارشناسان عقیده دارند احتمال ریزش تا ۱۳ هزار دلار هم وجود دارد.

از طرف برخی تحلیلگران معتقدند اگر بیت کوین بار دیگر به زیر سطح ۲۱,۰۰۰ دلار سقوط کرده؛ این به این معنی است که احتمال آزمایش دوباره بالاترین قیمت آن در سال ۲۰۱۷ بسیار زیاد است.

در توئیت اخیر پیتر برانت (Peter Brandt)، چارتیست کهنه کار، پیش‌بینی شده که اگر سناریوی فوق‌الذکر عملی شود، بیت کوین شاهد یک رالی برجسته خواهد بود. با این حال، او همچنین به معامله گران هشدار داد که هر نوع بهبودی کوتاه مدت خواهد بود.

اگرچه بیت کوین در حال حاضر در حال ریزش است، اما بسیاری از تحلیلگران هنوز آن را فرصت خرید خوبی نمی‌دانند، زیرا معتقدند قیمت‌های بسیار پایین‌تر نیز بسیار محتمل است. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، خود برانت هم پیش بینی می‌کند که بیت کوین ممکن است به ۱۲,۰۰۰ دلار برسد.

جفری گانلاچ (Jeffrey Gundlach)، مدیرعامل Doubleline معتقد است که قیمت بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند تا ۱۰,۰۰۰ دلار هم کاهش یابد.

در همین حال، اسکات مینرد (Scott Minerd) از Guggenheim معتقد است که بیت کوین می‌تواند قبل از تکمیل چرخه نزولی فعلی، دوباره به قلمرو چهار رقمی سقوط کند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید