قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۹

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۹

قیمت بیت کوین امروز ۹ مردادماه با ۰.۵۶ درصد کاهش نرخ به ۲۳۷۵۱ دلار معادل ۷۶۰۵۴۲۶۴۶ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۹۱۳۴
بازدید : ۴۹۵

فرادید | بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلار درجا زد. امروز ۹ مردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۵۶ درصد به ۲۳,۷۵۱ دلار معادل ۷۶۰,۵۴۲,۶۴۶ تومان رسید.

بیت‌کوین ممکن است نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ که بالاتر از ۶۹ هزار دلار بود، بیش از ۶۵ درصد کاهش داشته باشد، اما بزرگترین ارز دیجیتال در ۳۰ روز گذشته ۱۹ درصد رشد داشته و قرار است بهترین ماه خود را ثبت کند.

طبق گزارش کوین مارکت کپ، دارایی دیجیتال برتر در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۲۴ هزار و ۹۴ دلار معامله می‌شد که افزایش هفت روزه آن نزدیک به سه درصد است، اما مهمتر از آن، رشد ۳۰ روزه بیت‌کوین است که بزرگترین افزایش از ماه اکتبر تاکنون را ثبت کرد.

به گزارش فرادید؛ این ارقام را می‌توان به عنوان سیگنال‌های صعودی تلقی کرد، زیرا بیت‌کوین و بقیه بازار کریپتو به شدت تحت تاثیر تورم فزاینده و رکود اقتصادی احتمالی در سراسر جهان قرار گرفته‌اند.

بیت کوین (BTC) هفته گذشته را با ۵ درصد افزایش به پایان رساند و برای دومین هفته متوالی رشد کرد. حتی پس از اینکه وزارت بازرگانی ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافته است، قیمت رمزارز نخست بازار افزایش یافت.

به طور معمول، اعلام کاهش GDP برای دو بازه سه ماهه متوالی تاکیدی قوی بر قرار گرفتن اقتصاد این کشور در یک رکود بزرگ می‌باشد. در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین با افت اندک روبرو شده و اکنون نیز در محدوده قیمتی ۲۳,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز نیز اکنون به حدود ۴۵۴.۳۸ میلیارد دلار می‌رسد.

لازم به ذکر است که همبستگی ۳۰ روزه بین قیمت بیت کوین و شاخص‌های سهام در هفته گذشته تشدید شد و هر دو کلاس دارایی این هفته شاهد افزایش قابل قبولی بودند. برای مثال، شاخص S&P ۵۰۰ روز جمعه ۱ درصد و میانگین صنعتی داوجونز ۰.۹ درصد رشد داشته اند.

در همین حال، شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو افزایش ملموسی را شاهد بوده و امروز عدد ۴۲ در منطقه ترس را نشان می‌دهد.

در حالی که معمولاً نمودار‌های روزانه، استانداردی پیش فرض برای سرمایه گذاران هستند، بازه‌های زمانی طولانی‌تر گاهاً می‌توانند بینش بهتری نسبت به بازار ارائه دهند. به عنوان مثال، جدیدترین نمودار هفتگی BTC نشان می‌دهد که سرمایه گذاران نقطه ورود ثابتی را در ۲۰,۰۰۰ دلار در نظر گرفته اند.

چرا بیت‌کوین رشد کرد؟

رشد قیمت بیت‌کوین از سه روز پیش تا کنون، مربوط به فاند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بود که به علت پیش خور شدن خبر‌ها اغلب معامله‌گران را شگفت‌زده نکرد. در حالت کلی افزایش نرخ بهره موجب کاهش قیمت دارایی‌های پر ریسک مانند سهام و کریپتو می‌شود و قیمت دلار افزایش می‌دهد. اما در افزایش نرخ بهره چند روز پیش تأثیر این فاند دقیقاً برعکس بود.

بانک مرکزی آمریکا به علت ترس از افزایش نرخ بیکاری ترجیح داد که نرخ بهره را زیاد بالا نبرد، اما بدیهی است که برای کنترل تورم ۹ درصدی آمریکا نرخ بهره ۲ و نیم درصدی کافی نیست.

کاهش قیمت دلار توانست تأثیر مثبتی بر بازار‌های بین‌المللی مانند کریپتو (از جمله بیت‌کوین) بگذارد. دلیل چه بود؟ احتمالاً، چون قدرت خرید دلار برای بسیاری از افراد جهان بالا می‌رود و می‌توانند با مبلغ کمتری کریپتوکارنسی خریداری کنند.

به طور کلی تمام بازار‌های مالی همبستگی محسوسی با دلار دارند، اما موضوعی که باید به تدریج به آن پرداخت و دلیل آن را بررسی کرد این است که چرا پس از افزایش نرخ بهره قیمت دلار به جای افزایش، کاهش یافت.

پس از این نوسانات در بازار‌های مالی، از حدود ۲۴ ساعت گذشته تا کنون شاهد بی‌تصمیمی بیت‌کوین هستیم. قیمت این ارز دیجیتال دیروز از ۲۳ هزار و ۸۰۰ شروع به افزایش قیمت تا ۲۴ هزار و ۴۵۰ دلار کرد. سپس تا ۲۳ هزار و ۴۰۰ پایین آمد و مجدداً به ۲۳ هزار و ۸۰۰ رسید.

این نوسانات موجب ایجاد سایه‌های بلند و بدنه کوچک در کندل روزانه شد. هم اکنون نیز قیمت این ارز دیجیتال پس از چند نوسان هنوز در محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ قرار دارد.

در صورت بالا بودن پتانسیل بازار و وجود فاند‌های مثبت اگر بیت‌کوین بتواند مقاومت خود را بشکند تا ۲۶ هزار و ۷۰۰ دلار صعود خواهد کرد، اما در صورت ریزش حمایت‌های پله‌ای، در ۲۳ هزار، ۲۲ هزار دلار و ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید