تزریق واکسن تاریخ مصرف گذشته به مردم؟!

تزریق واکسن تاریخ مصرف گذشته به مردم؟!

تاریخ انقضای آخرین محموله اهدایی واکسن آسترازنکا که نزدیک بود ۱۷ جولای بود، اما مردم باید بدانند که مطلقا هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای تزریق نشده است.

کد خبر : ۱۰۸۹۷۸
بازدید : ۶۵۵

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره حواشی مطرح شده درباره واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته کرونا که چندی پیش شکل گرفته بود، توضیح داد.

دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت توضیح داد: در فضای مجازی مطالبی گفته می‌شود که نیاز به اصلاح دارد، زیرا سبب نگرانی مردم می‌شود. مجموعه وزارت بهداشت به جهت حفط سلامت مردم به هر شکلی که توانست واکسن وارد کرد و در عین حال به شکر خدا در زمینه واکسن‌های داخلی هم اقدامات مناسبی صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم علی‌رغم دعوت ما برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا استقبال زیادی نداشتند، تاکید ما تشویق مردم به تزریق واکسن بود تا به حدی از انتظار خود و پوشش بالای ۷۵ درصدی برای حفظ ایمنی مردم برسیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: تاریخ انقضای آخرین محموله اهدایی واکسن آسترازنکا که نزدیک بود ۱۷ جولای بود، اما مردم باید بدانند که مطلقا هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای تزریق نشده است.

حیدری افزود: هر واکسنی که وارد می‌شود در سامانه تی‌تک ثبت می‌شود و اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد به افراد تزریق نخواهد شد. در حال حاضر نیز ۲۰ میلیون واکسن ذخیره در انبار‌های خود داریم.

او گفت: واکسن‌های داخلی به اندازه کافی داریم و دیگر نیازی به واردات واکسن نیست و هیچ واکسن وارداتی از آبان ماه سال گذشته وارد کشور نشده است. هر واکسنی که وارد می‌شود در سامانه تی‌تک ثبت و اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد به افراد تزریق نخواهد شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: شرکت‌های تولیدکننده واکسن در ابتدا یک مجوز مصرف اضطراری می‌گیرند و تاریخ مصرف روی واکسن به ثبت می‌رسد و پس از ارائه مستندات و بررسی آن توسط سازمان غذا و دارو تاریخ انقضای دوم بر روی لیبل درج می‌شود که این موضوع در خصوص واکسن پاستوکووک نیز پیش آمده است. در وزارت بهداشت سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: هشمهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید