داستانی که «به‌طرزی عجیب» عمیق‌ترین امیال و ترس‌های درونی را رو می‌کند!

داستانی که «به‌طرزی عجیب» عمیق‌ترین امیال و ترس‌های درونی را رو می‌کند!

«اینجا یک آزمونِ شگفت‌انگیز داریم که می‌تواند به برملا کردنِ عمیق‌ترین امیال و ترس‌های شما کمک کند»

کد خبر : ۱۰۸۱۸۲
بازدید : ۱۰۰۱۳

فرادید | یک کارشناس روان‌شناسی اخیراً آزمونی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است که مدعی است می‌تواند ژرف‌ترین امیال، ترس‌ها و امید به آینده را برملا سازد.


به گزارش فرادید، سونیا، کارشناس روان‌شناسی، با ۳۰‌۰۰۰ دنبال‌کننده در اینستاگرام، که شهرتش را مدیونِ به‌اشتراک‌گذاریِ نکاتی درباره رشد فردی است، اخیراً پستی را با جزئیات به اشتراک گذاشته که مدعی است می‌تواند چیز‌های زیادی از قبیلِ دیدگاه‌تان نسبت به رابطه و چگونگی حلِ منازعات را از ناخودآگاه‌تان بیرون بکشد.


سونیا می‌گوید این آزمون نه‌تنها به شما نشان می‌دهد که آیا کودکیِ «مثبتی» داشته‌اید یا نه؛ بلکه می‌تواند نشان دهد که واقعاً چه‌قدر در اعتماد کردن به دیگران توانا هستید و معنای تغییر واقعاً از نظرتان چیست.


برطبقِ گفته‌های سونیا، این آزمون هم‌چنین می‌تواند نشان دهد که آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که «ثروت و خوشبختی» برای‌شان مهم است یا «به هر چه زندگی در اختیارتان می‌گذارد قانع هستید.» جالب اینجاست که بسیاری از افرادی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، نسبت به میزانِ درستیِ آن ابراز شگفتی کرده‌اند.


«اینجا یک آزمونِ شگفت‌انگیز داریم که می‌تواند به برملا کردنِ عمیق‌ترین امیال و ترس‌های شما کمک کند»، این را سونیا می‌گوید که پُستش ظرفِ مدت ۱ ماه بیش‌از ۳ میلیون بازدید داشته است.


سونیا توضیح می‌دهد که باید وقتی داستانی را تعریف می‌کند ما از «تصوراتمان» کمک بگیریم و درواقع آن تصاویری که سناریوی درون ذهنِ ما را شکل می‌دهند می‌توانند به ما نشان بدهند که گذشته چطور «مسیر فعلی‌مان را ساخته است» و چگونه ترس‌های احتمالی آینده‌مان را شکل خواهد داد.


داستانِ سونیا را بخوانید و با کمکِ قوه تصور و تخیل‌تان بین گزینه‌هایی که برای‌تان برمی‌شمارد یکی را برگزینید تا در انتها دوباره به سونیا مراجعه کنیم و معنای برخی از این انتخاب‌ها را مرور کنیم:


«تصور کنید در جنگلی هستید و راهی پرپیچ‌وخم و پر از درخت در آن وجود دارد. به درختان نگاه کنید ـ آیا درختان با الگویی منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند یا به شکلی نامنظم و آشفته در مکان پخش شده‌اند؟»


«روز است یا شب؟ مسیری که در آن قرار دارید باریک است یا عریض؟ و آیا این مسیر خلوت است و به‌ندرت در آن رفت‌وآمد می‌شود یا مسیری شلوغ و پررفت‌وآمد است؟»


«درحالیکه دارید به راهتان ادامه می‌دهید ناگهان کلیدی را می‌بینید که جلوی پای‌تان روز زمین افتاده است. این کلید چه شکلی است؟ بزرگ است یا کوچک و چه چیزی را قرار است باز کند؟ آیا کلید را برمی‌دارید یا همان‌جا رهایش می‌کنید؟»


سپس در مسیرتان ناگهان با یک خرس مواجه می‌شود.


«رفتار خرس وحشیانه است یا دوستانه؟ شما را می‌ترساند؟ بزرگ است یا کوچک؟»


بعد از آنکه از خرس عبور می‌کنید در مسیری که به یک خانه منتهی می‌شود یک کوزه می‌بینید. این کوزه از چه جنسی است و آیا بزرگ است یا کوچک؟


«خانه چه نوع خانه‌ای است؟ بزرگ است یا کوچک؟»


«درحالیکه بیرون از خانه ایستاده‌اید صدای مردی را از داخلِ خانه می‌شنوید. او دیوانه‌وار فریاد می‌زند و با صدایی بلند از شما درخواست می‌کند که در را باز کنید و بگذارید او بیرون بیاید. در را برایش باز می‌کنید؟»


درآخر، ناگهان مسیر و خانه و هر چیزی که دیدید ناپدید می‌شود.


«هیچ‌چیزی اطراف‌تان نیست و شما به مسیری تهی ادامه می‌دهید و هیچ‌چیزی در مسیر تغییر نمی‌کند. فریاد می‌زنید و هیچ‌کسی صدای‌تان را نمی‌شود. هر کاری می‌کنید هیچ‌چیزی تغییر نمی‌کند و اتفاقی نمیفتد.»


«چه می‌کنید؟ آیا تسلیم می‌شوید و در همان مکان باقی می‌مانید یا به امید پیدا کردنِ راه خروج به مسیرتان ادامه می‌دهید؟»


حال بیاید معنای انتخاب‌های‌تان را مرور کنیم:


«اگر درختانی که دیدید به‌شکلی منظم و براساسِ یک منطقِ خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند، معنایش این است که در زندگی به دنبال نظم و ساختارمندی هستید.»


«اما اگر درختانی که دیدید به شکلی نامنظم همه‌جا پراکنده شده‌اند، معنایش این است که نظم برای‌تان اهمیتی ندارد. ممکن است فردی باشید که بیش‌تر از چگونگیِ قرار گرفتنِ چیزها، ماهیت و ذات‌شان برای‌تان مهم است.»


سونیا می‌گوید آن‌هایی که سناریو را در شب تصور کرده‌اند، احتمال دارد که در نگاه به گذشته و کودکی‌شان آن را «خوشایند» درنیابند. اما کسانی که این مسیر را در روزی پرنور و پر از آفتاب طی می‌کنند، کودکی و جوانی‌ای «پر از خاطراتِ مثبت» داشته‌اند.»


در مورد مسیر، سونیا این‌طور توضیح می‌دهد که اگر شما مسیر را «عریض و پاکیزه» دیدید، معنایش این است که احساس «راحتی» می‌کنید و «درباره کاری که هم‌اکنون مشغول انجامش هستید و جایی که دارید می‌روید، مطمئن هستید.»


«اما اگر مسیری که تصور کردید باریک و کم‌تردد بود، ممکن است نشانه‌ای باشد از اینکه در موردِ کاری که می‌کنید اطمینان کامل ندارید، تعلل می‌کنید و آینده نیز برای‌تان مطمئن نیست.»


سونیا می‌گوید کلید نشانه‌ای از آرزو‌ها و امیال‌تان است.


«کلیدِ قدیمی یعنی به دنبالِ یک اتفاقِ هیجان‌انگیز و یک تغییر اساسی در زندگی‌تان هستید. هر چه کلید بزرگ‌تر باشد، یعنی آرزوی رخ‌دادنِ چنین چیزی در سرِ شما بزرگ‌تر است. کلید کوچک‌تر یعنی آن آرزو‌های محقق‌نشده، کوچک‌تر هستید و درواقع اهدافی هستند که می‌توانند محقق شوند.»


«اگر یک کلید مدرن دیدید یعنی اهداف‌تان نسبتاً جدید هستند. تصمیم گرفتن درباره برداشتن کلید یا رها کردنِ آن نشانه‌ای از احساس تهدید یا فرصت در زندگی است. اگر کلید را همان‌جا رها می‌کنید یعنی کلید را تهدید در نظر می‌گیرید و ترجیح می‌دهید که کلید وارد زندگی‌تان نشده و آن را زیرورو نکند.»


«اما اگر کلید را برمی‌دارید، ممکن است نشانه‌ای باشد از اینکه امیال و آرزوها‌یتان خیلی قوی‌تر از ترس‌های‌تان هستند.»


خرس نماد چه چیزی بود؟ سونیا توضیح می‌دهد که هر چه خرسی که در تصور کردید، بزرگ‌تر باشد، یعنی نگرانی‌های‌تان درباره «مشکلاتِ زندگی» بیش‌تر است.


«اگر خرسی را دیدید که آرام از جاده عبور می‌کند ـ کاری که اغلب خرس‌ها در مسیر‌های جنگلی انجام می‌دهند ـ ممکن است معنایش این باشد که مشکلاتِ فعلیِ زندگی‌تان را خیلی ساده می‌بینید و می‌دانید که برای آن‌ها راه‌حل وجود دارد.»


«اگر رفتار خرس دوستانه است ممکن است معنایش این باشد که شما به مشکلات فعلیِ زندگی‌تان اشرافِ کامل دارید.»


«اندازه خرس نیز نشانه‌ای از اندازه مشکلاتِ زندگی‌تان است. هرچه بزرگ‌تر اندازه مشکل‌تان بزرگ‌تر.»


کوزه و محتویاتِ آن نشانه‌ای از «ارتباط شما با پیشینیان‌تان است.» «اگر کوزه واقعاً بزرگ است، معنایش این است که ارتباطِ شما با خانواده و نسل‌های گذشته بسیار قوی است و اگر کوزه کوچک است، معنایش درست عکسِ این است. کوزه‌ای که از مواد قدیمی ساخته شده باشد، ممکن است معنایش این باشد که شما با گذشته قطع ارتباط کرده‌اید.»


سونیا می‌گوید اندازه خانه در تصوراتِ شما ارزشی که برای «خوشبختی و ثروت» قائل هستید را نشان می‌دهد و «مردِ دیوانه‌ای» که کمک می‌خواهد، توانایی شما در اعتماد کردن به دیگران را نمایندگی می‌کند.


«تصمیم شما مبنی بر باز کردنِ در معنایش آن است که علاقه دارید، علی‌رغم آنکه دیگران ممکن است تهدیدی علیه زندگی‌تان باشند، به آن‌ها فرصت بدهید که وارد آن شوند. اگر در را باز نمی‌کنید معنایش این است که رویکردتان در برخورد با دیگران بسیار محتاطانه‌تر است.»


سونیا در نهایت می‌گوید، آن‌هایی که بعد از ناپدید شدنِ همه این داستان، «به دنبال خروج نیستند»، به هرآنچه دارند «راضی» هستند و نیازی به تغییرکردن نمی‌بییند. آن‌ها هرچه زندگی برای‌شان مقرر کرده باشد را «می‌پذیرند.»، اما کسانی که تلاش می‌کنند از این موقعیت بیرون بروند، همان‌هایی هستند که «مدام در زندگی به دنبال تحول و رشد و پذیرشِ چالش‌های جدید هستند.»


منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اون ۳۰۰۰۰نفر چقدر کودنن که دنبال کننده یکنفر از خودشون احمقتر هستن که چنین مطلب احمقانه بچگانه رو به اشتراک میذاره!

  • مهدی ارسالی در

    تست ضعیفی بود...

  • ناشناس ارسالی در

    «اگر درختانی که دیدید به‌شکلی منظم و براساسِ یک منطقِ خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند، معنایش این است که در زندگی به دنبال نظم و ساختارمندی هستید»
    ماشاالله غیب گفته.
    همه نتایجش همینطوریه. یعنی روانشناسی زرد به معنی کامل کلمه.

  • ناشناس ارسالی در

    ایکاش یاد بگیریم به هیچ کس توهین نکنیم.اون شخصی که در اظهار نظر خودش عده ای رو کودن و احمق بیان کرده ، از چه طریقی میزان شعور و دانش خودش رو اندازه گیری کرده؟

  • ناشناس ارسالی در

    اهه ،اینجور که ایشون شروع کرد بنده جنگل ندیده از تصورات فیلم هابیت که افتاده بودن تو یه جنگل مخوف شروع کردم. با حساب ایشون بنده اند شیزوفرنی هستم .

  • منصور. ارسالی در

    منطقیه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید