لیگ ۲۲؛ جذاب‌ترین دوره لیگ برتر!

لیگ ۲۲؛ جذاب‌ترین دوره لیگ برتر!

فصل آتی فوتبال در تمامی لیگ‌های دنیا یک ویژگی متمایز دارد. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برخلاف ادوار قبلی در پاییز برگزار می‌شود. برگزاری جام جهانی در میان لیگ قطعا باعث خواهد شد بازیکنانی که به فکر حضور در جام جهانی‌اند، تلاش کنند در چند ماه آینده بهترین نماش خود را ارائه دهند.

کد خبر : ۱۰۹۰۶۶
بازدید : ۱۲۹۹

برگزاری قرعه‌کشی لیگ برتر و مشخص‌شدن برنامه بازی‌های لیگ بیست‌ودوم نشان می‌دهد که فصل آینده فوتبال ایران با حداکثر هیجان آغاز خواهد شد.

استقلال-سپاهان؛ آیا می‌شد افتتاحیه‌ای از این جذاب‌تر هم متصور بود؟ مدافع عنوان قهرمانی در همان گام اول باید به مصاف دیگر مدعی همیشگی فوتبال ایران سپاهان برود. این بازی تقابل دو مربی پرتغالی تازه‌وارد فوتبال ایران خواهد بود.

ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال میزبان هم‌وطنش ژوزه مورایس خواهد بود. همان شروع لیگ با دیدار‌های این‌چنینی آغاز خواهد شد تا هواداران فوتبال از همان نقطه شروع طعم هیجان و حساسیت را بچشند. برنامه بازی‌ها و یک شروع هیجان‌انگیز البته تنها دلیل برای لحظه‌شماری برای شروع لیگ نیست. دلایل زیادی وجود دارد که خیلی‌ها لیگ بیست‌ودوم را بهترین لیگ ادوار اخیر پیش‌بینی می‌کنند.

هجوم خارجی‌ها

در‌های فوتبال ایران یک بار دیگر به روی مربیان و بازیکنان خارجی باز شده است. یک سال پس از لغو قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی حالا اکثر باشگاه‌ها برای تقویت فنی خود سراغ مربیان و بازیکنان خارجی رفته‌اند.

استقلال جانشین فرهاد مجیدی را از پرتغال آورد و برای تکرار قهرمانی به ریکاردو ساپینتو پرتغالی امید بسته است. سپاهان هم پس از چند سال دوری از قهرمانی حالا یک سرمربی بزرگ را روی نیمکت خود می‌بیند.

ژوزه مورایس پرتغالی پس از قهرمانی در لیگ‌های کره جنوبی و عربستان حالا برای یک قهرمانی دیگر در آسیا در اصفهان حضور دارد. مربی‌ای که سال‌ها دستیار ژوزه مورینیو در تیم‌های مختلف بوده و اصفهانی‌ها از او انتظار زیادی دارند.

تراکتور هم برای اوج‌گیری مجدد با یک سرمربی معروف و پرافتخار قرارداد بست. قربان بردیف، سرمربی نام‌آشنای فوتبال روسیه که سال‌ها سرمربی سردار آزمون در لیگ روسیه بود، حالا با قراردادی پنج‌ساله می‌خواهد دوباره شور و هیجان را به سکو‌های ورزشگاه تبریز برگرداند.

این سه تیم علاوه بر سرمربیان خارجی چندین مهره خارجی باکیفیت هم در ترکیب خود دارند. به نظر می‌رسد در ادامه فصل بازیکنان خارجی دیگری هم به خدمت بگیرند.

در میان خارجی‌های تازه‌وارد چند بازیکن قابل‌توجه وجود دارد؛ مانوئل فرناندز هافبک سپاهان یکی از برجسته‌ترین بازیکنان خارجی است که به فوتبال ایران آمده است. ملی‌پوش سابق تیم ملی پرتغال که سابقه بازی در تیم‌های بزرگی مانند اورتون، والنسیا و بنفیکا را دارد.

پرسپولیس هم از گرفتن خارجی غافل نشد. یحیی گل‌محمدی برای پس‌گرفتن قهرمانی کادر فنی را خود را متحول کرد و حالا او با دستیاران خارجی به دنبال جبران ناکامی فصل گذشته است. این تیم در ادامه قصد دارد یکی، دو مهاجم خارجی هم به خدمت بگیرد.

گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هم در این زمینه بی‌کار ننشستند. حضور این تعداد مربی و بازیکن خارجی در لیگ بیست‌ودوم این نوید را می‌دهد که با بازی‌های باکیفیت روبه‌رو خواهیم شد.

سال جام جهانی و بازگشت لژیونر‌ها

فصل آتی فوتبال در تمامی لیگ‌های دنیا یک ویژگی متمایز دارد. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برخلاف ادوار قبلی در پاییز برگزار می‌شود. برگزاری جام جهانی در میان لیگ قطعا باعث خواهد شد بازیکنانی که به فکر حضور در جام جهانی‌اند، تلاش کنند در چند ماه آینده بهترین نماش خود را ارائه دهند.

ذات همین موضوع می‌تواند کیفیت بازی‌ها را بالا ببرد. از طرفی همین حضور در جام جهانی عاملی شد تا چند لژیونر ایرانی قید حضور در اروپا را بزنند. آن‌ها ترجیح دادند به‌جای نیمکت‌نشینی در تیم‌های خارجی خود در لیگ ایران به‌طور ثابت بازی کنند و شانس ملی‌پوش‌شدن یا ثابت‌بازی‌کردن خود را بالا ببرند. علیرضا بیرانوند به پرسپولیس برگشته، مرتضی پورعلی‌گنجی هم با پرسپولیس قرارداد بست.

کاوه رضایی از لیگ بلژیک به استقلال آمد. رامین رضاییان به جای قطر سپاهان را انتخاب کرد. اشکان دژاگه و فرشید اسماعیلی راهی فولاد شدند. گفته می‌شود محمد محبی استقلالی می‌شود و تراکتور هم یکی، دو لژیونر جذب خواهد کرد. حضور این چهره‌های نام‌آشنا قطعا لیگ ایران را جذاب‌تر از قبل خواهد کرد.

کورس قهرمانی

پرسپولیس پس از پنج قهرمانی متوالی در لیگ، فصل گذشته قهرمانی را به استقلال واگذار کرد. پرسپولیس حالا برای این فصل بمب انگیزه است. گل‌محمدی تیم خود را کاملا متحول کرده وبرای ترمیم نقاط ضعفش بازیکنان نامداری جذب کرد.

استقلال هم قطعا سودای قهرمانی دوباره دارد. سپاهان هم با یک سرمربی کاربلد و خرید بازیکنانی درجه‌یک تیمی قدرتمند آماده کرده است. از سه تیم تراکتور، گل‌گهر و فولاد هم اصلا نباید غافل شد. قهرمانی و کسب رتبه بالا برای هیچ تیمی آسان نخواهد بود.

مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و ذوب آهن هم در فصل گذشته ثابت کردند پتانسیل بالایی دارند. بازگشت ملوان به لیگ برتر هم دیگر نکته جذاب لیگ بیست‌ودوم محسوب می‌شود. تقابل این تیم‌های مدعی و باکیفیت دیدار‌های جذابی ایجاد خواهد کرد.

بازگشت هواداران

حضور دوباره تماشاگران در ورزشگاه‌ها از هفته‌های پایانی فصل قبل از سرگرفته شد و چند بازی هفته‌های پایانی حتی در ورزشگاه‌های پر برگزار شد. درست است که اوج‌گیری دوباره کرونا تردید‌هایی نسبت به حضور تماشاگران در فصل آینده ایجاد کرده است، اما طبق گفته مسئولان سازمان لیگ در شروع لیگ حداقل از ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌های سوت‌وکور یکی از دلایل افت بازی‌ها در دو فصل گذشته عنوان شد. بعید است که در فصل آینده با ورزشگاه‌های خالی روبه‌رو شویم و همین موضوع هم می‌تواند عاملی برای گرم‌شدن مسابقات شود.

برنامه‌ریزی بهتر

فصل گذشته لیگ برتر یکی از ضعیف‌ترین فصول لیگ از لحاظ برنامه‌ریزی بود. چندین بازی برگزار شد و چند تیم کاملا خانه‌به‌دوش بودند. لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۳ در نیمه دوم سال میلادی برگزار خواهد شد. دیدار‌های فولاد در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ تنها بازی‌های آسیایی است که تیم‌های ایران در لیگ بیست‌ودوم پیش رو دارند و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا بازی‌ها به‌صورت منظم‌تری برگزار شود.

حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا معمولا یکی از دلایل بی‌نظم‌شدن مسابقات بود که در لیگ آینده قرار نیست چنین موضوعی پیش بیاید.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید