قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

بیت کوین امروز ۴ تیرما با ۱.۵۴ درصد افزایش نرخ به ۲۱,۳۳۸ دلار معادل ۶۸۱,۴۵۰,۳۶۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۰۹۵
بازدید : ۵۱۴

فرادید | بیت کوین بار دیگر کانال ۲۱ هزار دلار را پس گرفت. امروز ۴ تیرماه قیمت بیت کوی با افزایش ۱.۵۴ درصد به ۲۱,۳۳۸ دلار معادل ۶۸۱,۴۵۰,۳۶۸ تومان رسید.

بعداز ظهر دیروز ارزش بیت کوین در محدوده ۲۱ هزار دلار ثابت ماند. بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ درصد رشد داشت. تحلیلگران می‌گویند، با این حال، این آخر هفته می‌تواند آزمایش دیگری برای بیت کوین باشد.

به گزارش فرادید؛ پس از اصلاح گسترده هفته گذشته و ثبت پایین‌ترین سطح قیمت ۱۸ ماه اخیر در حدود ۱۷,۵۰۰ دلار، گاو‌ها در تلاش برای بازیابی برخی از زیان‌های وارد شده، موفق شدند قیمت را به سمت سطوح بالاتر هدایت کنند. این تلاش در نهایت منجر به جهش قیمت تا مرز ۲۱,۵۰۰ دلار شد.

با این حال، بیت کوین در آنجا شکست خورد و پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از برنامه‌های این بانک مرکزی برای ادامه افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم سرسام آور خبر داد، به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد.

ولی پس از آن، به سرعت به مارک ۲۰,۰۰۰ دلار بازگشت و دیروز تا سطوح بالاتر از آن افزایش یافت. طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد یک مرحله افزایش قیمت دیگر بودم که این دارایی را سطح فعلی آن در حدود ۲۱,۰۰۰ دلار رساند. در نتیجه این تحولات مثبت، ارزش بازار این ارز بار دیگر به ۴۰۰ میلیارد دلار نزدیک شده است، اما چیرگی آن بر سایر رمزارز‌ها به زیر ۴۳ درصد کاهش یافته است.

بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله افت بازار سهام که به افزایش تورم و متعاقب آن افزایش بهره بانک‌های مرکزی مرتبط است، قرار گرفته‌اند. افزایش نرخ‌ها - راهی که بانک‌های مرکزی ایالات متحده، بریتانیا و سوئیس در هفته گذشته در پیش گرفتند - می‌تواند جذابیت دارایی‌های پرریسک را کاهش دهد.

با این حال، مشکلات بازار رمزارز‌ها نیز با مشکلات خاص دارایی‌های دیجیتال مرتبط است. ماه گذشته، شکست ترا، یک به اصطلاح استیبل کوین که قرار بود ارزش آن با دلار مرتبط باشد، اعتماد به ارز‌های دیجیتال را تضعیف کرد.

گفتنی است که مدیر عامل بایننس در اظهار نظری تازه گفته است که به عقیده وی بیت کوین سرانجام رکورد تازه خود را بالاتر از تراز ۶۹ هزار دلار به ثبت خواهند رساند، ولی رسیدن به این هدف چیزی حدود ۲ سال به طول خواهد انجامید.

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر اجرایی بایننس، گفت: اگر مردم چهار سال پیش به آن‌ها گفته می‌شد که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شود، "بسیار خوشحال" می‌شدند. اما اکنون با ریزش به یان قیمت، سود بسیاری از سرمایه‌گذاران بلندمدت را از بین برده است.

ژائو اظهار کرد: "من فکر می‌کنم با توجه به این کاهش قیمت، از بالاترین سطح تاریخ ۶۸ هزار به ۲۰ هزار در حال حاضر، احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا دوباره به قیمت قبل برگردیم که احتمالاً چند ماه یا چند سال طول می‌کشد. هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. "

وی افزود: ما فکر می‌کنیم ۲۰ هزار دلار امروز بسیار کم است. اما می‌دانید، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، اگر به مردم می‌گفتید بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید، بسیار خوشحال می‌شدند. در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین به ترتیب ۳ هزار و ۶ هزار دلار بود.

از سوی دیگر، مارک موبیوس (Mark Mobius)، سرمایه گذار افسانه‌ای کریپتو، بیت کوین را یک "شاخص پیشرو" نامیده است که توسط شاخص داو جونز و سایر شاخص‌های بازار سهام دنبال می‌شود.

هر صورت اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۲۱,۲۵۰ دلاری را پاک کند، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۲۰,۶۰۰ دلار و SMA ۱۰۰ ساعته است.

اولین حمایت عمده نزدیک به سطح ۲۰,۰۰۰ دلار است. پشتیبانی اصلی اکنون نزدیک به سطح ۱۹۷۵۰ دلار است. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۱۹۷۵۰ دلاری می‌تواند در کوتاه مدت فشار زیادی بر گاو‌ها وارد کند. در مورد ذکر شده، قیمت ممکن است به سمت سطح ۱۸۵۰۰ دلار کاهش یابد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید