چرا وقتی گریه می‌کنیم آبریزش بینی داریم؟

چرا وقتی گریه می‌کنیم آبریزش بینی داریم؟

این غدد اشکی در قسمت پایین پلک و پشت آن قرار گرفته اند و اشک‌ها را آزاد می‌کنند تا راه خودشان را به سمت بینی پیدا کنند و در نتیجه آبریزش بینی اتفاق می‌افتد

کد خبر : ۱۰۷۹۷۶
بازدید : ۷۷۸

زمان گریه کردن یکی از مواردی که کلافه‌مان میکند آبریزش بینی هنگام گریه کردن است که حتی بعد از آن هم ادامه دارد، اما هیچ وقت دلیل این مشکل را پیدا نکردیم.

احساساتی شدن به معنای داشتنِ یک مغز و قلب سالم است؛ اما باید یاد بگیرید که با این قضیه چگونه در زندگی برخورد کنید تا بتوانید احساسات خود را تحت کنترل بگیرید.

وقتی که احساساتی می‌شوید، موادی مانند اکسی توسین در بدن تان آزاد می‌شود که می‌خواهند شما را تسکین دهند. احتمالاً یکی از چیز‌هایی که هنگام گریه متوجه آن شده اید، این است که بینی آبریزش پیدا می‌کند و به خاطر همین خیلی از شما دستمال به دست می‌شوید، اما به نظرتان چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

دلیل آناتومیک

یکی از چیز‌هایی که هنگام گریه کردن برای بدن اتفاق می‌افتد، این است که سیستم کلی بیش از حد فعال می‌شود؛ یعنی ضربان قلب افزایش پیدا کرده و عرق به خاطر درگیر شدن سیستم عصبی زیاد می‌شود، زیرا می‌خواهد ضربان قلب را تنظیم کند.

فشار خون و تنفس هم درگیر می‌شوند و در نتیجه اندورفین آزاد می‌شود تا به بدن کمک کند که آرامش پیدا کند.

وقتی که شروع به گریه می‌کنید، اشک‌ها از غدد اشکی چشم آزاد می‌شوند؛ سپس چشم پر از مایع می‌شود تا جایی که توانایی نگهداری اشک وجود ندارد.

این غدد اشکی در قسمت پایین پلک و پشت آن قرار گرفته اند و اشک‌ها را آزاد می‌کنند تا راه خودشان را به سمت بینی پیدا کنند و در نتیجه آبریزش بینی اتفاق می‌افتد و هر قطره اشکی که وارد بینی می‌شود، با خون و مخاط ترکیب می‌گردد و شبیه به آبریزش بینی بیرون می‌آید و در نهایت ترکیب اشک و محتوای بینی باعث می‌شود که شما احساس ناخوشایندی پیدا کنید.

منبع: ایسکا نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید