تجاوز سریالی به پسربچه‌ها

تجاوز سریالی به پسربچه‌ها

سحرگاه دیروز ۳ متجاوز و یک قاتل اعدام شدند و ۲ قاتل دیگر مهلت گرفتند

کد خبر : ۱۰۸۲۶۹
بازدید : ۲۸۲۹

شش قاتل و متجاوز پای چوبه دار رفتند. یکی مهلت گرفت، یک نفر دیگر نیز به دلیل عدم‌حضور اولیای‌دم، حکم اعدامش متوقف‌شد و چهار مجرم دیگر اعدام شدند. در میان متهمانی که پای چوبه دار رفتند و حکم اعدام‌شان اجرا شد، سه متجاوز بودند.

یکی از آنان به ۶ کودک و دیگری به دو زن تعرض کرده بود. یکی دیگر از متجاوزان نیز زنی را ربوده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. هر سه متجاوز پرونده‌شان سحرگاه دیروز پای چوبه دار بسته شد. این در حالی است که قاتل یک مامور و پسری که دوستش را کشته بود، توانستند از پای چوبه دار نجات یابند و مهلت بگیرند.

نخستین مرد اعدامی که دیروز پای چوبه دار رفت، قاتلی بود که سه سال قبل، زن جوانی را به قتل رسانده بود. این مرد در یکی از روز‌های پاییز سال ۹۸ به خانه این زن که یکی از بستگانش بود، رفت، با روسری او را خفه‌کرد و طلاهایش را هم دزدید.

این مرد پس از دستگیری با اعتراف به جرم خود گفت: «این زن مرتب پشت‌سرم بدگویی می‌کرد و در فامیل و دوست و آشنا برایم آبرو نگذاشته بود. می‌گفت که من معتاد هستم و مواد می‌کشم. برای همین تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم.»

پرونده این مرد قاتل به دادگاه رفت و هیأت قضائی او را به قصاص محکوم کردند. این حکم به تایید قضات دیوان‌عالی کشور رسید و پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی پایتخت ارسال شد. تلاش‌ها برای نجات این مرد از اعدام بی‌فایده بود و او سحرگاه دیروز اعدام شد.

اجرای حکم یک متجاوز

این مرد تنها قاتلی بود که صبح دیروز اعدام‌شد. در میان لیست اعدامی‌های دیروز، مردی متجاوز بود که در سال ۹۲ به دو زن تعرض کرد. این مرد در ابتدا از طریق دیوار، به خانه همسایه‌شان رفت. زن همسایه را که در خانه تنها بود، مورد تجاوز قرار داد، بعد از آن نیز اموالش را سرقت کرد و متواری شد.

مرد متجاوز که متاهل بود، این‌بار سراغ یک زن دیگر در همان محل زندگی‌شان رفت و او را هم مورد تجاوز قرار داد. طلا‌ها و اموال این زن را هم سرقت کرد. او وقتی دستگیر شد به جرم خود اعتراف کرد و هیأت قضائی برای او حکم اعدم صادر کردند. این حکم پس از تایید قضات دیوان‌عالی کشور صبح دیروز به مرحله اجرا درآمد.

تجاوز سریالی به پسربچه‌ها

سومین اعدامی هم یک مرد متجاوز بود. او در سال‌های ۹۵ تا ۹۶، به ۶ پسربچه تجاوز کرد. ماجرای این پرونده با شکایت پسری ۱۶ ساله پیش‌روی پلیس قرار گرفت. این پسر به ماموران گفت: «از مدرسه برمی‌گشتم که مردی موتورسوار از من خواهش کرد تا گلدان چینی گرانقمیتش را برایش حمل کنم. او گفت که این گلدان را برای مادربزرگش می‌برد و اگر خودش آن را در دست بگیرد، ممکن است از دستش بیفتد و بشکند.

گفت سوار موتور شوم تا هم مرا برساند و هم گلدانش را نگه دارم. من هم به او اعتماد کردم و سوار شدم. در راه به بیراهه رفت و داخل یک کانال آب مرا مورد تجاوز قرار داد. بعد هم مرا دوباره سوار موتور و در شمشاد‌ها رهایم کرد.»

اعتراف به جرم

با این شکایت موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. در حین تحقیقات پنج شاکی دیگر نیز همراه پدر و مادرشان به پلیس مراجعه کردند. آن‌ها هم همگی از سوی یک مرد موتورسوار در یک کانال آب مورد تعرض قرار گرفته بودند.

این مجرم همه قربانی‌های خود را به بهانه حمل گلدان چینی به خلوتگاهش کشانده بود؛ بنابراین او با تلاش‌های پلیس دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد. این مرد در تحقیقات گفت: «معتاد به شیشه هستم و وقتی مواد می‌کشم توهم آن باعث می‌شود که دست به این کار‌ها بزنم. اصلا کنترلی بر رفتارم نداشتم و انگار کسی به من دستور می‌داد تا به این بچه‌ها تعرض کنم.»

با اعترافات این مجرم، پرونده‌اش در دادگاه بررسی شد و هیأت قضائی برای او حکم اعدام صادر کردند. این مرد نیز صبح دیروز به دار مجازات آویخته و پرونده‌اش برای همیشه بسته شد.

آخرین اعدامی، مردی بود که به یک زن تجاوز کرده بود. او پنج سال قبل در پوشش مسافرکشی، زنی را سوار کرد و ربود. او قربانی‌اش را به محیطی خلوت برد و مورد تعرض قرار داد، بعد از آن نیز طلاهایش را سرقت کرد. این مرد هم به اعدام محکوم شد و حکمش صبح دیروز اجرا شد.

نجات ۲ اعدامی

در میان لیست اعدامی‌های دیروز، دو قاتل دیگر نیز وجود داشتند که آن‌ها توانستند از مجازات اعدام رها شوند. یکی از آن‌ها مردی بود که دو سال پیش یک پلیس را به شهادت رساند. ماجرای این پرونده به شب ۳۰ مرداد سال ۹۹ برمی‌گردد.

شبی که گروهبان یکم حامد ضابط به همراه همکارانش در محدوده تهرانپارس گشت‌زنی می‌کرد. آن‌ها از ماموران ضربت سر کلانتری چهارم بودند. ماموران به راننده خودروی پرایدی مشکوک شدند و به او دستور ایست دادند. راننده فرار کرد و توجهی به دستور ایست نداشت. درنهایت او پشت چراغ قرمز ایستاد. مجبور شد بایستد. ولی باز هم دست برنداشت و تسلیم نشد.

او ناگهان دنده عقب گرفت و همین کارش باعث شد تا حامد ضابط زیر چرخ‌های خودرویش له شود. این اتفاق باعث شهیدشدن این مامور و زخمی‌شدن مامور دیگر شد. پلیس پس از این حادثه به تعقیب راننده پراید پرداخت و او را دستگیر کرد.

گروهبان یکم حامد ضابط ۲۱ سال بیشتر نداشت. متهم نیز که سابقه‌دار بود به پلیس گفت: «تحت تاثیر شیشه و حشیش بودم. صدا‌هایی آن شب دستور فرار به من می‌داد. چون لوازم استعمال موادمخدر داشتم، می‌ترسیدم دستگیر شوم، برای همین فرار کردم و در حین فرار این اتفاق افتاد، ولی اصلا قصدم کشتن کسی نبود.»

این مرد به قصاص محکوم شد. صبح دیروز قرار بود حکم اعدام او اجرا شود، ولی اولیای‌دم در زندان حاضر نشدند و این حکم متوقف‌شد.

آخرین مرد اعدامی سال ۹۶ در یک درگیری دوستش را کشته بود. او در لحظات آخر توانست از اولیای‌دم مهلت بگیرد و به زندگی بازگردد.

منبع: شهروند آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید