۱۰ ورزش که در خانه هم می‌توانید انجام دهید

۱۰ ورزش که در خانه هم می‌توانید انجام دهید

جالب است بدانید که ورزش کردن مطلقا مساوی با باشگاه رفتن نیست. آری! رفتن به باشگاه‌های ورزشی می‌تواند فوق‌العاده باشد و توصیه می‌شود به طور جدی از این طریق ورزش کردن را دنبال کنید. اما اگر نمی‌خواهید به باشگاه بروید، ورزش کردن را به طور کامل کنار نگذارید. در خانه هم می‌توان ورزش کرد!

کد خبر : ۱۰۷۹۸۵
بازدید : ۵۲۴

ورزش کردن از نیازهای بدن است و در صورتی‌که ورزش نکنید، بعد از مدتی بدن شما مستهلک خواهد شد و نمی‌توانید مثل همیشه به انجام فعالیت‌های روزانه بپردازید. اگر می‌خواهید که بدن سالمی داشته‌باشید، باید با بدن خود به خوبی برخورد کنید که یکی از این ضروریات، ورزش کردن است.

این روزها کسانی که می‌خواهند ورزش کنند، با مسائلی مواجه می‌شوند که خواسته‌ی آنها را در نطفه خفه می‌کند و از ورزش کردن پشیمان می‌شوند.

شاید در ذهن خیلی از ما به اشتباه جا افتاده‌باشد که ورزش کردن برابر با از خانه بیرون زدن و به باشگاه رفتن است. همچنین در این گرانی و بالارفتن قیمت‌ها، چه کسی می‌تواند برای باشگاه هم بودجه کنار بگذارد؟ از طرفی، با وجود خستگی و مشغله، باشگاه رفتن سخت است و کم‌تر کسی از پس آن برمی‌آید.

جالب است بدانید که ورزش کردن مطلقا مساوی با باشگاه رفتن نیست. آری! رفتن به باشگاه‌های ورزشی می‌تواند فوق‌العاده باشد و توصیه می‌شود به طور جدی از این طریق ورزش کردن را دنبال کنید. اما اگر نمی‌خواهید به باشگاه بروید، ورزش کردن را به طور کامل کنار نگذارید. در خانه هم می‌توان ورزش کرد!

در این مطلب تلاش کرده‌ایم ورزش‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید آنها را در خانه انجام دهید و سلامت در سبک زندگی را به خانه خود ببرید.

1. یوگا

یکی از ورزش‌هایی که می‌توان آن را در منزل انجام داد و نیازی به داشتن وسیله و امکانات نیست، یوگا است. تنها باید؛

  • یک مت یوگای مناسب بردارید تا پوست شما آسیب نبیند،
  • لباس راحتی بپوشید،
  • جای آرامی را انتخاب کنید،
  • در صورت لزوم و تمایل موزیک مورد علاقه و آرامش‌بخش خود را پخش کنید و یوگا کنید.

اهمیتی ندارد که قبلا ورزش کرده‌اید یا اینکه چقدر توانایی ورزش کردن دارید. یوگا یکی از ورزش‌هایی است که از مبتدی تا پیشرفته می‌توانند به خوبی از آن بهتر ببرند. پس اصلا نترسید و استرس نداشته‌باشید. استایل و سبک یوگای مورد علاقه‌ی خود را از ویدئو‌های مختلفی که بر روی اینترنت وجود دارند انتخاب کنید و با سرچ کردن درباره آن مدل یوگا و دیدن ویدئوهای آموزشی، به انجام این ورزش بپردازید.

اگر تمایل داشته‌باشید، می‌توانید با ثبت نام در کلاس‌های آنلاین یوگا این کار را انجام دهید.

2. رقصیدن

بله درست است!‌ رقصیدن یکی از بهترین ورزش‌هایی است که نیازی به آموزش چندانی ندارد و شما با انجام حرکاتی که دوست دارید و با آنها احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید کالری زیادی بسوزانید و ماهیچه تقویت کنید. این کار بسیار لذتبخش و مفید است.

تصور کنید که با موزیک مورد علاقه‌ی خود برقصید و در کنار آن احساس شادابی و طراوت بکنید. از طرفی نه لازم است که پول خرج کنید و نه ضرورتی دارد که از منزل بیرون بروید و به باشگاه برسید! تنها باید در خانه برقصید و کمی خود را تکان دهید!

3. پیاده روی

این که برای پیاده روی حتما باید از خانه خارج شوید، اشتباه است. خانه‌ی شما هر چقدر هم کوچک باشد، فضایی برای راه رفتن دارد. بنابراین می‌توانید در آن فضا با حرکات رفت و برگشتی پیاده روی تند و یا کند انجام دهید. مهم این است که یک جا ننشینید و دائما در حال کاهش انرژی نباشید.

از طرفی اگر در خانه تردمیل داشته‌باشید، می‌توانید در یک بازه‌ی زمانی مناسب، هر چقدر که می‌خواهید با هر شیبی پیاده روی کنید.

4. دویدن

داشتن تردمیل در خانه این امکان را به شما می‌دهد که با اندازه گیری زمان و در نظر گرفتن شیب، بدوید. دویدن از بهترین ورزش‌ها و تمریناتی است که می‌توانید انجام دهید و اگر با کفش مناسب و در زمان مناسب باشد، با یک تمرین ساده می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته‌باشد.

با دویدن علاوه بر چربی سوزی و کالری سوزی زیاد، می‌توانید ماهیچه‌های خود را تقویت کنید و با رژیم غذایی مناسب از بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای جان سالم به در ببرید.

5. پیلاتس

پیلاتس یکی از آن دسته ورزش‌هایی است که می‌توان آن را در باشگاه و با وجود ابزار و وسایل خاص خودش انجام داد و یا این که در منزل و با تنها یک عدد مت و یا حتی بدون آن و با وجود یک سطح صاف و نرم، انجام داد.

برای انجام دادن پیلاتس می‌توانید از دریای تمرینات آنلاینی که در فضای مجازی وجود دارند کمک بگیرید و با پیدا کردن ویدئوهای مناسب برای تمرین کردن و انجام دادن ورزش پیلاتس، از زمان خود در منزل لذت ببرید. همچنین می‌توانید با کمک گرفتن از یک مربی خصوص به صورت آنلایت و یا در منزل، به ورزش کردن بپردازید.

6. پلانک

پلانک یکی از تمریناتی است که انجام آن برای عضلات شکم و کمر فوق‌العاده است و استقامت شما را بالا می‌برد. برای انجام این تمرین، کافی است که از ارنج تا مچ دست خود را (ساق) به طور کامل روی زمین قرار دهید و باقی اعضای بدن طی یک خط صاف و موازی با زمین زیر پای شما قرار بگیرند و سپس نوک پای خود را روی زمین قرار دهید.

هر چقدر می‌توانید این حالت را حفظ کنید و در صورتی‌که خسته شدید، از پلانک خارج شوید، استراحت کنید و مجددا آن را آغاز کنید. این ورزش می‌تواند فوق‌العاده باشد و دردهای کمر را کاهش دهد.

7. بوکس

برای کیک بوکسینگ و انجام ورزش بوکس، تنها به دو عدد دستکش و یک کیسه بوکس نیاز دارید. جالب است بدانید که انجام ورزش کیک بوکسینگ می‌تواند به شما کمک کند که خشم خود را نیز تخلیه کنید. از طرفی این ورزش انرژی زیادی می‌گیرد و می‌تواند در چربی سوزی و کالری سوزی موثر باشد. همچنین برای تقویت عضلات نیز موثر است. مراقب باشید که برای انجام این ورزش باید آموزش‌های اولیه را دیده باشید تا دستان شما آسیب نبیند.

دوچرخه

8. دوچرخه

داشتن یک دوچرخه ورزشی ثابت در منزل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر وقت و یا تمایل برای بیرون رفتن ندارید، می‌توانید با داشتن یک دوچرخه ثابت در منزل، ساعت‌ها دوچرخه بزنید و در عین تقویت عضلات خود، چربی سوزی هم بکنید.

9. بارفیکس

یک میله‌ی بارفیکس ساده در چهارچوب در می‌تواند یک وسیله‌ی مناسب برای ورزش صبحگاهی (و یا هر زمان دیگری) باشد. شاید روزهای اول نتوانید بیشتر از یکی دو بارفیکس بزنید و اما با تمرین و مداومت در آن، می‌توانید تعداد بارفیکس‌ها را افزایش دهید و به تعداد قابل قبولی برسانید.

10. حلقه زدن

یک حلقه‌ی شکمی و ورزشی بخرید و آن را در منزل نگه دارید کنید. حلقه زدن می‌تواند برای آب کردن چربی‌های دور شکم فوق‌العاده باشد. همچنین داشتن طناب بازی هم می‌تواند در ورزش‌های روزانه فوق‌العاده عمل کند.

با تمامی این تمریناتی که معرفی شد، نمی‌توان بهانه‌ای برای ورزش نکردن داشت. سعی کنید به سلامت خود اهمیت بدهید و ورزش را جدی بگیرید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید