بهترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها

بهترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها

خمیر دندان‌های سفید کننده معمولا ترکیبی از مواد را برای از بین بردن لکه‌های روی دندان‌ها ارائه می‌دهند. بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۱۸، خمیردندان‌های سفید کننده به طور موثری دندان‌های شما را سفید می‌کنند و با از بین بردن لکه‌های سطحی، لبخندی درخشان‌تر ارائه می‌دهند.

کد خبر : ۱۰۸۹۵۳
بازدید : ۶۱۹

عواملی که باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود، شامل پیری مینای دندان، سیگار کشیدن، دندان قروچه کردن، خوردن غذا‌های رنگی و نوشیدنی‌های گازدار می‌شود. همچنین اگر در دوران کودکی از آنتی بیوتیک‌های تتراسایکلین استفاده کرده باشید، ممکن است دندان‌هایتان زرد شده باشد.

روش‌های مناسب برای سفید کردن دندان عبارتند از:

استفاده از خمیر دندان سفید کننده

خمیر دندان‌های سفید کننده معمولا ترکیبی از مواد را برای از بین بردن لکه‌های روی دندان‌ها ارائه می‌دهند. بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۱۸، خمیردندان‌های سفید کننده به طور موثری دندان‌های شما را سفید می‌کنند و با از بین بردن لکه‌های سطحی، لبخندی درخشان‌تر ارائه می‌دهند.

با این حال، اکثر خمیر دندان‌های سفید کننده به طور ذاتی دندان‌ها را سفید نمی‌کنند.

تمام خمیردندان‌ها، لکه‌های سطحی را از بین می‌برند، زیرا حاوی مواد ساینده ملایم هستند. برخی از خمیردندان‌های سفید کننده حاوی پولیش ملایم یا عوامل شیمیایی هستند که اثربخشی بیشتری را برای از بین بردن لکه‌ها و جرم‌ها ایجاد می‌کنند. به طور کلی، خمیر دندان‌های سفید کننده می‌توانند رنگ دندان‌هایتان را حدود یک درجه روشن‌تر کنند.

درمان حرفه‌ای بلیچینگ در مطب دندانپزشکی

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی، سریعترین راه را برای سفید کردن دندان‌های شما فراهم می‌کند. شما برای سفید کردن دندان‌هایتان در مطب دندانپزشکی، بایستی ۱ تا ۳ جلسه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای تحت درمان قرار بگیرید. در طول هر جلسه، غلظت بالایی از کاربامید یا پراکسید هیدروژن (۲۰ تا ۴۳ درصد) روی دندان‌ها قرار می‌گیرد.

این محصولات در ترکیب با حرارت، نور مخصوص و یا لیزر اعمال می‌شوند. اگرچه می‌توان از پراکسید هیدروژن استفاده کرد، اما پراکسید کاربامید به عنوان استاندارد صنعتی در نظر گرفته می‌شود و ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

برخی از دندانپزشکان با استفاده از نور ماوراء بنفش برای تسریع واکنش شیمیایی و فرآیند سفید شدن دندان‌ها، کارشان را به پایان می‌رسانند.

بلیچینگ می‌تواند دندان‌هایتان را سه تا هشت درجه روشن‌تر کند. این روش سفید کردن دندان، نسبت به بقیه روش‌ها گران‌تر است. دندانپزشکان ماهر مدیست نیز می‌توانند پس از ویزیت آنلاین شما، درباره روش درمانی بلیچینگ و سایر روش‌های موثر به شما مشاوره دهند.

کیت سفید کننده دندان

کیت سفید کننده دندان، شامل سینی و ژل سفید کننده موثری برای دندان‌ها است. سیستم‌های سفیدکننده دندان مبتنی بر سینی، که بدون نسخه یا با تجویز دندانپزشک خریداری می‌شوند، شامل پر کردن سینی محافظ دهان با محلول سفیدکننده ژلی مانندی است.

ژل‌های سفید کننده دندان، ژل‌های شفاف و مبتنی بر پراکسید هستند که با یک برس کوچک مستقیما روی سطح دندان‌هایتان اعمال می‌شوند. بسته به قدرت پراکسید، دستورالعمل‌های آن نیز متفاوت است.

این سینی‌ها معمولا برای ساعاتی در شبانه روز روی دندان قرار می‌گیرند و در طول یک بازه زمانی ۴ هفته‌ای و حتی بیشتر (بسته به درجه تغییر رنگ و سطح سفیدی مطلوب) استفاده می‌شوند. ممکن است از ۳ روز تا چند هفته طول بکشد تا نتیجه‌ای مشاهده شود؛ البته این نتایج تا ۴ ماه دوام می‌آورند.

در ادامه توضیح راه‌های سفید شدن دندان باید بدانید که اساسا دو نوع سینی و ژل سفید کننده دندان وجود دارد: آن‌هایی که طبق نظر دندانپزشک تجویز و خریداری می‌شوند و آن‌هایی که بدون نسخه خریداری می‌شوند.

کیت‌های سفیدکننده دندانپزشکی، نتایج سریع‌تر و مؤثرتری دارند، زیرا حاوی ماده سفیدکننده پراکسید قوی‌تری نسبت به کیت‌های سفیدکننده موجود در بازار هستند. یکی دیگر از مزایای سینی‌ها و ژل‌های سفیدکننده دندانپزشکی این است که به صورت سفارشی ساخته شده‌اند و دقیقا متناسب با دندان‌های شما هستند.

نوار‌های سفید کننده دندان

نوار‌های سفید کننده دندان در هر داروخانه‌ای در سراسر کشور پیدا می‌شوند. این نوار‌های سفیدکننده که بدون نسخه به فروش می‌رسند، نسبتا ارزان قیمت هستند و نحوه استفاده آسانی دارند. اکثر این نوار‌ها کارایی دارند و دندان‌هایتان را سفید می‌کنند. امکان دارد نوار‌های سفید کننده دندان بسته به قدرت پراکسید موجود در خود به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشند تا نتایج مورد نظر را ایجاد کنند.

نوار‌های سفید کننده نوار‌های بسیار نازک و تقریبا نامرئی هستند که با ژل سفیدکننده مبتنی بر پراکسید پوشانده شده‌اند. نوار‌ها باید طبق دستورالعمل روی لیبل‌شان اعمال شوند. نتایج اولیه در چند روز دیده می‌شود و نتایج نهایی حدود ۴ ماه باقی می‌ماند.

دهان شویه‌های سفید کننده

از جدیدترین محصولات سفید کننده موجود می‌توان به دهان شویه‌های سفید کننده اشاره کرد. مانند بسیاری از دهان شویه‌ها، آن‌ها نفس را تازه می‌کنند و پلاک‌های دندانی و بیماری لثه را کاهش می‌دهند. برخی از این محصولات، شامل موادی مانند پراکسید هیدروژن هستند که دندان‌ها را سفید می‌کنند.

تولید کنندگان می‌گویند ممکن است ۱۲ هفته طول بکشد تا نتایج حاصل شوند. فقط باید دو مرتبه در روز قبل از مسواک زدن، آن‌ها را مصرف کرده و به مدت ۶۰ ثانیه در دهان خود بچرخانید و سپس خالی کنید.

البته برخی از کارشناسان می‌گویند که روش سفید کردن دندان‌ها با دهان شویه ممکن است به اندازه سایر محصولات سفید کننده بدون نسخه، موثر واقع نشوند. از آنجایی که دهان شویه سفید کننده فقط برای مدت کوتاهی با دندان‌ها تماس دارد - فقط ۲ دقیقه در روز در مقایسه با ۳۰ دقیقه برای بسیاری از نوار‌های سفید کننده - ممکن است تأثیر کمتری داشته باشد.

برخی از افراد برای تقویت این قبیل دهانشویه‌ها، ابتدا دندان‌های خود را با دهان شویه شستشو می‌دهند و سپس با خمیر دندان سفید کننده مسواک می‌زنند.

سایر محصولات سفید کننده دندان

محصولات جدید سفید کننده دندان از جمله آدامس‌های سفید کننده، نخ دندان‌های سفید کننده و ... همیشه در داروخانه‌ها یا فضای آنلاین ظاهر می‌شوند. از آنجا که این محصولات نسبتا جدید هستند، تحقیقات زیادی برای اثبات یا نقض کارایی آن‌ها انجام نشده است.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید