قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ تیرماه تا لحظه تنظیم گزراش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۵۷۶
بازدید : ۷۸۳

فرادید | طلا همچنان در رسیدن به کانال ۱۷۵۰ دلار ناکام مانده است. امروز ۲۰ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۹ درصد به ۱۷۴۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

پس از افت ۶۰ دلاری این هفته، به نظر می‌رسد که بازار طلا همچنان آسیب‌پذیر باشد. تحلیل‌گران بر این باورند که بازار‌ها برای افزایش تهاجمی دیگر فدرال رزرو در نشست جولای آماده می‌شوند.

به گزارش فرادید؛ بازار طلا در هفته‌های اخیر از تقویت شاخص دلار آمریکا آسیب دیده است. تحلیلگران ریسک نزولی بیشتری را برای طلا پیش‌بینی کرده وتاکید می‌کنند که قیمت‌ها می‌تواند سطح ۱۷۰۰ دلار و به طور بالقوه حتی ۱۶۵۰ دلار سقوط کنند.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، احساسات در بازار‌های فلزات گرانبها به این زودی‌ها نشان‌دهنده بهبود قابل‌توجهی نیست، حتی اگر تحلیلگران بازار قیمت را به میزان قابل‌توجهی بیش از حد فروش ببینند. طلا در این هفته با مشکل مواجه شد، زیرا سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ‌های بهره برای کاهش فشار‌های تورمی فزاینده ادامه دهد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، به کیتکو نیوز گفت، با این حال، این قیمت به عنوان پایین‌ترین قیمت‌ها عمل می‌کند و سرمایه گذاران مجددابه طلا باز خواهند گشت.

مایکل مور، بنیانگذار سایت Moor Analytics می‌گوید: طلا به طور کلی نزولی است، اما می‌تواند اصلاح وروند صعودی را به همراه داشته باشد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که او همچنین پتانسیل را برای حداقل جهش کوتاه‌مدت طلا می‌بیند. وی گفت: کاهش اخیر قیمت طلا عمدتا ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است که از نظر فنی بیش از حد افزایش یافته است. سیزینسکی افزود: اگرچه طلا در برابر دلار آمریکا می‌تواند با مشکل مواجه شود، اما در برابر سایر ارز‌های اصلی جهانی همچنان قوی است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار گفت که این فروش می‌تواند به عنوان یک حرکت تسلیم تلقی شود، زیرا بسیاری از موقعیت‌های خرید راضی از بازار خارج شده‌اند. برای بسیاری از تحلیلگران، اگر قرار است طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد، بازار باید شاهد تغییر در سیاست پولی ایالات‌متحده باشد. حرکت مورد انتظار فدرال رزرو ۷۵ امتیازی برای طلا همچنان چالش برانگیز است.

با آمار مهمی که در هفته آینده منتشر خواهد شد باید منتظر تداوم تابستان داغ بازار‌های جهانی باشیم. در کانادا و نیوزلند، بانک‌های مرکزی علی‌رغم ریسک‌های رکود اقتصادی به دنبال افزایش نرخ بهره خود هستند. مرز بین رشد اقتصادی مثبت و منفی سه‌ماهه دوم سال جاری در چین هم بسیار باریک است؛ و درنهایت تورم ایالات‌متحده که ممکن است همچنان افزایشی باشد.

دلار آمریکا در هفته گذشته صعود چشمگیری داشت و بازار فارکس را به هم ریخت. نگرانی از ورود اقتصاد به رکود در کنار افزایش نرخ بهره و کاهش هزینه‌های دولتی موجب هدایت سرمایه‌گذاران به سمت دلار آمریکا شده است. دلار به‌عنوان ارز ذخیره امنیت بالایی دارد. سایر ارز‌ها نیز حرفی برای گفتن نداشتند. یورو زیر فشار بحران انرژی روندی نزولی داشت.

زمانی که بازار نگران رکودی ناپایدار است، تشدید سیاست‌های فدرال رزرو و افزایش بازده اوراق قرضه، دلار را به سمت سطوح بالاتر هدایت می‌کنند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید