قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۸ تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۴۲ دلار و ۳۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۵۳۱
بازدید : ۳۷۱

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۷۰۰ قرار دارد. امروز ۱۸ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۶۳ درصد به ۱۷۴۲ دلار و ۳۴ سنت رسید.

امروز بازار‌ها تحت تاثیر ترور شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن قرار گرفتند. این عضو حزب حاکم این کشور در حال سخنرانی در کارزار انتخاباتی مجلس بود.

به گزارش فرادید؛ بازار طلا بدترین عملکرد هفتگی خود را در دو ماه گذشته داشته است، زیرا کاهش چهار درصدی آن با حرکت مشابه در ماه می‌مطابقت دارد.

طلا در هفته گذشته با مشکل مواجه شد، زیرا سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ‌های بهره برای کاهش فشار‌های تورمی فزاینده ادامه دهد.

وال استریت با رنگ قرمز معامله می‌شود که منعکس‌کننده‌ی حالت ریسک است، اگرچه شاخص‌های اصلی بالاتر از پایین‌ترین سطح هفتگی هستند. از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه دولتی بالاتر بود، اما منحنی بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده معکوس باقی می‌ماند.

بازدهی اسکناس ۱۰ ساله در حال حاضر ۲.۸۹ درصد است، در حالی که سود اوراق ۲ ساله در حال حاضر ۲.۹۱ درصد است. منحنی معکوس معمولاً به عنوان نشانه اولیه رکود در نظر گرفته می‌شود.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر صورتجلسه FOMC هستند. بانک مرکزی نرخ بهره را ۷۵ واحد در ثانیه افزایش داد که بزرگترین افزایش در بیش از یک دهه است. فعالان بازار نکاتی در مورد این موضوع را پیگیری می‌کنند که آیا سیاست‌گذاران ایالات متحده مایل به تکرار چنین افزایشی در جلسه بعدی خود هستند یا خیر.

در این مرحله، احتمال افزایش ۵۰ واحدی در ثانیه در ماه سپتامبر بالای ۸۰ درصد است، که به این معنی است که حرکت گسترده‌تر باید به‌عنوان جنگ‌طلب تلقی شود و به احساس خطر فعلی دامن بزند.

برخی تحلیلگران اظهار کردند: موضع تهاجمی بانک مرکزی ایالات‌متحده، دلار آمریکا را به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسانده است که به تنهایی قیمت طلا را به آزمایش حمایت بلندمدت در ۱۷۳۰ دلار در هر اونس سوق داد. اگرچه احساسات نزولی قابل‌توجهی در بازار وجود دارد، اما برخی از تحلیلگران گفته‌اند که به دنبال جهش در کوتاه‌مدت هستند.

مایکل مور، بنیانگذار سایت Moor Analytics می‌گوید: طلا به طور کلی نزولی است، اما می‌تواند اصلاح وروند صعودی را به همراه داشته باشد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار گفت که این فروش می‌تواند به عنوان یک حرکت تسلیم تلقی شود، زیرا بسیاری از موقعیت‌های خرید راضی از بازار خارج شده‌اند. برای بسیاری از تحلیلگران، اگر قرار است طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد، بازار باید شاهد تغییر در سیاست پولی ایالات‌متحده باشد. حرکت مورد انتظار فدرال رزرو ۷۵ امتیازی برای طلا همچنان چالش برانگیز است.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید