سفر هوایی از تهران به استانبول چقدر طول می‌کشد؟

سفر هوایی از تهران به استانبول چقدر طول می‌کشد؟

سفر به استانبول از ایران به دو شکل امکان‌پذیر است؛ راه هوایی و راه زمینی. راه هوایی نسبت به راه زمینی سریع‌تر است؛ اما هزینه بیش‌تری دارد. در این مقاله قصد داریم زمان سفر هوایی به استانبول را بررسی کنیم؛ پس همراه ما باشید.

کد خبر : ۱۰۷۹۲۲
بازدید : ۱۰۷۹

بسیاری از گردشگرانی که می‌خواهند برای یک سفر خوب در روزهای تعطیل سال برنامه‌ریزی کنند و در آن خاطرات خوبی با مشاهده آثار باستانی، بازدید از طبیعت زیبا و خرید از بهترین مراکز خرید رقم بزنند، به ترکیه می‌روند.

ترکیه یکی از کشورهای اوراسیایی در شمال‌غربی ایران است که سفر به آن میان گردشگران ایرانی طرفداران زیادی دارد. اما همه شهرهای ترکیه میان گردشگران محبوب نیستند؛ بلکه شهرهایی مانند استانبول که جاذبه‌های دیدنی زیادی دارند، مقصد گردشگران به‌حساب می‌آیند.

سفر به استانبول از ایران به دو شکل امکان‌پذیر است؛ راه هوایی و راه زمینی. راه هوایی نسبت به راه زمینی سریع‌تر است؛ اما هزینه بیش‌تری دارد. در این مقاله قصد داریم زمان سفر هوایی به استانبول را بررسی کنیم؛ پس همراه ما باشید.

فاصله تهران تا استانبول در سفر هوایی

برای پرواز استانبول باید به فرودگاه‌های بین‌المللی مانند فرودگاه امام خمینی در تهران بروید و پس از خرید بلیط آن و تحویل مدارک و چمدان‌ها عازم سفر شوید.

به‌طور میانگین مدت زمانی که سفر هوایی از تهران به استانبول طول می‌کشد، سه ساعت است و شرکت‌های هواپیمایی زیادی برای سفر از تهران به استانبول فعالیت می‌کنند. از جمله شرکت‌های هواپیمایی که پرواز استانبول را دارند، می‌توان به آتا، ایران ایر تور، ایران ایر، آسترین ایرلاینز، ایر عربیا، اطلس گلوبال، بوتا ایرویز، قطر ایرویز، ماهان و... اشاره کرد. در ادامه نمونه‌هایی از این شرکت‌های هواپیمایی را بررسی خواهیم کرد:

  • شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان یکی از معتبرترین ایرلاین‌های ایران است که سفر به استانبول و سایر شهرهای توریستی را انجام می‌دهد. قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان در کلاس‌های مختلف آن متفاوت است و هر کلاس امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد. برای خرید بلیط استانبول از شرکت هواپیمایی ماهان می‌توانید به سایت‌های معتبری مانند علی بابا مراجعه کنید. کلاس‌های پروازی این ایرلاین در پروازهای داخلی و خارجی شامل کلاس تجاری و کلاس معمولی می‌شود.

  • شرکت هواپیمایی ایران ایر

یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران که پروازهای داخلی و خارجی را با بهترین امکانات و شرایط امنیتی انجام می‌دهد، شرکت هواپیمایی ایران ایر است. این ایرلاین از سال 1325 تاسیس شده و پروازهای موفقیت‌آمیز زیادی را در داخل و خارج از کشور در کارنامه خود ثبت کرده است.

در خرید بلیط برای سفرهای خارجی مانند استانبول از این ایرلاین باید به چند نکته توجه کنید، برای مثال درصورتی می‌توانید بلیط یک‌طرفه از این ایرلاین بخرید که ویزای شما شینگن باشد یا کارت اقامت و گذرنامه کشور مقصد را داشته باشید. نکته دیگر این است برای خرید بلیط در پرواز استانبول از این شرکت هواپیمایی، گذرنامه شما باید شش ماه تا تاریخ انقضای خود فاصله داشته باشد.

  • شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا با ارائه خدمات مناسب برای فروش بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی و داخلی در بین گردشگران محبوب شده است. برای خرید بلیط استانبول به‌صورت اینترنتی از این ایرلاین ابتدا باید تعداد، جنسیت،مبدأ، مقصد و تاریخ پرواز را وارد کنید و به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات کاربری دقیقا باید مطابق با اطلاعات شما در کارت شناسایی‌تان باشد.

برای خرید بلیط هواپیما برای سفر به استانبول می‌توانید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید و با خرید بلیط‌های لحظه آخری کم‌ترین هزینه را برای آن بپردازید.

سفر از تهران به استانبول

در سفر به استانبول چه وسایلی را همراه خودتان ببرید

از آن‌جایی که شهر استانبول آب‌وهوای متنوعی دارد، بهتر است قبل از سفر آب‌وهوای آن را از سایت‌های هواشناسی چک کنید و وسایل مناسب آن فصل را داخل چمدان بگذارید. برای مثال آب‌وهوای استانبول در فصل بهار گرم و مطبوع است؛ اما احتمال بارش باران در آن وجود دارد، پس بهتر است کنار لباس‌های تابستانی‌تان یک یا دو دست لباس پاییزی و یک چتر هم بردارید تا اگر در هوای بارانی گیر افتادید، دچار مشکل نشوید.

در فصل زمستان حتما لباس‌های گرم و بوت باخود ببرید؛ زیرا آب‌وهوا بسیار سرد و بارش برف و باران در آن بسیار زیاد است. درضمن فراموش نکنید که چترتان را در چمدان بگذارید.

اگر از لوازم بهداشتی خاصی استفاده می‌کنید که نمی‌توانید آن‌ها را در کشور دیگری بخرید، بهتر است آن‌ها را در سفر همراه خود داشته باشید تا پوست و موی شما دچار آسیب نشود؛ در ضمن در هزینه سفر شما هم صرفه‌جویی خواهد شد.

بهتر است قبل از چک کردن قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان برای سفر به استانبول مدارک و وسایل لازم مانند گذرنامه، مدارک شناسایی، ارز خارجی، لباس و کفش مناسب، لوازم بهداشتی، کرم ضد آفتاب و... را آماده کنید تا برای سفرتان استرس کم‌تری داشته باشید.

نکاتی که در رزرو بلیط هواپیما باید به آن توجه کرد؟

شرایط رزرو بلیط برای سفرها به شهرهای خارجی مانند استانبول کمی با سفرهای داخلی متفاوت است. در این بخش قصد داریم نکاتی را بررسی کنیم که باید در رزرو بلیط هواپیما رعایت کنید. اولین نکته‌ای که باید در خرید بلیط به آن دقت داشته باشید، قیمت بلیط است که در فصول مختلف متفاوت می‌شود؛ برای مثال قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان یا شرکت‌های دیگر در فصل زمستان کم‌تر از سایر فصل‌ها است.

اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه کم بلیط کلاس‌های خوب هواپیمایی را بخرید، بهتر است در زمستان به استانبول بروید. نکته دیگر این است که اگر برای سفر چند روزه به استانبول می‌روید، بهتر است بلیط رفت‌وبرگشت را از یک شرکت بگیرید تا برای ارائه مدارک‌تان در فرودگاه اذیت نشوید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید