قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

عرضه فایل‌های رهن کامل نوساز به بازار به میزان قابل‌توجهی افزایش داشته و سهم این گروه از واحد‌ها در میان سایر گروه‌های سنی آپارتمان‌های استیجاری با شرایط پرداخت رهن کامل به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

کد خبر : ۱۰۸۸۷۶
بازدید : ۲۵۷۰

تازه‌ترین بررسی‌های به عمل آمده در خصوص شرایط فعلی بازار اجاره مسکن از عرضه جدید یک گروه فایل‌ها به این بخش از بازار ملک خبر می‌دهد.

تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» درباره وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد، به تازگی و در روز‌های اخیر عرضه فایل‌های رهن کامل به بازار اجاره با رشد محسوسی همراه بوده است. اما این، تنها مشخصه عرضه‌های جدید ملکی به بازار اجاره نیست. یک مشخصه مهم دیگر این واحد‌ها مربوط به سن بنای آنهاست.

طی روز‌های اخیر، عرضه فایل‌های رهن کامل نوساز به بازار به میزان قابل‌توجهی افزایش داشته و سهم این گروه از واحد‌ها در میان سایر گروه‌های سنی آپارتمان‌های استیجاری با شرایط پرداخت رهن کامل به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

در روز‌های اخیر، بازار اجاره مسکن شاهد عرضه تعداد قابل‌توجهی فایل رهن کامل بوده است که اولین مشخصه و بارزترین ویژگی آنها، نوساز بودن آن‌ها (عمربنای صفر)، است.

بررسی‌ها درباره دلایل افزایش تعداد فایل‌های رهن کامل نوساز عرضه شده به بازار اجاره در روز‌های اخیر نشان می‌دهد عمده مالکان این واحد‌ها سازنده‌ها و سرمایه‌گذاران ساختمانی هستند که در بحران‌های فعلی بازار ساخت و معاملات مسکن ترجیح داده اند به جای فروش این واحد‌ها و شروع پروژه‌های تازه، ضمن حفظ واحد‌های ساخته شده و عدم‌فروش آنها، همه یا بخشی از آن‌ها را به بازار اجاره عرضه کنند.

عمده این واحد‌ها نیز با شرایط رهن کامل به بازار عرضه شده اند؛ چرا که اساسا این سازنده‌ها وسرمایه‌گذاران ساختمانی نیازی به کسب درآمد از محل اجاره بهای ماهانه به عنوان درآمد‌های خرد ندارند و ترجیح می‌دهند مبلغ اجاره را در قالب رهن کامل دریافت کنند.

مشخص نیست این رویه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما آنچه مسلم است اینکه جدا از موضوع نرخ گذاری نسبتا بالا و تعیین مبالغ قابل‌توجه رهن کامل، افزایش عرضه مسکن به بازار اجاره می‌تواند دایره انتخاب مستاجر‌ها را برای جابه جایی در این بازار افزایش دهد.

قیمت آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید