قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۳

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۲۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۹۶۷
بازدید : ۵۱۸

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۳ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۵۱ درصد به ۱۷۲۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که طلا در حال بازگشت به روند صعودی است. آنان با اشاره به نوسانات شاخص دلار و امکان بازگشت این شاخص از رکوردزنی‌های چند هفته‌ای اخیر، روز‌های بهتری را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX گفت: رکود جهانی قریب الوقوع و بحران بدهی دولتی بالقوه در اروپا می‌تواند شاهد افزایش ارزش دلار آمریکا و طلا باشد. همچنین، همراه با دلار آمریکا، نشانه‌هایی وجود دارد که بازدهی واقعی ممکن است بالا رود و نشانه دیگری برای این فلز گرانبها ایجاد کند.

با این حال، وکیو افزود که او محدودیتی برای قدرت طلا با مقاومت در حدود ۱۷۶۰ دلار در هر اونس می‌بیند. وی گفت: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران باید خود را برای نوسانات بیشتر آماده کنند. وی گفت: برای تغییر روند فعلی طلا، بازدهی واقعی به سقوط کامل نیاز دارد و بعید است که این اتفاق بیفتد.

به گزارش فرادید؛ برای بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین عامل محرک قیمت طلا، دلار آمریکا است که ناشی از اقدام سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو است. با این حال، برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که کند شدن فعالیت در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را وادار کند که موضع انقباضی خود را کاهش دهد.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equity Capital می‌گوید: «رالی ممکن است متوقف شده‌باشد، اما روند صعودی دلار همچنان وجود دارد. این ارز همچنان قوی‌ترین ارز در بازار است.» مدن گفت که طلا را در برابر مقاومت ۱۷۴۵ دلاری می‌بیند و به دنبال فروش رالی خواهد بود.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که علیرغم سرعت فوق العاده بانک مرکزی ایالات متحده در افزایش نرخ بهره، تورم به طور مداوم بالا خواهد ماند و بازده واقعی را تحت فشار نگه می‌دارد.

او گفت: "بازار به زودی متوجه خواهد شد که فدرال رزرو نمی‌تواند به اندازه کافی نرخ‌ها را افزایش دهد تا تورم را بدون ایجاد رکود جدی کاهش دهد و آنچه که آن‌ها تاکنون انجام داده‌اند برای کاهش معنی دار تورم کافی نیست. " فدرال رزرو حتی مجبور نیست چرخش کند یا مکث کند؛ صرف تشخیص اینکه آن‌ها نمی‌توانند به هدف خود برسند باعث انفجار طلا می‌شود.

با این حال، همه تحلیلگران خوشبین نیستند که شانس طلا در حال تغییر است و دلار آمریکا به حد بالایی خود رسیده‌باشد. برخی از تحلیلگران گفته‌اند که در بازار‌های مالی جهانی، دلار به عنوان یک دارایی امن مهم باقی می‌ماند.

جیم ویکوف، تحلیلگر فنی ارشد Kitco.com همراه با مبانی مبهم، گفت که علیرغم جهش طلا، تصویر تکنیکال طلا همچنان نزولی است.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید