چه کسانی سهام عدالت جدید می‌گیرند؟!

چه کسانی سهام عدالت جدید می‌گیرند؟!

این روند درباره افراد تحت پوشش کمیته امداد هم صادق است. یعنی این افراد هم نباید برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کنند. چون روند ثبت‌نام جاماندگان به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

کد خبر : ۱۰۷۸۷۹
بازدید : ۵۸۷

قرار است همه افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام عدالت جدید بگیرند. اما ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان چه زمان شروع می‌شود؟ مدارک لازم برای ثبت‌نام چیست و مشمولان برای ثبت‌نام باید به کجا مراجعه کنند؟

قرار است که از خرداد یا تیرماه سال جاری، ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت آغاز شود. اما آنگونه که مقامات مسئول خبر داده‌اند ثبت‌نام سهام عدالت در این مرحله با مراحل قبل تفاوت دارد. در ادامه به چند سوال مهم درباره روند جدید ثبت‌نام سهام عدالت پاسخ می‌دهیم.

چه کسانی سهام عدالت جدید می‌گیرند؟

امسال تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت قرار دارند. یعنی اگر افرادی عضو این دو نهاد بوده‌اند، اما قبلا مشمول سهام نشده‌اند یا افرادی که به تازگی تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند، امسال باید منتظر دریافت سهام عدالت جدید باشند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام

آنگونه که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده مشمولان جدید قرار نیست برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کنند و مدارکی را فراهم کنند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد.

قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کار‌های قانونی و اداریرا انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک و یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

این روند درباره افراد تحت پوشش کمیته امداد هم صادق است. یعنی این افراد هم نباید برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کنند. چون روند ثبت‌نام جاماندگان به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

سوال دیگری که وجود دارد این است که آیا جاماندگان نیازی به دربافت سجام دارند و باید در جایی ثبت‌نام کنند؟ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اگر کسی سهام عدالت ندارد نیاز به گرفتن سجام نیست، اضافه کرد: مراجعه این افراد به دفاتر پیشخوان دولت و کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام سجام بی‌فایده بوده که هزینه اضافی است.

زمان ثبت‌نام سهام عدالت

قرار بور از خرداد ماه امسال ثبت‌نام مشمولان جدید آغاز شود. اما آنگونه که اخبار جدید می‌گویند فرایند ثبت‌نام از تیرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود؛ بنابراین از چند روز آینده روند ثبت‌نام سهام عدالت این دو گروه آغاز می‌شود و امسال فعلا سهام عدالت تنها به این دو گروه تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شود.

پیش از این هم اعلام شد که سامانه جدیدی تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود که سهام عدالت متوفیان را تعیین تکلیف می‌کند.

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روز‌های کاری این هفته، یعنی ۲۵ خرداد، به ۱۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۷ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۹۶ هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۱۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۳ میلیون و ۳۳۴ هزار تومان بود.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید