دمای بالای ۴۰ درجه برای نخستین بار در تاریخ انگلیس

دمای بالای ۴۰ درجه برای نخستین بار در تاریخ انگلیس

ثبت دمای بیش از ۴۰ درجه سلسیوس یا سانتی‌گرداد روز سه‌شنبه برای نخستین در طول تاریخ هواشناسی در انگلیس اعلام شد.

کد خبر : ۱۰۸۸۵۱
بازدید : ۸۵۴

آتش‌نشانان در جنوب غرب فرانسه برای مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده در تلاش هستند و انگلیس بالاترین دما تا به حال در این کشور را در میانه موج گرمایی که از جنوب اروپای غربی را فرا گرفته است، ثبت کرده است.

به گزارش رویترز پیشروی موج گرما که به گفته دانشمندان به تغییرات اقلیمی مربوط است، به سمت شمال و شرق جنوب و غرب آلمان و بلژیک نیز آماده افزایش دما‌های بالقوه رکوردشکن می‌شوند.

ثبت دمای بیش از ۴۰ درجه سلسیوس یا سانتی‌گرداد روز سه‌شنبه برای نخستین در طول تاریخ هواشناسی در انگلیس اعلام شد.

مقامات در انگلیس که معمولا در حفظ سرویس اصلی حمل‌ونقل در موارد وضعیت‌های آب‌وهوایی غیرمنتظره مانند برف سنگین یا باد‌های شدید دچار اشکال می‌شوند، در مواجهه با این دمای بالای بی‌سابقه اعلام وضعیت اضطراری ملی کرده‌اند.

گرانت شاپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس پس از اینکه در دست کم دو باند فرودگاهی در این کشور نشانه‌های آسیب‌دیدگی مشاهد شد و برخی از خطوط آهن به علت حرارت بالا کج شدند، گفت ارتقای کامل زیرساخت‌های انگلیس برای مواجهه با دما‌های بالا سال‌ها طول خواهد کشید.

او در مصاحبه‌ای گفت: «میزان قابل‌توجهی از موارد اختلال در مسافرت گزارش شده است. زیرساخت‌ها که اغلب آن‌ها مربوط به دوران ویکتوریایی هستند، برای تحمل این دمای بالا ساخته نشده‌اند.»

منطقه ژیروند در جنوب غرب فرانسه که دارای تاکستان‌های گسترده است، دچار بزرگترین آتش‌سوزی جنگلی در طول ۳۰ سال گذشته بود و مقاماتت از یک نفر را به اتهام آتش‌افروزی بازداشت کرده‌اند. حدود ۲۰۰۰ آتش‌نشان که با حمایت هشت هواپیمای آب‌فشان در حال مبارزه با شعله‌های آتش بودند.

مقامات محلی می‌گویند با وجود اقدامات از زمین و هوا برای فرونشاندن آتش هنوز وضعیت پایدار نشده است. یک بررسی منتشرشده بوسیله دانشمندان اقلیم‌شناس در ماه ژوئن در ژورنال Environmental Research: Climate به این نتیجه می‌رسد که با احتمال زیاد تغییرات اقلیمی باعث بدتر شدن موج‌های گرمایی می‌شونهد.

یک گزارش فوریه ۲۰۲۲ سازمان ملل نیز به ایجاد خشکسالی در نتیجه تغیرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسانی اشاره می‌کند و اینکه انتظار می‌رود آتش‌سوزی‌های جنگلی در طول ۲۸ سال آینده ۳۰ درصد بدتر شوند. موج گرمای بی‌سابقه در اروپا باعث آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده در اسپانیا و پرتغال هم شده است.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید