قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۲

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۲

قیمت بیت کوین امروز ۱۲ تیرماه با کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۱۹,۲۲۰ دلار معادل ۶۲۵,۳۳۴,۲۶۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۳۳۱
بازدید : ۴۲۳

فرادید | بیت کوین همچنان در کانال ۱۹ هزار دلار ماندگار شده است. امروز ۱۲ تیرماه قیمت بیت کوین با ۰.۲۹ درصد کاهش نرخ به ۱۹,۲۲۰ دلار معادل ۶۲۵,۳۳۴,۲۶۲ تومان رسید.

نسبت به یک هفته گذشته، بیت کوین حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته که این نشان می‌دهد دوباره این ارز وارد مسیر نزولی شده است؛ البته با شیب کمتر. ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته ۲۵ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم ۳۶۷ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ کاهش قیمت اخیر بیت کوین باعث شده این نگرانی ایجاد شود که ممکن است دوباره یک روند نزولی سنگین آغاز شود. بسیاری از تحلیلگران، قیمتی که بیت کوین در این مسیر نزولی لمس خواهد کرد را ۱۰ الی ۱۴ هزار دلار اعلام کرده اند. گرچه این فقط تحلیل آن هاست و مشخص نیست که درست باشد یا نه.

بیت کوین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بدترین سقوط ۱۱ سال اخیر خود را ثبت کرده و از ۴۵,۰۰۰ دلار تا حدود ۲۰,۰۰۰ دلار کاهش قیمت داشته که این شدیدترین افت قیمت از سال نیمه دوم سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

جف دورمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Arca Funds، به CoinDesk گفت: «این یکی از بدترین فصل‌های ثبت شده در همه جا ازجمله بازار سهام، بازار اوراق قرضه و خیلی از بازار‌های دیگر بوده است». با توجه به اینکه تورم همچنان در بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد و به دلیل عدم اطمینانی که در اثر اختلالات زنجیره تامین و حمله روسیه به اوکراین بازار را فراگرفته است، سرمایه گذاران در همه بازار‌ها هراس دارند.

شاخص GDPNow، یک ردیاب محبوب از فدرال رزرو آتلانتا، روز پنجشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) در سه ماهه دوم ۱ درصد کاهش یافته است، این دومین ماه متوالی است که اقتصاد ایالات متحده رشدی منفی داشته و نشان دهنده رکود احتمالی در اقتصاد است.

اما فقط این عوامل خارجی نیستند که بر بازار کریپتو تاثیر گذاشته اند. بلکه همین بازار نیز طی یک ماه گذشته متحمل شوک‌های بزرگی شد که با افت گسترده‌ای همراه گردید که حتی از شاخص‌های اصلی سهام پیشی گرفت.

در همین حال، پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست شرکت گری اسکیل برای تبدیل صندوق تراست بیت کوین به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) را رد کرد، معیار کلیدی بازار کریپتو به نام «تخفیف یا اختلاف قیمت سهم صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین گری‌اسکیل» در حال گسترش است.

به بیان دیگر، بر اساس ارقام منتشر شده در وب سایت Grayscale Investments، سهام GBTC اکنون با ۳۱ درصد تخفیف نسبت به ارزش بیت کوین معامله می‌شود. قبل از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این اختلاف قیمت ۲۸.۴ درصد بود.

ذکر این نکته لازم است که بیت کوین در میان‌مدت در یک کانال روند نزولی قرار دارد. این نشان دهنده بدبینی فزاینده در بین سرمایه‌گذاران است و احتمالا می‌تواند نشان از کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین داشته باشد.

در نمودار قیمت، سطح حمایتی از دست رفته و کاهش بیشتر این ارز دیجیتال احتمال بالایی دارد. در صورت واکنش و اخبار مثبت با دید بسیار خوش‌بینانه، این ارز اگر پامپ کند در ۳۵ هزار دلار مقاومت دارد.

با توجه به وضعیت کنونی بازارها، به ویژه در سهام و ارز‌های بزرگ، RSI پایین ممکن است نشانه‌ای از فروش بیش از حد دارایی و افزاینده احتمال واکنش به سمت بالا باشد. ارز به طور کلی از نظر فنی برای میان‌مدت برای بیت‌کوین منفی ارزیابی می‌شود.

در کوتاه‌مدت بیت‌کوین نیز پس از عبور از یک تله گاوی، حمایت ۲۰ هزار دلار را از دست داد و هم اکنون زیر این سطح حمایتی به سر می‌برد.

احتمال ریزش تا ۱۷ هزار دلار و به دید بدبینانه برخی از تحلیل‌گران تا محدوده ۱۴ و ۱۲ هزار دلار نیز وجود دارد. به طور کلی بیت‌کوین و به تبع آن غالب ارز‌های دیجیتال، در یک روند رو به پایین قرار دارند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید