قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۹

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۹

قیمت بیت کوین امروز ۱۹ تیرماه با ۱.۴۵ درصد کاهش نرخ به ۲۱,۳۳۹ دلار معادل ۶۸۲,۳۲۵,۱۹۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۵۵۰
بازدید : ۹۰۳

فرادید | بیت کوین همچنان در کانال ۲۱ هزار دلار قرار دارد. امروز ۱۹ تیرماه قیمت بیت کوین با ۱.۴۵ درصد به ۲۱,۳۳۹ دلار معادل ۶۸۲,۳۲۵,۱۹۴ تومان رسید.

روز‌های پایانی هفته گذشته بازار کریپتو از نظر قیمت ثبات بیشتری را تجربه کرد که احتمالاً به دلیل تعطیلات ملی در ایالات متحده بود. به هر حال، پس از اتمام تعطیلات، بیت کوین هفته جدید را با افزایش از سطح ۱۹,۰۰۰ دلار به ۲۰,۰۰۰ دلار آغاز کرد.

به گزارش فرادید؛ پس از چند بار ریجکت شدن در این ناحیه، این دارایی سرانجام موفق شد این مقاومت را شکسته و به صعود خود ادامه دهد.

در نهایت با پشت سر گذاشتن مانع ۲۱ هزار دلاری توانست خود را به منطقه ۲۲ هزار دلاری برساند و به این ترتیب بالاترین سطح قیمت خود در سه هفته اخیر را در حدود ۲۲,۵۰۰ دلار به ثبت رساند. هرچند، خرس‌ها در این ناحیه وارد عمل شدند و این دارایی را حدود ۱۰۰۰ دلار به پایین کشاندند.

در حال حاضر، بیت کوین با افت ناچیز ۱.۰۲ درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت ۲۱,۳۳۹ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن همچنان بالاتر از ۴۰۰ میلیارد دلار است.

نکته قابل توجه درباره بیت کوین این است که ارزش معاملات ۲۴ ساعت گذشته آن بیش از ۵۳ میلیارد دلار بوده که رقم بسیار زیادی است و نسبت به روز‌های میانی هفته گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در ارزش معاملات را شاهد هستیم. رشد ارزش معاملات معمولا نشان دهنده این است که خریداران زیادی وارد بازار شده اند و از نظر آن‌ها خرید در این قیمت‌ها ارزنده است.

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در روز گذشته (۸ جولای) به عدد ۲۰ رسید که این رقم بالاترین جایگاهی محسوب می‌شود که بیت‌کوین در دو ماه گذشته به آن رسیده است.

طبق یادداشتی که توسط شرکت تحقیقاتی و تحلیلی داده‌های بلاک چین آرکین ریسرچ (Arcane Research) در ۵ جولای منتشر شد، این شاخص پس از گذراندن مدت زمان طولانی در سطح ترس شدید به سطح ترس نزدیک‌تر می‌شود.

این پلتفرم اعلام کرد که احساسات در بازار کریپتو بعد چندین ماه کاهش یافته است و در این هفته شاهد بهبود جزئی هستیم. شاخص ترس و طمع اندازه‌گیری روحیه سرمایه‌گذار است که در بازار‌های متعارف استفاده می‌شود همچنین تعدادی از عناصر ازجمله نوسانات، تکانه و تقاضا را در نظر می‌گیرد.

به طور خاص، هدف آن تعیین این است که آیا معامله‌گران بیش از حد خوش‌بین هستند که با «طمع» نشان داده می‌شود و یا احساسات آنان نزولی است که با «ترس» به نمایش گذاشته می‌شود البته تعدادی از معیار‌های دیگر مانند روند آن در رسانه‌های اجتماعی و عبارات جستجوی گوگل را نیز در نظر می‌گیرد.

این شاخص ممکن است از صفر، نشان دهنده ترس شدید تا ۱۰۰ نشان دهنده طمع شدید متفاوت باشد.

در هر صورت حمایت اصلی بعدی بیت کوین اکنون در نزدیکی سطح ۲۱,۲۵۰ دلار یا منطقه خط روند کانال شکسته قرار دارد. این نزدیک به سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصدی است. بسته شدن به زیر منطقه حمایتی ۲۱,۲۵۰ دلار می‌تواند قیمت را به ۲۰,۵۰۰ دلار برساند. در مورد ذکر شده، خطر حرکت به سمت سطح ۲۰,۰۰۰ دلار وجود دارد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید