اشتباهاتی که بعد از ورزش چاقتان می‌کند!

اشتباهاتی که بعد از ورزش چاقتان می‌کند!

دوره دوم نوسانات نرخ دلار در خرداد ماه از روز‌های ۱۷ و ۱۸ خرداد تا ۲۳ خرداد بود که در این دوره قله قیمتی تاریخی دلار شکل گرفت.

کد خبر : ۱۰۸۰۳۵
بازدید : ۷۵۳

تا حالا به اینکه چه کار‌هایی را نباید بلافاصله بعد از ورزش انجام دهید فکر کرده اید؟ کار‌هایی که می‌تواند زحماتتان در حین تمرین را یکباره از بین برده یا حتی اثر منفی روی بدنتان داشته و شما را چاق‌تر از قبل کند.

در ادامه برایتان خواهیم گفت که بلافاصله بعد از تمرین باید دور چه چیز‌هایی را خط بکشید. با انجام ندادن این کار‌ها دیگر خیالتان از بابت اضافه وزن راحت خواهد بود.

خوردن غذا‌های سنگین: اگر از شما بپرسند بعد از انجام یک تمرین سنگین و قدرتی چه چیزی می‌چسبد، احتمالاً بلافاصله یک وعده غذای سنگین را پیشنهاد می‌دهید. این در حالی است که بسیاری از مربیان بدنسازی پیشنهاد می‌کنند، حتماً بعد از تمرین بدن خود را سرد کرده و سپس به سراغ پروتئین هایتان بروید.

علت این پیشنهاد چیست؟ انجام تمرینات سنگین فشار زیادی به بدن شما وارد آورده و بدن شما را در حالت استرس قرار می‌دهد. حالا اگر بلافاصله بعد از تمرین و بدون سرد کردن سراغ وعده بعد از تمرین خود بروید، بدنتان احساس گرسنگی کاذب خواهد داشت و بدون شک بیشتر از نیاز بدنتان غذا خواهید خورد. در نتیجه بهتر است از خوردن غذا‌های سنگین بعد از ورزش خودداری کنید.

افراط در خوردن نوشابه‌های ورزشی حاوی شکر: بسیاری از ورزشکاران بلافاصله بعد از تمرین، برای اینکه آب کافی به بدنشان برسانند. چندین بطری نوشابه ورزشی می‌نوشند. این در حالی است که بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی حاوی شکر و فروکتوز بوده و با برهم زدن متابولیسم بدن، چاق تان خواهد کرد. هنوز هم مربیان ورزشی معتقدند که آب بهترین گزینه برای تأمین آب از دست رفته بدن بعد از ورزش است.

چرت زدن: درست است که بعد از انجام یک تمرین سخت و عضله ساز، شاید حسابی خسته شده باشید. اما اینکه بلافاصله بعد از رسیدن از باشگاه به خانه بخواهید به رختخواب بروید، کار درستی نیست. اجازه دهید کاملاً بدنتان سرد شده و کمی ریلکس شود.

اینکار دقیقاً مثل یکباره ترمز گرفتن در حین رانندگی است. بعد از ورزش عضلاتتان خسته شده و مهم است که یک ساعت و نیم تا دو ساعت به عضلات فرصت سرد شدن و رفع خستگی بدهید.

تمرینات کششی فوری: انجام تمرینات کششی بعد از پایان تمرین از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. زیرا بعد از انجام حرکات کششی، لاکتیک اسید ترشح شده در خون، تجزیه شده و در عضله آزاد خواهد شد، در نتیجه با انجام همین حرکات کششی به ظاهر ساده بعد از تمرین می‌توانید خستگی عضلانی تان را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. عادت به انجام این تمرین از آسیب دیدگی‌های احتمالی در آینده جلوگیری نموده و به مرور زمان انعطاف پذیری تان نیز افزایش خواهد یافت.

به هیچ وجه سعی نکنید حرکات کششی خود را عجله‌ای انجام دهید، همیشه زمان مشخصی را برای تمرینات کششی در نظر گرفته و به انجام آن بعد از تمرین مقید باشید.

تنبلی در ادامه روز: درست است که بعد از یک ساعت ورزش حسابی کالری سوزانده اید، ولی این دلیل موجهی برای تنبلی‌های شما در بقیه ساعات روز نخواهد بود. باید حرکت و تحرک را بخشی از زندگی روزمره تان کنید، مثلاً به جای دستور دادن به خواهر کوچکتر، برای برداشتن کنترل از جای خود بلند شده و برای جابه جایی بین طبقات به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید.

اگر شاغل هستید، هر یک ساعت از پشت میز خود بلند شده و یک لیوان آب بنوشید، مسیر بین محل کار تا منزل را پیاده روی نموده و قدم بزنید. هرکاری که شما را چند دقیقه از جایتان بلند کند، برای کاهش وزنتان فوق العاده خواهد بود. می‌خواهید بدانید نشانه برگشت وزن و چاقی شدن مجددتان چه چیز‌هایی است، مقاله این نشانه‌ها از چاق شدن شما خبر می‌دهد! حسابی کمکتان خواهد کرد.

ثبت نکردن پیشرفت: همیشه بعد از اتمام ورزش، دفترچه‌ای برای خودتان داشته باشید و مدت زمان و عضلاتی که در آن روز درگیر کرده اید یا حرکات و نکات ورزشی جدیدی را که یاد گرفته اید را داخل آن یادداشت کنید. اینکار شما را منظم‌تر نموده و باعث افزایش انگیزه شما خواهد شد.

با اینکار هر بار که به صفحات قبلی دفترچه نگاهی بیاندازید، از پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد. شاید تا همین یک ماه پیش به زحمت ۱۰ بار شنا می‌رفتید، ولی الان در برنامه ورزشی تان به راحتی حداقل ۲۵ بار حرکت شنا انجام می‌دهید. همیشه نشستن پای صحبت بزرگان و توصیه افراد حرفه ای‌تر می‌تواند کارگشا باشد، مقاله توصیه لاغری فردی که قبلاً چاق بوده می‌تواند حسابی انگیزه تان را برای لاغری افزایش دهد.

بیدار ماندن‌های شبانه: سعی کنید صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شده و در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا ساعت بدنتان تنظیم شود. هیچ چیزی مهم‌تر از یک خواب شب راحت و کافی نیست.

درست در زمان خواب است که بدن شما شروع به عضله سازی و نشان دادن پیشرفت‌های شما در ورزش خواهد کرد. پس اگر وقت خوابتان گذشته و دیروقت مشغول خواندن این مقاله هستید، وقت آن رسیده که به رختخواب بروید.

فراموش کردن آب بعد از ورزش: برای اینکه آب از دست رفته بدن در حین تمرین را جبران کنید. باید بعد از تمام شدن تمرین یک یا دو لیوان آب بنوشید. همچنین برای تأمین الکترولیت از دست رفته نیز می‌توانید از آب نارگیل یا آب هندوانه استفاده کنید.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید