حاشیه‌های روز چهارم جشنواره فیلم فجر

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر با حضور محمدرضا عارف در برج میلاد، سکوت حاضران در زمان نمایش فیلم مرحوم ایرج کریمی و با مزاح حامد بهداد رقم خورد.

کد خبر : ۱۰۷۸۸
بازدید : ۳۵۰۶
چهارمین روز جشنواره فیلم فجر با حضور محمدرضا عارف در برج میلاد، سکوت حاضران در زمان نمایش فیلم مرحوم ایرج کریمی و با مزاح حامد بهداد رقم خورد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر سی و چهارم، تنور حاشیه های جشنواره فیلم فجر را همیشه نشست های نقد و بررسی فیلم ها گرم می کند و این موضوع در جشنواره امسال به دلیل برگزاری نشست ها در اولین ساعات صبح بسیار پررنگ تر شده است.

علی علایی، محبوب ترین مجری نشست های نقد و بررسی
اجرای نشست های نقد و بررسی روز چهارم جشنواره را علی علایی، منتقد قدیمی سینما برعهده داشت و البته حضور او با استقبال بسیار بازیگران حاضر در نشست ها رو به رو شد. نوید محمدزاده و حامد بهداد جزو بازیگرانی بودند که بیشترین ابراز علاقه را به این منتقد قدیمی داشتند،

به طوری که علی علایی در بخشی از نشست مجبور شد در این باره توضیح دهد؛ «من و حامد بهداد پانزده سال است که با هم رفیق هستیم و اگر او با من شوخی می کند به دلیل این رفاقت قدیمی است نه این که ما جلسه را جدی نگرفته ایم.» بهداد هم به سرعت میکروفن را به سمت خودش کشید و گفت: «من خوشحالم که علی علایی مرا رفیق خودش می داند.» بدین ترتیب تاکنون علی علایی بی شک عنوان محبوب ترین مجری جلسه را به خودش اختصاص داده است تا ببینم در روزهای آتی کسی می تواند گوی سبقت را از او بُرباید!

بازیگر «ابد و یک روز» به خاطر لباس به جلسه دیر رسید
نوید محمدزاده آخرین کسی بود که در نشست فیلم«ابد و یک روز» به جمع عوامل پشت تریبون پیوست. او در توضیح دیرآمدنش اینگونه گفت: «صد تا برنامه در طول جشنواره برگزار می شود و من روی لباس پوشیدن حساس هستم. برای همین مجبور شدم به خانه بروم و دوباره لباس عوض کنم.»

ملکان از غایبان جشنواره فیلم فجر یاد کرد
سعید ملکان چند سالی است که به تهیه کنندگی روی آورده و درکنار چهره پردازی، از فیلمسازان جوان حمایت می کند. او در جشنواره امسال با سه فیلم«ابد و یک روز»، «برادرم، خسرو» و «در سکوت» حضور دارد، اما ملکان به یاد دیگر همکارانش که در ایران یا در جشنواره نیستند هم بود. او در نشست فیلم«ابد و یک روز» درباره نبود بهرام بیضایی در ایران صحبت کرد؛ «وقتی بهرام بیضایی در بین ما نیست، کسی که ضرر می کند ما هستیم نه او.» و در بخش دیگری از نشست به حضور نداشتن رضا عطاران در جشنواره امسال اشاره کرد: «من فیلم رضا عطاران را ندیدم اما واقعا جای او در جشنواره خالی است. خصوصا که این روزها نگرانی هایی برای پدرش دارد.» پدر این هنرمند طناز به دلیل کسالت در بستر بیماری است.

کوچک ترین کارگردان حاضر در جشنواره مورد تحسین قرار گرفت
سن کارگردان فیلم«ابد و یک روز» از غافلگیری های امسال جشنواره فیلم فجر است. کارگردانی 26 ساله که با اولین فیلمش تحسین های بسیاری را به سمت خود جلب کرده. حتی نوید محمدزاده هم علاقمند است همکاری اش را با او تکرار کند. زمانی که یکی از خبرنگاران سوال مشترکی را از روستایی و محمدزاده پرسید و محمدزاده به عنوان نفر اول می خواست جواب این خبرنگار را بدهد، با شوخی به روستایی گفت: «سعید جان اول جواب دادن من که باعث نمی شود فیلم بعدی را از دست بدهم.»

حامد بهداد مرحوم «خسرو شکیبایی» را به جایگاه فراخواند
حامد بهداد در آغاز نشست «هفت ماهگی» با خنده و شوخی رو به خبرنگاران و عکاسان گفت: «اصلا متوجه نمی شوم چرا نشست ها را آنقدر صبح زود برگزار می کنند؟ شما چطور راضی می شوید اینقدر صبح زود به جشنواره بیایید.»

البته شوخی های او ادامه داشت، هنوز مدت کوتاهی از آمدنش به روی سن نگذشته بود که به جای علی علایی شروع به فراخواندن عوامل فیلم به جایگاه کرد. بهداد حتی مرحوم خسرو شکیبایی را به جایگاه فراخواند که موجب خنده حاضران شد. او تا آخرین ساعات شروع نشست فیلم بعدی در راهروی کنار محل برگزاری نشست، در حال پاسخگویی به خبرنگاران و انداختن عکس یادگاری بود.

حرکات بامزه بازیگران «هفت ماهگی» توجه عکاسان را جلب کرد
باران کوثری و حامد بهداد در نشست فیلم«هفت ماهگی» با شیطنت های خاصی توجه عکاسان را به خود جلب کرده بودند. به طوری که عکاسان دیگر مهلت دیدن عوامل فیلم در نشست را به حاضران نمی دادند و دائما با تذکر مجری جلسه رو به رو می شدند که آنها را دعوت به نشستن می کرد.

گریم باران کوثری واقعی بود
کبودی دور چشم های باران کوثری که به نظر گریم می آمد برای برخی از خبرنگاران سوال برانگیز شده بود که در نهایت مشخص شد آنچنان هم گریم نبوده و به دورانی برمی گردد که کوثری در زمان فیلمبرداری «هفت ماهگی» تصادف کرده و در بیمارستان بستری شده بود.

رئیس سازمان سینمایی به تماشای دو فیلم نشست
رئیس سازمان سینمایی امروز ظهر برای دیدن مستند«رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی به کاخ جشنواره آمد. حجت الله ایوبی همیشه گزیده بین بوده و «رویاهای دم صبح» اولین مستندی است که او به تماشایش نشست. رئیس سازمان سینمایی بعد از تماشای این فیلم نتوانست از جشنواره فیلم فجر دل بکند و به همراه همسرش تازه ترین فیلم نرگس آبیار(نفس) را هم دید. البته او پیش از این فیلم«آخرین بار کی سحر را دیدی»را در کاخ جشنواره دیده بود.

محمدرضا عارف و ناصر تقوایی از دیگر مهمانان فیلم «نفس» و رضا یزدانی، خواننده محبوب پاپ از مهمانان فیلم«نیم رخ ها» بودند.

تماشاگران فیلم«نیم رخ ها» به احترام کارگردان این فیلم،مرحوم ایرج کریمی ایستادند، یک دقیقه سکوت کردند و صلوات فرستادند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید