۱۰ خودروی مهم هیوندای

۱۰ خودروی مهم هیوندای
کد خبر : ۱۰۸۷۹۳
بازدید : ۹۶۶

هیوندای اکنون یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است و مسیر پیشرفت را نیز همچنان با سرعت طی می‌کند. از مهمترین راهبرد‌های این کمپانی کره‌ای باید به راه اندازی برند جنسیس اشاره کرد که اکنون محصولات لوکس خود را با آن روانه بازار جهانی می‌کند.

طی یک دهه گذشته، هیوندای مجموعه‌ای از محصولات مفهومی را معرفی کرده که نمایه‌ای از توانایی هایش در زمینه ارائه چشم انداز برای آینده بازار خودرو بوده و البته بسیاری از موارد را نیز به خط تولید انبوه پیوند زده است.

هیوندای سانتا

هیوندای سانتا کروز/ سال ۲۰۱۵

این پیکاپ طی نمایشگاه خودروی دیترویت در آمریکا معرفی شد و در آن زمان طراحی بسیار رادیکالی را ارائه داد که دقیقا همین رویکرد موجب شد تا کانون توجه محافل خودرویی قرار بگیرد. البته نسخه‌ای تولید انبوه آن تفاوت‌های مهمی با مفهومی سانتا کروز دارد. به اعتقاد گروهی از کارشناسان، نمونه تولید انبوه در بحث طراحی ضعیف‌تر از نمونه مفهومی بوده است.

هیندای آراِم

هیوندای آراِم ۱۹/ سال ۲۰۱۹

در نمایشگاه خودروی لس انجلس معرفی شد. یک خودروی موتوروسط که از ظاهرش هم مشخص است برای پیست و سرعت خلق شده است. هیوندای ۷ سال مشغول توسعه این کوچک آتشین بود. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ آن برابر با ۳۹۰ اسب بخار خروجی دارد و با جعبه دنده سکوئنتیال ۶ سرعته هماهنگ شده است.

هیوندیا پونی

هیوندای پونی/ سال ۲۰۲۱

استفاده از نام پونی به سال ۱۹۷۵ باز می‌گردد و طراحی کلاسیک این خودرو نیز دقیقا با توجه به همین محصول خاص از سال‌های دور خطوط تولید هیوندای بوده است. چراغ‌های ال ایی دیی، پیشرانه کاملا الکتریکی و بسیاری از فناوری‌های روز وارد این بازگشته از دهه هفتاد میلادی شده اند.

هیندای گرنجور

هیوندای گرنجور/ سال ۲۰۲۱

این هم یک بازگشت کلاسیک دقیقا مانند هیوندای پونی است. ریشه‌های این محصول به اواسط دهه ۸۰ میلادی مربوط می‌شود. این خودرو به بهانه سی و پنجمین سالگرد برند گرنجور معرفی شد و از پیشرانه الکتریکی و یک کابین با طراحی رترو بهره می‌برد.

هیوندای اچ ان دی

هیوندای اچ ان دی-۹/ سال ۲۰۱۳

شباهت زیادی به کوپه جنسیس دارد که در بازار ایران نیز طرفداران بی شماری مخصوصا در گروه سنی جوانان، دارد. پیشرانه ۳.۳. لیتری این مفهومی برابر با ۳۶۲ اسب بخار خروجی دارد، اما هیچ گاه به خط تولید انبوه نزدیک نشد.

هیوندای آران

هیوندای آراِن ۲۲ ایی/ سال ۲۰۲۲

این خودرو نززدیکی زیادی به هیوندای آیونیک ۶ دارد، اما با لوگوی N و جزئیات اسپرت معرفی شد. پیشرانه الکتریکی با ۵۷۷ اسب بخار از آن یک مبارز تمام عیار ساخته است.

هیوندای پروفسی

هیوندای پروفسی/ سال ۲۰۲۰

معرفی این هیوندای در سال ۲۰۲۰ زمینه‌های لازم برای تولد نمونه تولید انبوه آیونیک ۶ را فراهم کرد. هر چند حدود ۲ سال از معرفی پروفسی گذشته، اما به اعتقاد کارشناسان، این خودرو تبدیل به بخشی از تاریخ هیوندای خواهد شد.

۱۰ خودروی مهم هیوندای

هیوندای آراِن ۳۰/ سال ۲۰۱۶

یک مفهومی آتشین دیگر از هیوندای است که در سال ۲۰۱۶ برپایه هاچ بک آی ۳۰ شکل گرفت. این محصول در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. در بخش پیشرانه از نمونه ۲ لیتری توربوشارژ با ۳۷۵ اسب بخار استفاده می‌کند.

هیوندای ان

هیوندای اِن ۲۰۲۵ ویژن گرن توریزمو/ سال ۲۰۱۵

یک ابرخودروی کره‌ای با نشان هیوندای و پیشرانه‌ای که ۸۷۲ اسب بخار خروجی دارد. این محصول مفهومی در کمتر از ۳ ثانیه رکورد صفر تا ۹۶ کیلومتر را ثبت کرده است.

هیوندای ان ویژن

هیوندای اِن ویژن ۷۴/ سال ۲۰۲۲

جدیدترین خودروی مفهومی معرفی شده توسط هیوندای است که طراحانش توجه خاصی به محصولات کلاسیک و بویژه خودروی پونی کوپه داشته اند. پیشرانه یک سیستم فناورانه با حضور سلول سوختی هیدروژنی و دو موتور الکتریکی است که برابر با ۶۷۱ اسب بخار خروجی دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید