هر آنچه درباره یارانه دارو باید بدانید؟!

هر آنچه درباره یارانه دارو باید بدانید؟!

در طرح دارویار افزایش قیمت دارو‌ها را خواهیم داشت، اما این هزینه را بیمه‌گر پرداخت کرده و هزینه‌ای برای بیماران نخواهد داشت.

کد خبر : ۱۰۸۷۱۷
بازدید : ۸۸۶

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دارو‌ها گران می‌شوند، اما مابه‌التفاوت آن را سازمان بیمه‌گر پرداخت می‌کند و بیماران هزینه‌ی اضافی پرداخت نمی‌کنند؛ بنابراین باید تحت پوشش بیمه بوده و نسخه‌ی پزشک را به همراه داشته باشند.

مسلم نجفی در خصوص هدفمند شدن قیمت دارو‌ها و طرح دارویار اظهار کرد: طرح دارویار، طرحی برای هدفمندی یارانه دارو‌ها است که وزارت بهداشت آن را دارویار نامیده است.

وی ادامه داد: طرح دارویار بر اساس تکلیفی در قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و با دستور ریاست جمهوری به اجرا رسیده است که یارانه دارو مستقیماً به مصرف کننده نهایی دارو می‌رسد.

وی افزود: در طرح دارویار افزایش قیمت دارو‌ها را خواهیم داشت، اما این هزینه را بیمه‌گر پرداخت کرده و هزینه‌ای برای بیماران نخواهد داشت.

نجفی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ قلم داروی بدون نسخه، به صورت آزاد به فروش می‌رفت، اما با دستور رئیس جمهوری این دارو‌ها هم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند همچنین ۳۶۶ قلم داروی با نسخه هم وارد پوشش شدند.

وی خاطرنشان کرد: با طرح دارویار دسترسی مردم به دارو‌ها بهتر و قاچاق معکوس دارو با اصلاح یارانه‌ها کاهش یافته و با افزایش تولید داخل و صادرات مواجه خواهیم شد.

وی در پایان تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند از یارانه هدفمندی دارو‌ها استفاده کنند، باید حتماً بیمه بوده و نسخه پزشک داشته باشند البته در اوایل کار قطعی و وصلی سامانه دور از انتظار نیست.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید