قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۳

قیمت بیت کوین امروز ۱۳ تیرماه با ۰.۲۴ درصد کاهش نرخ به ۱۹,۱۹۲ دلار معادل ۶۱۶,۷۶۴,۳۹۵ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۳۶۹
بازدید : ۳۶۷

فرادید | بیت کوین همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کند. امروز ۱۳ تیرماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۲۴ درصد به ۱۹,۱۹۲ دلار معادل ۶۱۶,۷۶۴,۳۹۵ تومان رسید.

هفته گذشته برای بیت کوین که در مقطعی تاحدود ۲۲,۰۰۰ دلار رسیده بود، پایان خوبی نداشت. با این حال، همانطور که چندین بار طی چند هفته گذشته اتفاق افتاد، این ارز نتوانست حرکت خود به سمت سطوح بالاتر را ادامه دهد و مسیر خود را به سرعت معکوس کرد.

به گزارش فرادید؛ با پایان یافتن ماه ژوئن (۹ تیر)، یکی از بدترین سه ماهه‌های بیت کوین در تاریخ رقم خورد و این دارایی با ادامه دادن مسیر نزولی، به پایین‌ترین سطح ۱۰ روزه خود در حدود ۱۸,۶۰۰ دلار سقوط کرد.

در همین زمان، یک پامپ ناگهانی بیت کوین را به ۲۱,۰۰۰ دلار بازگرداند، اما این جهش گربه مرده، دوام زیادی نداشت و قیمت در مدت کوتاهی به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار بازگشت. از آن زمان تاکنون، بیت کوین در حدود ۱۹,۰۰۰ دلار باقی مانده است. در نتیجه این تغییرات، ارزش بازار این ارز در حدود ۳۶۵ میلیارد دلار متوقف شده، اما چیرگی آن بر آلتکوین‌ها به ۴۲.۲ ٪ کاهش یافته است.

معمولا در شرایطی که ارزش معاملات کم می‌شود، می‌توان انتظار یک بازار نزولی را داشت چراکه خریداران حاضر نمی‌شوند حتی در همین قیمت ۱۹,۰۰۰ دلار هم معاملات پرحجمی داشته باشند. با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا بیت کوین دوباره وارد یک روند نزولی می‌شود یا خیر.

نسیم نیکلاس طالب نویسنده کتاب معروف «قوی سیاه» در توییتی نوشته که حتی اگر بیت کوین وارد روند صعودی دیگری شود و به ۱۰۰ هزار دلار هم برسد، باز یک ارز دیجیتال شکست خورده است چراکه در این مدت نه تنها در برابر تورم و جنگ از خود مقاومت نشان نداده، بلکه عملکردی برعکس داشته است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند امیدوار باشند که بدترین اتفاق بازار کریپتوکارنسی را پشت سر گذاشته‌اند.
اما کارشناسان می‌گویند با توجه به تشدید جنگ در اوکراین، افزایش نرخ بهره، افزایش شدید تورم، و گفتگو‌ها در مورد رکود اقتصادی قریب‌الوقوع، تحلیل‌های قاطعانه‌ای در دست نیست.

احتمالاً در چند هفته یا ماه آینده، موج دیگری از فروش در بازار ارز‌های دیجیتال رخ می‌دهد. بعضی کارشناسان معتقدند احتمال دارد اتریوم تا ۷۵۰ دلار و بیت‌کوین تا ده هزار دلار سقوط کند، این سناریو محتمل، اما بدبینانه است. در سناریو برخی دیگر از سرمایه‌گذاران، انتظار برای پایین آمدن قیمت بیت‌کوین تا ۱۴هزار دلار و قیمت اتریوم تا ۵۰۰ دلار وجود دارد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید