پخش «شهرک کلیله و دمنه» متوقف می‌شود؟!

پخش «شهرک کلیله و دمنه» متوقف می‌شود؟!

: فعلا انتشار سریال «کلیله و دمنه» متوقف نشده، همچنان مجوز ندارد، اما برخی قسمت‌های نابه‌هنجار، اصلاح محتوایی شده است. البته هنوز همه ایراد‌های محتوایی برطرف نشده لذا مجوز صادر نشده است.

کد خبر : ۱۰۷۹۵۲
بازدید : ۹۶۹

سعید مقیسه رئیس ساترا اعلام کرد که فعلاً انتشارِ سریال «شهرک کلیله و دمنه» متوقف نشده و نیاز به دستور قضایی دارد که هنوز قطعی نشده است.

«شهرک کلیله و دمنه» یک مجموعه نمایشی ایرانی در ژانر عروسکی به نویسندگی کوروش نریمانی، کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی است. این مجموعه روز‌های جمعه از اردیبهشت ۱۴۰۱ از پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود. این سریال اولین پروژه‌ای است که مرضیه برومند برای شبکه نمایش‌خانگی کار کرده است.

مجموعه نمایش خانگی «شهرک کلیله و دمنه» مجوزی برای انتشار از سوی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی ندارد. ساترا در نامه‌ای که ۲۴ اردیبهشت‌ماه به علی سرتیپی مدیرعامل فیلم‌نت فرستاده، از بازبینی تدوین اولیه ۵ قسمت اول این سریال و مخالفت با صدور پروانه انتشار آن خبر داده است.

پیش از این معاون حقوقی وزارت ارشاد اعلام کرده بود که تولید و نمایش سریال‌های خانگی از جمله سریال «کلیله و دمنه» ذیل مسئولیت‌های ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیما است و اساساً در دو ساله اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به سازمان صدا و سیما واگذار شده و بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفاف‌سازی هم باید از طریق آن مجموعه‌ها صورت گیرد.

اما حواشیِ "شهرک کلیله و دمنه" کماکان دنبال می‌شود و حالا خبر‌هایی مبنی بر توقف این سریال عروسکی منتشر شده است.

سعید مقیسه رئیس ساترا اعلام کرد که فعلاً سریال متوقف نشده و نیاز به دستور قضایی دارد که هنوز قطعی نشده است. وی افزود: فعلا انتشار سریال "کلیله و دمنه" متوقف نشده، همچنان مجوز ندارد، اما برخی قسمت‌های نابه‌هنجار، اصلاح محتوایی شده است. البته هنوز همه ایراد‌های محتوایی برطرف نشده لذا مجوز صادر نشده است.

رئیس ساترا تأکید کرد: متأسفانه برخی سکو‌های انتشار محتوا از صبوری نظام سوء استفاده کرده و با بی‌احترامی به کیان خانواده‌های ایرانی و ارزش‌های اسلامی، به انتشار محتوا بدون اخذ پروانه انتشار اقدام کردند که اقدامات قانونی برای ساماندهی زیست‌بوم فضای مجازی پاک در حال پیگیری است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید