خرید بیمه نامه از بیمه ایران؛ دارنده بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی
البته شرکت بیمه ایران، قانونگذار نیست بلکه به خاطر قدمت خود از اهمیت ویژه ای در صنعت بیمه برخوردار می باشد. از این رو وظایفی برای بیمه مرکزی تعیین شده تا بهتر بتواند عملکرد خود را انجام دهد.
بیمه ایران نامی است که شنیدن آن قوت قلبی به افراد میدهد. اعتبار و قدمت بالا و دارا بودن پوششهای بیشتر و تعداد شعبات و واحدهای خسارت از جمله دلایلی هستند که بیشتر مردم از بیمه ایران استفاده میکنند. هرچند این شرکت بیمه در طول فعالیت حداقل 85 ساله خود، فرازونشیب های زیادی را دیده است؛ اما هنوز انتخاب اول بسیاری از افراد است.
حال به این فکر کردهاید که نقش بیمه مرکزی در افزایش اعتبار بیمه ایران چقدر است؟ این دو که بدون ارتباط نیستند؛ اما تاثیر بیمه مرکزی بر بیمه ایران چیست؟ این پرسشی است که در ادامه به آن پاسخ دادهایم.
بیمه مرکزی چیست؟
اول از همه باید با خود بیمه مرکزی و بیمه ایران شویم تا بهتر بتوانیم تاثیر این دو را درک کنیم. حدود سال 1315 را باید تحول بیمه در کشور دانست. به عبارتی در دهه 10 کشور بود که شاهد ورود شرکتهای بیمهای خارجی و افزایش شعبات آنها و همچنین تاسیس شرکتهای بیمه ایرانی بودیم. با اولین تاسیس شرکت بیمه به نام شرق، راه برای راهاندازی دیگر شرکتهای بیمه کشور هموارتر شد و تا سال 1350، تعداد شرکت بیمهها افزایش داشت.
افزایش این تعداد شرکت حرکت مثبتی بود؛ اما مدیریت آنها هر سال سخت تر میشد. از این رو، تصمیم گرفته شد تا شرکتی بالاتر از بقیه تاسیس شود که بر عملکرد دیگر شرکتهای بیمه نظارت داشته باشد. این شرکت بیمه مرکزی نامیده شد. در 30 خرداد قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران تصویب شد. از این تاریخ به بعد، تمامی شرکتهای بیمه ایرانی نظیر بیمه ایران ملزم به رعایت کردن قوانین بیمه مرکزی بودند.
وظایف بیمه مرکزی
باید گفت که بیمه مرکزی شرکت بیمه جداگانهای نیست؛ بلکه بر عملکرد دیگر بیمه ها نظارت دارد. به عبارتی هر شخصی که قصد راه اندازی شرکت بیمه جدیدی داشته باشد، باید از فیلترهای بیمه مرکزی عبور کند. به بیانی، دو سازمان بیمه ایران و بیمه مرکزی دو سازمانی هستند که در ایران قوانین بیمه ای خاصی را راه اندازی کرده اند.
البته شرکت بیمه ایران، قانونگذار نیست بلکه به خاطر قدمت خود از اهمیت ویژه ای در صنعت بیمه برخوردار می باشد. از این رو وظایفی برای بیمه مرکزی تعیین شده تا بهتر بتواند عملکرد خود را انجام دهد. این وظایف شامل موارد زیر هستند:
- تهیه آییننامه و مقررات در اجرای قانون
- تهیه اطلاعات لازم و ضروری از فعالیت تمامی شرکت و مؤسسات فعال در حوزه بیمه
- انجام بیمههای اتکایی اجباری
- قبول و انجام بیمههای اتکایی اختیاری از موسسههای خارجی و داخلی
- واگذاری بیمههای اتکایی به موسسههای داخلی و خارجی
- اداره صندوق تأمین خسارتهای بدنی
- تنظیم قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث
- نظارت بر موسسهها و شرکتهای بیمه فعال
- تنظیم امور بیمه اتکایی و جلوگیری از رقابت ناسالم
- حفظ اسرار موسسهها
همچنین اینکه بیمه مرکزی دارای واحدی به نام دریافت شکایات است که بیمه گزاران شرکت بیمهای مختلف میتوانند شکایتها را در آنجا ثبت کنند.
بیمه ایران
بیمه ایران قدیمیترین شرکت بیمهای در کشور است که با تاسیس خود توانست مسیرهای جدیدی را در این حوزه باز کند. از این رو، آن را بنیانگذار صنعت بیمه در کشور میدانند. این شرکت در سال 1314 به عنوان اولین شرکت بیمهای دولتی ایران تاسیس شد. البته با اینکه در ظاهر خصوصی بود؛ اما به عنوان شرکت دولتی شناخته میشد.
رشد بیمه ایران تا انقلاب بسیار سریع بود. در سال 1314 بعد از تاسیس، مدیران این شرکت عرضه انواع بیمهنامههای رایج را شروع کردند. بعد از تعدادی از دانشجویان اقتصاد را برای تحصیلات بیمه و آشنا شدن با فنون آن به خارج از کشور گسیل کردند. رشد بیمه ایران به حدی بود که در مدت چند سال ابتدایی فعالیت خود توانست سهم شرکتهای خارجی بیمه را از 100 درصد به 38 درصد کاهش دهد.
با افزایش این مقدار، قیمت خرید بیمهنامهها تا حدود 50% کاهش پیدا کرد. گسترش بیمه ایران تاکنون تا حدی پیش رفته است که الان 12 نمایندگی در خارج از کشور دارد و در خاورمیانه به عنوان شرکت برتر بیمهای شناخته میشود. همچنین در حال حاضر بیش از 200 شعبه 3700 نمایندگی در داخل کشور دارد.
در هر شهری که شما وارد میشوید، حداقل یک شعبه یا نمایندگی از بیمه ایران را میتوانید مشاهده کنید. بیمه ایران جزو شرکتهایی است که پشتوانه قوی و قدیمی دارد و در رده 100 برند برتر کشور جای دارد.
بیمه اتومبیل، اشخاص، عمر، آتش سوزی، مسئولیت، مهندسی، کشتی و هواپیما و حمل کالا، اتکایی و انرژی از رشته بیمههایی هستند که توسط بیمه ایران عرضه میشوند.
از مزایای بیمه ایران میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد:
- دریافت لوح و تندیس رعایت حقوق مصرف کننده
- دارای بیشترین تعداد شعبات و نمایندگی در کشور
- دارای شعبه و نمایندگی در خارج از کشور
- قدیمی ترین شرکت بیمهای ایران
- دارای رتبه برتر در گروه خدمات بیمهای
- دارای لوح و تندیس جایزه تعالی سازمانی
- دارای لوح و تندیس جشنواره روابط عمومی برتر
- قرار گرفتن در صد شرکت برتر
اهمیت خرید بیمه از بیمه ایران
بیمه مرکزی و بیمه ایران
اگر بخواهیم سابقه و اهمیت بیمه ایران و بیمه مرکزی را مقایسه کنیم، باید بگوییم که عمر بیمه مرکزی از بیمه ایران کمتر است. بعد از تاسیس بیمه ایران و چند شرکت بیمهای دیگر بود که سازمانی برای مدیریت شرکتهای بیمهای احساس شد. در سال 1350 بود که قانون بیمه مرکزی تصویب و سازمان تاسیس شد. مسلماَ اولین شرکت بیمهای که تحت تایید و نظارت قرار گرفت، بیمه ایران بود.
بیمه مرکزی بر تمامی رفتار و عملکرد مدیران و سازمان بیمه ایران نظارت دارد. البته فقط نقش نظارتی نیست؛ بلکه حمایت هم میکند. به هر حال، هر شرکت بیمهای در طول فعالیت خود دچار تحولاتی میشود که نیاز است تا در این موقع مورد حمایت قرار بگیرد.
با حمایت بیمه مرکزی از بیمه ایران، خاطرجمعی از این شرکت در بیمه گزاران بیشتر میشود. بیمه ایران شرکتی است که بیشتر از بقیه مورد تقدیر و تشویق بیمه مرکزی قرار گرفتهاند. نکته جالبتر اینجاست که خود بیمه ایرانی بنیانگذار صنعت بیمه در کشور بوده است.
با این حمایت گسترده و همه جانبه با خیال راحتتری می توان محصولات بیمه ایران را خریداری کرد. شما همین الان میتوانید هر بیمهای از ایران را از به صورت آنلاین مانند سایت bimeh.com خریداری کنید. در حقیقت باید این را هم به فهرست مزایای بیمه ایران اضافه کرد. پس با خیال راحت اقدام به خرید بیمه کنید.