علائم کرونای جدید

علائم کرونای جدید

علائم بیماران جدید کرونایی شبیه به سرماخوردگی است یعنی سرفه و گلودرد دارند و در برخی از آن‌ها اسهال و علائم گوارشی دیده می‌شود، علائم آن تقریبا شبیه زیر سویه‌های قبلی امیکرون است، اما قدرت سرایت و واکسن گریزی بیشتری دارد.

کد خبر : ۱۰۸۵۲۹
بازدید : ۸۶۸

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه علائم بیماران جدید کرونایی شبیه به سرماخوردگی است یعنی سرفه و گلودرد دارند و در برخی از آن‌ها اسهال و علائم گوارشی دیده می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر بهترین راه پیشگیری همچنان رعایت سه اصل یعنی زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و فاصله گذاری فیزیکی است.

دکتر مینو محرز گفت: چند روزیست که افزایش بیماران سرپایی کرونا را مشاهده می‌کنیم و تخمین زده شده که شهریور ماه به پیک برسیم.

وی اضافه کرد: هرچه تعداد مبتلایان زیادتر شود، امکان دارد تعداد مرگ و میر نیز بالا برود. البته در حال حاضر اکثر بیماران سرپایی هستند و افرادی که جوان هستند و بیماری زمینه‌ای ندارند نوع خفیف را مبتلا می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد: همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، مبتلا به سرطان، دیابت پیشرفته، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و ریوی و سنین بالا بیشتر در معرض خطرند و امکان دارد نوع شدید بیماری را گرفته و بستری شوند و در نتیجه در این گروه‌ها آمار مرگ و میر بیشتر می‌شود.

محرز گفت: گزارشات نشان می‌دهد، واکسن گریزی جهش‌های جدید امیکرون یعنی BA۴ و BA۵ که در اروپا و آمریکا شایع شده، بیشتر بوده و به همین دلیل کمیته علمی ما هم واکسن دز چهارم را برای افراد مسن و بیماری‌های زمینه‌ای توصیه کرده است.

وی در خصوص علائم زیرسویه‌های جدید امیکرون اظهار داشت: علائم بیماران جدید کرونایی شبیه به سرماخوردگی است یعنی سرفه و گلودرد دارند و در برخی از آن‌ها اسهال و علائم گوارشی دیده می‌شود، علائم آن تقریبا شبیه زیر سویه‌های قبلی امیکرون است، اما قدرت سرایت و واکسن گریزی بیشتری دارد.

مینو محرز ادامه داد: کمیته علمی در هفته‌های قبل هم اعلام کرد که در محیط‌های بسته که تهویه مناسبی ندارند خصوصا در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و بیمارستانی زدن ماسک اجباری است و فقط می‌توان در اماکن باز از ماسک استفاده نکرد.

این متخصص بیماری عفونی گفت: مردم نباید فکر کنند که کرونا تمام شده است و دنیا هنوز از شر این ویروس راحت نشده و در حال حاضر بهترین راه پیشگیری همچنان رعایت سه اصل یعنی ماسک زدن، شستن مرتب دست‌ها و فاصله گذاری فیزیکی است.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید