قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۱

قیمت بین کوین امروز ۳۱ خردادماه با ۰.۰۹ درصد افزایش نرخ به ۲۰۴۷۶ دلار معادل ۶۵۳۸۹۰۸۲۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۹۹۷
بازدید : ۵۵۵

فرادید | بیت کوین بار دیگر به کانال ۲۰ هزار دلار بازگشت. امروز ۳۱ خردادماه قیمت بیت کوین با افزایش ۰.۰۹ درصد به ۲۰۴۷۶ دلار معادل ۶۵۳۸۹۰۸۲۲ تومان رسید.

هفته گذشته برای ارز دیجیتال اصلی بازار اصلاً خوب پیش نرفت چرا که در این بازه زمانی از بالای ۳۰۰۰۰ دلار به زیر ۲۰۰۰۰ دلار سقوط کرد. این شرایط در روز‌های آخر هفته بدتر شد، زیرا بیت کوین به زیر بالاترین سطح قیمت ثبت شده سال ۲۰۱۷ خود رسید و این روند کاهشی را ادامه داد.

به گزارش فرادید؛ این بحران با کاهش قیمت تا مرز ۱۷۵۰۰ دلار در صبح یکشنبه به اوج خود رسید. همین امر باعث شد بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های اهرمی معامله گران لیکوئید شود.

ظاهراً، این دارایی به این اصلاح عظیم و ثبت پایین‌ترین سطح قیمت ۱۸ ماه اخیر خود واکنش خوبی نشان داده است، به طوریکه با در پیش گرفتن یک روند بهبودی، قیمت به بالای ۲۰ هزار دلار صعود کرد که به معنای افزایش ۳۰۰۰ دلاری در این مدت می‌باشد.

در نتیجه این تغییر، ارزش بازار بیت کوین به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها بالای ۴۳ درصد است.
گزارش شرکت تحلیلی Glassnode نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از بازار بیت‌کوین (BTC) به ارزش ۷.۳ میلیارد دلار در چند روز گذشته خارج شده‌اند که بزرگترین ضرر در تاریخ این رمزارز است.

این شرکت اعلام کرد که تقریباً ۵۵۵ هزار بیت کوین بین قیمت‌های ۱۸۰۰۰ دلار و ۲۳۰۰۰ دلار معامله شدند که به ترتیب یک سطح حمایت و مقاومت قوی برای دارایی در محدوده چند روز گذشته است. داده‌ها نشان می‌دهد که ضرر و زیان بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار در روز متغیر است.

در‌حالی‌که بسیاری از افراد در بازار از مرگ بیت‌کوین و بازار رمزارز‌ها سخن می‌گویند، مقایسه داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که در گذشته نیز این میزان ریزش قیمتی و حتی بیش از این در بیت‌کوین رخ داده است.

در زمان ریزش بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ در پی ممنوعیت استخراج رمزارز‌ها در چین، این رمزارز حدود ۵۴درصد از ارزش خود را تا پیش از آغاز موج صعودی بعدی از دست داد و این بازار منفی ۹۹ روز به طول انجامید.

در سال ۲۰۱۷ و ثبت قله تاریخی ۱۹۷۰۰ دلار، بیت‌کوین طی ۳۶۵ روز حدود ۸۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار صعودی ۲۰۱۳ که بیت‌کوین به سقف تاریخی ۱۱۶۰ دلار رسید، با آغاز بازار نزولی بیت‌کوین طی ۴۱۱ روز حدود ۸۶درصد از ارزش خود را از دست داد؛ لذا به نظر می‌رسد ریزش‌های این‌چنینی پیش از این نیز در بازار سابقه داشته و ریزش ۷۰ درصدی بیت‌کوین درحال‌حاضر به معنای مرگ بازار نیست.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید