قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۸ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۳۹ دلار و ۴۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۸۸۱
بازدید : ۳۵۲

فرادید | طلا بار دیگر به مسیر صعودی بازگشت. امروز ۲۸ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی با افزایش ۳.۱۸ درصد به ۱۸۳۹ دلار و ۴۷ سنت رسید.

تقویت شاخص دلار و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو در روز‌های اخیر جذابیت این فلز امن را کاهش داد.

به گزارش فرادید؛ باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار RJO فیوچرز در گزارش رویترز تاکید کرد: طلا پس از حرکت بزرگ روز پنجشنبه به دلیل افزایش ۱.۲ درصدی دلار، روند کاهشی پیدا کرد.

هابرکورن افزود، طلا همچنان در میانه کشمکش بین تورم و نرخ بهره گیر کرده است. فدرال رزرو آمریکا این هفته بزرگترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ را اعلام کرد، بانک ملی سوئیس نیز برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته نرخ بهره خود را افزایش داد. بانک انگلستان نیز از این روند پیروی کرد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX، گفت: ما هنوز به نوعی در محدوده ۱۸۰۰ تا ۱۸۸۰ تا ۹۰ دلار مانده‌ایم و به دنبال جهت هستیم و طلا در مورد تاثیر نرخ‌ها به شفافیت نیاز دارد، زیرا این شفافیت باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران درباره کاهش یا افزایش و مهار تورم نظر بدهند.

سهام‌های جهانی در حالی که سرمایه‌گذاران نگران رشد در مواجهه با افزایش نرخ‌های جهانی بودند، به بدترین هفته خود از زمان رکود بازار در آغاز همه‌گیری در مارس ۲۰۲۰ پیش رفتند.

فدرال رزرو آمریکا این هفته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود از سال ۱۹۹۴ را اعلام کرد، زیرا در تلاش برای مهار تورم فزاینده است. افزایش نرخ‌ها در ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی اعلام کرد: با توجه اینکه فدرال رزرو موضع جنگ طلبانه خود را نشان می‌دهد، انتظار داریم که تقویت دلار و بهبود بازده اوراق قرضه، قیمت طلا را محدود کند. با این حال، قیمت‌ها به سطح قبل از کووید-۱۹ بازنمی‌گردند، زیرا طلا تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تورم جهانی و همه‌گیری همچنان قرار دارد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید