جزئیات زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان

جزئیات زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان

زلزله ۶.۱ ریشتری باعث خسارات زیادی در منطقه شرقی شهرستان بندرلنگه شده است.

کد خبر : ۱۰۸۲۹۱
بازدید : ۱۴۶۲

زلزله ۶.۱ ریشتری در بندرلنگه و بندرخمیر سبب خسارات زیادی به مناطق روستایی شده است. از روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه خبر می‌رسد که این زلزله تاکنون ۳ کشته داشته است.

فواد مراد زاده فرماندار بندرلنگه بامداد امروز از چندین زخمی در اثر زلزله در روستای سایه خوش خبر داد.

همچنین محمد بیانبانرو، عضو شورای اسلامی روستای سایه خوش نیز تأیید کرد که ۳ نفر جانباخته از زیر آوار در این روستا خارج شده است.

در بندرلنگه نیز تأیید کرد که در روستای سایه خوش ۱۹ نفر اکنون زخمی منتظر انتقال توسط تیم‌های امدادی هستند. برق در چندین روستای کانونی زلزله هنوز قطع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از جان باختن ۳ نفر و مصدومیت ۸ نفر در زلزله بامداد امروز تا این لحظه خبر داد. مهرداد حسن زاده اظهار داشت: زلزله بامداد امروز شدید بود و خساراتی را برجای گذاشت.

وی افزود: از لحظات ابتدایی زلزله جلسه مدیریت بحران با ریاست استاندار تشکیل شد و تمام تیم‌های امدادی به حالت آماده باش در آمدند و ۴ تیم ارزیاب نیز به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در بررسی‌های اولیه متاسفانه ۳ نفر در زیر آوار این زلزله جان باختند. اطلاعات تکمیلی در این زمینه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برق در مناطقی قطع شده که در صدد وصل برق هم هستیم، محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه نیز بر اثر ریزش کوه مسدود است و تلاش برای بازگشایی مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز مرگ سه تن در این زلزله را تاکنون تایید کرد و از مصدومیت ۱۹ تن دیگر تا به این لحظه خبر داد.

او گفت: جمعیتی که در حلقه اصلی زمین لرزه تحت تاثیر هستند حدود ٣ هزار و ۵٠٠ نفر هستند. متاسفانه تاکنون سه تن جان خود را ازدست داده و ۱۹ تن نیز مصدوم شدند که حال دو نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

خالدی افزود: همچنین ممکن است در برخی از محور‌های جاده‌ای شاهد بسته شدن راه باشیم و گفته می‌شود که منطقه سایه خوش نیز برق ندارد. اورژانس بندرعباس در آماده‌باش کامل است و رییس اورژانس بندرعباس به سمت محل وقوع زمین لرزه حرکت کرده است. تمام توان وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت این زمین لرزه و رسیدگی به مصدومان احتمالی به کار گرفته خواهد شد.

گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران حاکی از آن است که تاکنون ۱۱ پس لرزه این مناطق را لرزانده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه EOC وزارت بهداشت درپی این زلزله فعال شده است، گفت: احتمال افزایش مصدومان این زلزله وجود دارد و برابر آنچه که فرماندار بندرلنگه خبر داده است ساختار خانه‌ها بسیار آسیب دیده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: آمبولانس‌هایی از استان‌های فارس و بوشهر در حال اعزام به محل هستند و سعی می‌کنیم که لجستیک اعزامی اورژانس و تیم‌های درمانی به شکلی باشند که در بندرعباس مشکل و کمبودی ایجاد نشود.

وی گفت: تمام تلاشمان بر این است که شبکه‌ای را ایجاد کنیم تا مصدومان زودتر به بیمارستان برسند.

عمده خسارات زلزله مربوط به منطقه سایه خوش بود، اما زلزله‌های دوم و سوم ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری سبب گسترده شدن دامنه خسارات در منطقه شده است.

فرماندار بندرلنگه گفت: تخریب ۱۰۰ درصدی بسیاری از منازل مسکونی مردم را شاهد هستیم. کشته تاکنون داشته‌ایم، اما شمار زخمی‌ها رو به افزایش است. مراد زاده عنوان کرد: امکانات اسکان اضطراری مردم از سوی هلال احمر در راه است و تیم‌های ارزیاب و امدادی در تمامی منطقه در حال بررسی وضعیت و خسارات هستند.

ستاد مدیریت بحران استاندار هرمزگان اعلام کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌ها همچنین بانک‌ها به جز دستگاه‌های امدادرسان و خدمت رسان روز شنبه ۱۱ تیرماه تعطیل است. کنکور امروز، اما در زمان مقرر برگزار می‌شود.

این تصمیم بدنبال وقوع چند زلزله مهیب در هرمزگان اتخاذ شده است. بسیاری از مردم اکنون در خارج از منازل بسر می‌برند. تا کنون سه زمین لرزه به بزرگای ۶.۳، ۶.۱ و ۶.۱ ریشتری بندرخمیر، بندرلنگه و قشم را لرزاند. همچنین ۱۱ پس لرزه در استان هرمزگان ثبت شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید