۶ مرز آبی شگفت‌انگیز جهان

۶ مرز آبی شگفت‌انگیز جهان

آبشار نیاگارا که متشکل از سه آبشار است و حد فاصل استان انتاریو در کانادا و ایالت نیویورک در ایالات متحده واقع شده. نیاگارا بزرگترین آبشار نعل اسبی جهان است که ۵۰ متر ارتفاع دارد.

کد خبر : ۱۰۸۲۵۸
بازدید : ۹۸۲

فاطمه عباسی | مرز‌های زمینی بین کشور‌ها معمولا با دیوار و پاسگاه و مرزبانی محافظت می‌شوند؛ به‌خصوص اگر شرایط منطقه مستعد ناامنی و درگیری باشد، اما برخی مرز‌ها هم هستند که شکل متفاوتی دارند

مثلا مرز‌های آبی شگفت‌انگیزی که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند.

کانادا و آمریکا | آبشار مرزی نیاگارا

مشهورترین این مرز‌ها بین دو کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته: آبشار نیاگارا که متشکل از سه آبشار است و حد فاصل استان انتاریو در کانادا و ایالت نیویورک در ایالات متحده واقع شده. نیاگارا بزرگترین آبشار نعل اسبی جهان است که ۵۰ متر ارتفاع دارد.

این آبشار زیبا علاوه بر جذب گردشگر، منبع ارزشمندی از برق آبی است و ایجاد توازن بین این دو کاربرد، چالش قرن نوزدهم این دو کشور بوده است.

آبشار نیاگارا

آبشار مرزی نیاگارا

چین و ویتنام | آبشار مرزی بان گیوک

در جنوب شرقی آسیا، آبشار باشکوه بان گیوک دیتیان قرار دارد که مرز بین المللی دو کشور چین و ویتنام را مشخص می‌کند؛ این مرز میزبان یکی از زیباترین و بزرگترین آبشار‌های مرزی و زیستگاه گونه‌هایی منحصر به فرد از گیاهان است. اگر میزان بارش‌ها قابل توجه باشد، این آبشار با نمایش دو ریزش، توریست‌ها را شگفت‌زده می‌کند.

آبشار بان کیوک

آبشار مرزی بان گیوک

آرژانتین و برزیل | آبشار مرزی ایگواسو

آبشار خیره‌کننده ایگواسو توسط رودخانه‌ای به همین نام و در آمریکای جنوبی، در مرز کشور‌های آرژانتین و برزیل شکل گرفته و آنقدر جذاب است که لوکیشن فیلم‌هایی از جمله فیلم ابرقهرمانی پلنگ سیاه هم قرار گرفته است. این آبشار در میان دو پارک ملی این کشور‌ها واقع شده که هر دو در یونسکو ثبت شده‌اند.

آبشار ایگواسو

آبشار مرزی ایگواسو

زامبیا، زیمبابوه | آبشار مرزی دود غرنده

در جنوب آفریقا، آبشار ویکتوریا که بزرگترین آبشار جهان در فصول پربارش است قرار دارد و خط مرزی زیمبابوه و زامبیا از این آبشار شگفت‌انگیز می‌گذرد.

ارتفاع آبشار ویکتوریا ۱۰۸ متر و عرض آن ۱۷۰۸ متر است (دو برابر سه آبشار قبلی)؛ ویکتوریا در زبان‌های بومی این مناطق به «آب جوش» و «دود غرنده» معروف است. اقبال گردشگران به سفر به آفریقا این آبشار فوق‌العاده را به یک جاذبه توریستی قدرتمند تبدیل کرده است.

آشتر دود غرنده

آبشار مرزی دود غرنده

آرژانتین، برزیل و پاراگوئه | رودخانه مرزی سه شعبه

آمریکای جنوبی دارای یک مرز سه گانه جالب هم هست که کشور‌های برزیل، آرژانتین و پاراگوئه را از هم جدا می‌کند. این مرز طبیعی که البته آبشار نیست، از رودخانه‌های ایگواسو و پارانا تشکیل شده که درنقطه اتصال به شکل یک سه راهی در آمده است.

این سایت به دلیل شکل‌جغرافیایی منحصربه‌فردش یک جاذبه توریستی محبوب است که به اقتصاد این کشور‌ها کمک می‌کند.

رودخانه سه شعبه

رودخانه مرزی سه شعبه

دانمارک و سوئد | خلیج اسکاندیناوی و طولانی‌ترین پل مرزی

عبور از پل اورسوند شبیه فیلم‌هاست؛ یک پل دوطرفه جاده‌ای و ریلی که دو کشور سوئد و دانمارک را به یکدیگر متصل می‌کند.

اگر در جزیره کوچک آماگر سوار وسیله نقلیه شوید ابتدا در شهر و سپس در زیر زمین حرکت می‌کنید تا ناگهان از وسط آب‌های شبه جزیره اسکاندیناوی سر دربیاورید. پل اورسوند طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپا است و به لطف پیمان شنگن مسافران را بدون توقف و کنترل پاسپورت و ویزا به اروپای مرکزی می‌رساند.

خلیج اسکاندیناوی

خلیج اسکاندیناوی و طولانی‌ترین پل مرزی

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید