قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۶

قیمت هر اونس طلای جهانی دربازار امروز ۶ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۳۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۰۷۷
بازدید : ۴۷۳

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۶ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۷ درصد به ۱۷۳۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

در شرایطی که فدرال رزرو انتظار دارد به اعمال سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه در سال جاری ادامه دهد، طلا تحت فشار خرید ملایمی قرار گرفته است، زیرا بازار هنوز قانع نشده است که شیب رشد اقتصادی در آینده نزدیک افزایش می‌یابد.

به گزارش فرادید ؛ بانک مرکزی ایالات‌متحده روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی برای مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره را سه چهارم درصد افزایش داد. پاول گفت که افزایش غیرمعمول دیگری در نرخ بهره ممکن است در نشست سپتامبر مناسب باشد، اما این تصمیم بر اساس داده‌های اقتصادی دریافتی تعیین می‌شود.

ادوارد میر تحلیلگر ED&F Man Capital Markets، از محققان گفت: پاول در را برای بررسی وضعیت نرخ‌ها کمی باز گذاشت و نوعی نور را در انتهای تونل فراهم کرد که در سال آینده نیز شاهد افزایش نرخ‌ها نخواهیم بود. این امر باعث سقوط دلار و بازدهی ایالات متحده و غوغای طلا خواهد شد. انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت، قیمت طلا با شانس خوبی برای آزمایش مقاومت بین ۱۷۸۰ تا ۱۸۰۰ دلار در ماه آینده بالاتر رود.

برای بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین عامل محرک قیمت طلا، دلار آمریکا است که ناشی از اقدام سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو است. با این حال، برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که کند شدن فعالیت در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را وادار کند که موضع انقباضی خود را کاهش دهد.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که علیرغم سرعت فوق العاده بانک مرکزی ایالات متحده در افزایش نرخ بهره، تورم به طور مداوم بالا خواهد ماند و بازده واقعی را تحت فشار نگه می‌دارد.

او گفت: بازار به زودی متوجه خواهد شد که فدرال رزرو نمی‌تواند به اندازه کافی نرخ‌ها را افزایش دهد تا تورم را بدون ایجاد رکود جدی کاهش دهد و آنچه که آن‌ها تاکنون انجام داده‌اند برای کاهش معنی دار تورم کافی نیست. فدرال رزرو حتی مجبور نیست چرخش کند یا مکث کند؛ صرف تشخیص اینکه آن‌ها نمی‌توانند به هدف خود برسند باعث انفجار طلا می‌شود.

با این حال، همه تحلیلگران خوشبین نیستند که شانس طلا در حال تغییر است و دلار آمریکا به حد بالایی خود رسیده‌باشد. برخی از تحلیلگران گفته‌اند که در بازار‌های مالی جهانی، دلار به عنوان یک دارایی امن مهم باقی می‌ماند.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equity Capital می‌گوید: «رالی ممکن است متوقف شده‌باشد، اما روند صعودی دلار همچنان وجود دارد. این ارز همچنان قوی‌ترین ارز در بازار است.» مدن گفت که طلا را در برابر مقاومت ۱۷۴۵ دلاری می‌بیند و به دنبال فروش رالی خواهد بود.

جیم ویکوف، تحلیلگر فنی ارشد Kitco.com همراه با مبانی مبهم، گفت که علیرغم جهش طلا، تصویر تکنیکال طلا همچنان نزولی است.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید