قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۳۴ دلار و ۹۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۶۱۲
بازدید : ۶۵۰

فرادید | طلا اگرچه در ساعت‌های اولیه با افزایش قیمت همراه شد، اما با نرخ کمتری نسبت به روز گذشته معامله می‌شود. امروز ۲۱ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۰۵ درصد به ۱۷۳۴ دلار و ۹۴ سنت رسید.

روز دوشنبه ارزش طلا نیز مجددا کاهش پیدا کرد تا طلا مرز ۱۷۴۰ واحدی را هم از دست دهد. این پایین‌ترین ارزش طلا در نه ماه اخیر بوده است. شانس مجدد افزایش ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین افزایش ارزش دلار روز‌های سختی را برای طلا رقم زده است.

به گزارش فرادید؛ در حالی که هم طلا و هم دلار به عنوان پناه گاه‌های امن سرمایه شناخته می‌شوند، ولی عملکرد این دو بازار نشان می‌دهد این روز‌ها دلار گوی سبقت را از رقیب قدیمی خود ربوده است. ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین سطح خود در حدود ۲۰ سال گذشته رسید و خریداران خارجی را از طلا دور نگه داشت.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: در حالی که قیمت طلا زیر ۱۷۵۳ دلار در هر اونس باقی می‌ماند، به نظر می‌رسد که به سمت ۱۷۲۰ دلار در حال حرکت است. اگرچه با توجه به روند نزولی کلی، مقداری حمایت در حدود ۱۷۳۰ دلار وجود دارد، هر صعودی در بهترین حالت احتمالا یک اصلاح است.

سیمپسون گفته است که طلا حرکت بزرگی به پایین‌تر داشته است و به نقطه‌ای می‌رسد که بازار نیاز به توقف دارد و این همان چیزی است که ما در حال حاضر روی طلا می‌بینیم. رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا گفت که از افزایش سه چهارم درصدی دیگر نرخ بهره در نشست سیاست گذاری بعدی فدرال رزرو در اواخر این ماه کاملا حمایت می‌کند.

برخی تحلیلگران از عوامل صعود قیمت طلا در ۶ هفته آینده پرده برداشتند که عبارتند از: ریکاوری بازار بورس، جلسه FOMCT، افت ارزش دلار، افزایش بازدهی اوراق قرضه.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین سطح یک هفته گذشته جلسه قبل ثابت ماند و بر طلا تاثیر گذاشت. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید