حواشی پنجمین روز کاخ جشنواره فیلم فجر

کد خبر : ۱۰۸۲۹
بازدید : ۷۱۵۴
پنجمین روز کاخ جشنواره با حواشی در نشست فیلم ها آغاز شد، با برپا نشدن فرش قرمز فیلم پرویز پرستویی ادامه پیدا کرد و در ساعت سه بامداد با حیرت تماشاگران از حضور «رسوایی 2» در بخش مسابقه به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، سالن همایش های برج میلاد در روز جمعه با نشست «نفس» آغاز شد که انتقاد منتقد جلسه به اتفاقات نمایش «لانتوری» و پاسخ نماینده ستاد خبری، جلسه را تحت الشعاع خود قرار داد.

نشست «لانتوری» هم به دلیل تاخیر کارگردانش که آنرا اشتباه اعلام ساعت نشست عنوان کرد با تاخیر آغاز و با اعتراض برخی از خبرنگاران همراه شد.

برای فرش قرمز «چهارشنبه» در غیاب شهاب حسینی بازیگر اصلی این فیلم، نام او در دست یکی از عوامل فیلم به چشم می خورد.

به دلیل مشکلات پیش آمده در پنج شنبه شب تدابیر شدیدی برای پیشگیری از آن حواشی تدارک دیده شده بود بطوریکه برای نمایش آثار مستند و «چهارشنبه» در بخش هنر و تجربه اجازه ورود به بالکن داده نشد.

علی رغم این تدابیر و صحبت هایی که ابراهیم حاتمی کیا ساعاتی قبل از آغاز فیلمش با دبیر جشنواره داشت اما باز جمعیتی بیشتر از ظرفیت سالن که دقایق زیادی را در دو صف تشکیل شده در درب های ضلع غربی و شرقی ایستاده بودند وارد سالن شدند و بسیاری نشسته بر زمین «بادیگارد» را تماشا کردند که در نهایت این فیلم با استقبال و تشویق تماشاگران همراه شد. البته در معدود صحنه هایی واکنش های رایج خود در سالن میلاد را نشان دادند.

این فیلم مانند «لانتوری» همزمان با سالن اصلی در سالن های 4 و 5 نمایش نیز داده شد.

مراسم فرش قرمز این فیلم هم برگزار نشد. پرویز پرستویی چندی پیش به ایسنا گفته بود: «جزو محالات است پایم را روی آن فرش بگذارم».

سانس بعد به نمایش «من» اختصاص داشت که در ابتدای تیتراژ این فیلم توصیه شد افراد زیر 15 سال مخاطب آن نباشند.

در روز پنجم هم به روال پنج شنبه بیشتر وقت حاضران در صف های ورود به سالن سپری شد بطوریکه تماشاگران با اتمام هر فیلم و خروج از سالن برای تماشای فیلم بعد باید در صف طولانی از پیش بسته شده حاضر می شدند.

«امکان مینا» فیلم دیگر روز گذشته بود که ورود به سالن بدون چک کردن کارت ها انجام شد.

این فیلم کمال تبریزی موفق به جلب رضایت تعداد زیادی از حاضران نشد و بیشتر لحظات نیمه دوم فیلم با واکنش منفی تماشاگران همراه شد.

سانس آخر روز پنجم به «رسوایی2» اختصاص داشت که ظرفیت سالن کاملا پر نشد و در طول نمایش هم تعداد زیادی از سالن خارج شدند.

نمایش این فیلم که از معدود ویژگی هایش می توان به جلوه های ویژه رایانه ای آن اشاره کرد تا نزدیک ساعت سه بامداد ادامه داشت.

در گوشه تصاویر این فیلم لوگو جشنواره فیلم فجر به چشم می خورد.

از نکات فیلم های روز پنجم می توان به حضور پررنگ کاراکتر خبرنگار در فیلم ها اشاره کرد بطوریکه در فیلم های «امکان مینا» و «رسوایی2» یکی از شخصیت های اصلی فیلم خبرنگار بود و در «بادیگارد»هم در بخش هایی کامران نجف زاده در نقش خودش مقابل دوربین رفته بود.

به روال روزهای گذشته از 5 فیلم به نمایش درآمده در 3 فیلم شاهد کشته شدن شخصیت اصلی فیلم بودیم.

تنها صحنه کشیدن سیگار در روز پنجم در فیلم «چهارشنبه» مشاهده شد.

بابک حمیدیان بازیگر دو فیلمه جمعه بود که در کنار ایفای نقش در «بادیگارد» در یک صحنه از فیلم «امکان مینا» هم بدون دیالوگ حضور داشت.

اما یکی از مشکلات روز گذشته وضعیت پارکینگ بود و ظاهرا اختصاص بخشی از ظرفیت پارکینگ به بازدید کنندگان از برج میلاد در روز جمعه باعث شد مراجعه کنندگان به کاخ جشنواره وسایل نقلیه خود را با فاصله زیادی نسبت به مرکز همایش ها پارک کنند.

مهرداد رایانی مخصوص از چهره های تئاتری که پیش از آغاز «بادیگارد» از حضور او در بالکن ممانعت شده بود برای «امکان مینا» هم با ماموران حراست سالن درگیری فیزیکی پیدا کرد.

عادل فردوسی پور به روال سال قبل حضور فعالی در کاخ جشنواره دارد که بازار گرفتن عکس یادگاری با او در روز گذشته هم داغ بود.

حسین پارسایی مشاور اجرایی کاخ جشنواره از فعالان روز گذشته بود که تلاش زیادی برای ایجاد نظم در ورود به سالن داشت.

پرویز پرستویی، بیتا فرهی، اکبر نبوی، جعفر صانعی مقدم، محمد آفریده، امیرحسین علم الهدی، امیر رضا خادم، امیر حسین آرمان، پرویز کرمی، بهنوش بختیاری، مسعود ده نمکی، مسعود رایگان، مینا ساداتی، مهران رجبی، کیومرث پوراحمد، سعید راد و محمد باقر قالیباف از چهره های جدید کاخ جشنواره در روز پنجم بودند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید