ترفند‌های پختن لپه دیرپز

ترفند‌های پختن لپه دیرپز

همیشه لپه را جداگانه بپزید تا اگر لپه دیرپز بود، مواد غذایی دیگر شما هدر نرود.

کد خبر : ۱۰۸۴۵۰
بازدید : ۱۲۷۲

لپه یکی از پرمصرف‌ترین حبوبات در ایران است که در پخت بسیاری از غذا‌های اصیل مانند خورش قیمه و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. لپه از طریق دو نیم کردن نخود ریز تولید می‌شود و از نظر کیفیت تنوع زیادی دارد.

اگر اهل آشپزی باشید، احتمالا با این مشکل مواجه شده اید که برخی لپه‌ها در غذا به خوبی پخته نمی‌شوند و اصطلاحا دیرپز هستند. به نظر شما لپه دیرپز راچگونه بپزیم؟

ترفند‌های پختن لپه دیرپز

اگر لپه‌های شما دیرپز است، ترفند‌های زیر را به کار ببرید:

لپه را جداگانه بپزید: همیشه لپه را جداگانه بپزید تا اگر لپه دیرپز بود، مواد غذایی دیگر شما هدر نرود. اگر لپه شما دیرتر از حد معمول پخته می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم، لپه‌ها را نیم پز کرده یا کامل بپزید و در فریزر قرار دهید تا در زمان تهیه غذا به مشکل روبرو نشوید.

لپه را خیس کنید: بهتر است قبل از پخت لپه دیرپز، لپه‌ها را چندین ساعت در آب ولرم خیس کنید. خیس کردن لپه علاوه بر اینکه زمان پخت را کاهش می‌دهد سبب می‌شود نفخ لپه نیز گرفته شود. شما می‌توانید مقدار زیادی لپه خیس کنید و لپه‌های خیس شده را در فریزر قرار دهید و زمانی که نیاز داشتید، از آن استفاده کنید.

از زودپز کمک بگیرید: اگر لپه‌های شما دیرپز است و شما زمان کمی برای تهیه غذا دارید، بهتر است لپه‌ها را در زودپز بپزید، اما مراقب باشید زمان کمی به این کار اختصاص دهید، یک ربع الی نیم ساعت برای پخت لپه کافی است، زیرا زیاد ماندن لپه در زودپز سبب می‌شود لپه، وا برود و له شود.

نمک را ابتدای غذا نیافزایید: افزودن نمک به غذا در ابتدای پخت موجب دیر پختن گوشت و حبوبات می‌شود پس بهتر است نمک را آخر غذا به آن بیافزایید تا مواد غذایی راحت‌تر بپزند و ید آن در حداکثر مقدار حفظ شود.

منبع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید