شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن ترور شد

شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن ترور شد

آبه ۶۷ ساله در نزدیکی ایستگاه قطار در شهر نارا در غرب ژاپن در حال ایراد سخنرانی بود که توسط یک مهاجم مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

کد خبر : ۱۰۸۵۱۹
بازدید : ۱۱۴۷

در پی حمله مسلحانه روز جمعه به شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن، وی از دنیا رفت. آژانس خبری کیودو نیز مرگ آبه را تائید کرده است.

آبه ۶۷ ساله در نزدیکی ایستگاه قطار در شهر نارا در غرب ژاپن در حال ایراد سخنرانی بود که توسط یک مهاجم مورد اصابت گلوله قرار گرفت. یک مرد ۴۱ ساله مظنون به انجام این تیراندازی دستگیر شده است. پلیس ژاپن «تتسویا یاماگامی» را بعنوان عامل این ترور معرفی کرده است.

طبق گزارش ان‌اچ‌کی مظنون بازداشت شده ساکن همان شهر محل حادثه است. منابع دفاعی می‌گویند که وی به مدت سه سال تا حدود سال ۲۰۰۵ برای نیروی دفاع شخصی دریایی کار می‌کرد.

وی گفته بود از آبه ناراضی است و قصد دارد او را بکشد. مجموعاً دو گلوله به سینه و گردن شینزو آبه اصابت کرده است. پلیس گفت سلاحی که تصور می‌شود در این حمله استفاده شده، دست ساز بوده است.

فرد مظنون
برخی منابع خبری می‌گویند آبه از همان دقیقه اولی که به زمین افتاد، فاقد علائم حیاتی بود. گفتنی است شینزو آبه- که بیشترین میزان نخست وزیری را در تاریخ سیاسی ژاپن در اختیار داشته- برای رقابت‌های پارلمانی در نارا به سر می‌برده است.

یک متخصص سلاح گرم می‌گوید که به نظر می‌رسد اسلحه‌ای که با آن شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن کشته شد دست ساز بوده باشد.

به گزارش یورونیوز ؛ جنزن جونز، مدیر یک شرکت تخصصی درباره سلاح (Armament Research Services) گفت: «به نظر می‌رسد که این سلاح دو لوله با پودر سیاه (باروت) یا پیشرانه دیگری پر شده بود.» وی افزود: «این سلاح احتمالا از طریق یک شارژ باتری ساده شلیک شده است.»

وی تصریح کرد که «به نظر می‌رسد این یک سلاح گرم تولید شده در صنایع دست‌ساز باشد که نوع اصطلاح فراگیر برای آن دسته از سلاح‌های گرم است که خارج از فرآیند سنتی یا خارج از فرآینده‌های تولید صنعتی ساخته می‌شوند. اصطلاحی که در حال حاضر رواج یافته است تا نشان دهد که اسلحه از سوی یک فرد به میل خود ساخته شده است.»

وی اضافه کرد که به نظر می‌رسد که سلاح مورد استفاده یک سلاح نسبتا ساده باشد: «اگر بخواهیم یک مقایسه بسیار ساده بکنیم باید بگوییم چیزی شبیه سلاح‌های دوران جنگ داخلی است به این معنی که باروت یا پیشرانه به‌طور جداگانه روی گلوله بارگذاری می‌شود.»

شینزو آبه پس از ترور
وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «فکر می‌کنم این موضوع، این واقعیت را نشان می‌دهد که اگر فردی بخواهد سلاح گرم تهیه کند تقریبا در هر شرایطی راهی برای انجام این کار وجود دارد.»

این کارشناس با اشاره به قوانین سختگیرانه داشتن سلاح در ژاپن گفت: «آنچه که اینجا می‌بینیم سلاحی احتمالا سرپر است که تنها تلاشی برای دور زدن کنترل سلاح گرم نیست بلکه دور زدن کنترل دقیق مهمات در ژاپن است. انتخاب یک سلاح گرم سرپر راهی برای دور زدن این کنترل‌ها است.»

لحظه ترور شینزو آبه
منبع: شفقنا/فرارو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید